مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر خبر داد:

مشارکت صنایع پتروشیمی در تکمیل بدنه سد اخند

با سرمایه گذاری 30 میلیارد ریالی شورای راهبردی صنایع پتروشیمی پارس جنوبی در احداث سد اخند، تکمیل بدنه این سد تسریع خواهد شد
کد خبر: ۱۳۲۹۳۳۷

با سرمایه گذاری 30 میلیارد ریالی شورای راهبردی صنایع پتروشیمی پارس جنوبی در احداث سد اخند، تکمیل بدنه این سد تسریع خواهد شد.

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر و به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، مدیرعامل این شرکت در مصاحبه ای اظهار کرد: سد اخند یکی از طرح های مهم توسعه منابع آب در جنوب استان و همجوار با تاسیسات نفت و گاز می باشد که نقش مهمی در کنترل سیلاب و تامین آب شرب منطقه خواهد داشت.

علی محمدی خاطرنشان کرد: این سد بتنی-وزنی در 15 کیلومتری شهر عسلویه و در حوزه روستای اخند در حال ساخت است و وظیفه تامین آب شرب و کشاورزی منطقه را بر عهده خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر گفت: گرمایش جهانی و تغییر اقلیم باعث دگرگونی رژیم های بارندگی شده و در سنوات اخیر شاهد بارندگی های ناگهانی با حجم زیاد در مدت زمان کوتاه هستیم که این موضوع موجب بروز سیلاب و تهدید در نقاط مسکونی و صنعتی می گردد.

وی با اشاره به ظرفیت های سد اخند در حوزه پدافند غیرعامل افزود: با توجه به ویژگی های این سد و نقش موثر صنایع پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی، همکاری مشترکی میان این دو نهاد در راستای تسریع در تکمیل بدنه سد اخند آغاز گردید.

محمدی بیان کرد: بر اساس این موافقت نامه، شورای راهبردی صنایع پتروشیمی پارس جنوبی متعهد گردید تا جهت تکمیل بدنه سد اخند، مبلغ 30 میلیارد ریال در این پروژه مشارکت نماید.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر خاطرنشان کرد: با تکمیل بدنه سد، آبگیری آن با حداکثر ظرفیت امکان پذیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: کل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این سد 350 میلیارد ریال است که از منابع استانی تامین می شود.

این گزارش می افزاید: سد اخند با با ارتفاع 32 متر و حجم مخزن 2 میلیون مترمکعب، دارای پیشرفت فیزیکی 80 درصد می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها