معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی خبر داد:

پایان مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی در ۳۱ مرداد

عضو کارفرمایی شورای عالی کار گفت: بنگاه‌ها دیگر کشش و توان افزایش دستمزد را ندارند در همان سال گذشته که افزایش دستمزد داشتیم بسیاری از کارفرمایان مجبور به تعدیل نیرو شدند.
کد خبر: ۱۳۲۹۱۹۵

به گزارش جام جم آنلاین، حمیدرضا سیفی، عضو کارفرمایی شورای عالی کار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره مشکلات کارفرمایان گفت: مسائل و بحران‌هایی که کارفرمایان با آن رو‌به‌رو هستند یکی دو تا نیست کارفرمایان در همه چیز از جمله بیمه، مالیات، بانک و فروش تا قانون کار با پرسنل و گرفتن مجوز با مشکل مواجه هستند.

عضو کارفرمایی شورای عالی کار با بیان اینکه کارفرمایان توان افزایش دستمزد را ندارند، بیان کرد: کارفرمایان ما در حال حاضر و با توجه به شرایط موجود کشش هیچ افزایش دستمزدی را ندارند و در پرداخت افزایش دستمزدی که سال جدید اعمال شد، مانده‌اند.

سیفی ادامه داد: بنگاه‌ ها دیگر کشش و توان افزایش دستمزد را ندارند در همان سال گذشته که افزایش دستمزد داشتیم بسیاری از کارفرمایان تعدیل نیرو کردند و بسیاری از آن‌ها با این وضعیت دیگر نمی‌توانند ادامه کار دهند.

او با اشاره به این‌که تنها راه برای حل مشکلات کارگران و کارفرمایان دولت است، تصریح کرد: تاوان نداشتن انضباط مالی و تورم ۴۰ درصد را که نباید کارفرما بپردازد.

عضو کارفرمایی شورای عالی کار افزود: تا زمانی‌ که ثبات اقتصادی وجود نداشته باشد و به تورم ثابتی نرسیم که بشود آن را مدیریت کرد نمی‌توان کاری کرد و در این شرایط اگر افزایش دستمزدی داشته باشیم کارفرما ناچار به اخراج کارگران از کار می‌شود و در نهایت هم بنگاه‌ های تولیدی در این شرایط به سمت تعطیلی کشیده خواهند شد.

سیفی ادامه داد: در شرایطی هستیم که هیچکس نمی‌داند دو ماه دیگر چه اتفاقی خواهد افتاد پس کارفرما با نیرو‌های بسیاری که دارد چگونه تصمیم بگیرد که مواد اولیه بخرد یا نخرد و تولید کند یا نکند.

او بیان کرد: در این فضای مه‌آلود اقتصادی چگونه باید کشتی اقتصاد را به جلو پیش برد؟ کارفرمایان که صد‌ها پرسنل دارند باید چگونه مدیریت کنند که بتوانند نیروهایشان را حفظ کنند وقتی کسی نمی‌داند که در روز‌های بعد چه اتفاقی قرار است بیفتد.

عضو کارفرمایی شورای عالی کار افزود: آن‌هایی که در حال حاضر در کشور مشغول به کار هستند و تولید می‌کنند دارند جهاد می‌کنند همین که توانسته‌اند بنگاه اقتصادی که دارند را در این تلاطم‌ها حفظ کنند کار بسیار بزرگی انجام داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها