مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید:

۱۲۰ هزار مسکن ملی در شهر‌های جدید ساخته می‌شوند

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پرونده مسکن مهر به زودی بسته می‌شود، گفت: عمده واحدهای مسکن مهر در دولت تدبیر و امید احداث شد.
کد خبر: ۱۳۲۹۰۳۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای کارمندان صدا و سیما، با ابراز امیدواری برای اینکه این پروژه در زمانبندی مقرر به ثمر برسد، به تشریح اقدامات انجام شده برای تولید مسکن در کشور پرداخت و گفت: مسکن مهر یکی از بزرگترین پروژه‌های تولید مسکن در کشور بود، اما مشکلات فراوانی داشت.

وی افزود: تامین نقدینگی این طرح که از طریق خط اعتباری از بانک مرکزی باعث خلق بیش از ۵۴ هزار میلیارد تومان شده بود، از جمله مشکلات این طرح بود. بسیاری از واحد‌های مسکن مهر در مکان‌هایی احداث شده بوند که از هیچ زیرساختی و امکانات زیربنایی برخوردار نبودند و گا‌ها ایجاد زیرساخت برای شهرک‌های احداث شده از ساخت کل شهرک پر هزینه‌تر بود. در کل این پروژه هزینه هنگفتی را صرف خود کرد و منابع دولت نیز اجازه تامین مالی آن را نمی‌داد. اما با لطف الهی و تلاش همه همکاران این پروژه به اتمام رسید. تلاش گسترده‌ای شد که هم کاستی‌ها برطرف شود هم واحد‌های نیمه تمام به مردم تحویل شود.

اسلامی با اشاره به مشکلات حقوقی واحد‌های مسکن مهر ادامه داد: این پروژه مملو بود از قرارداد‌های متعددی که دچار تناقضات و مشکلات قراردادی بودند. عدم کیفیت و رعایت مشخصات فنی از دیگر مشکلات مسکن مهر بود. مجموعه‌ای از مسائل حقوقی قراردادی مالی اجرایی، فنی، تاسیسات زیربنایی در این واحد‌ها وجود داشت. از سوی دیگر باید سرانه‌های لازم مانند مدرسه، بازارچه، خانه بهداشت، پارک، سرای محله، مسجد و سایر مراکزی که برای زندگی مردم جزو ضروریات است، در این شهرک‌ها ایجاد می‌شد. این اقدامات با صد‌ها میلیارد تومان هزینه انجام شد.

وی افزود: کسانی بودند که از آن‌ها پول دریافت شده بود، اما پروژه برای آن‌ها تعریف نشده بود. بخش باقی مانده مسکن مهر تازه در پردیس شروع شده و انشاالله به سرعت پیش می‌رود. با همه این وجود، در همین ماه‌ها پرونده مسکن مهر در کشور بسته می‌شود. ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در پروژه مسکن مهر تعریف شده بود که یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد در این دوره دولت تکمیل شده و به مردم واگزار شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در امتداد این طرح و با برنامه‌ریزی دقیق و با ایجاد سازوکار مشخص، طرح مسکن ملی را آغاز کردیم که در سطح کشور و در ۵ مرحله مردم در این طرح ثبت نام کردند. اکنون در ۱۰ هزار نقطه ۵۳۴ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در دست اجرا قرار دارد. پروژه‌ای که امروز عملیات اجرایی احداث آن آغاز شد، به این عدد افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: این ۱۰ هزار نقطه-پروژه برای مردم امید ایجاد کرده است. امیدوار هستیم که لطف الهی همچنان مستدام باشد و این همت همکاران ما و مشارکت خود مردم در تامین به موقع آورده‌ها باعت تکمیل پروژه‌ها در زمان‌بندی خود شود.

اسلامی در پایان گفت: امیدواریم این چرخه فعال سازمان‌یافته و منسجم تولید و عرضه مسکن که یک خط تولید را تعریف کرده پایدار باقی بماند و مردم همواره بتوانند از طریق این سازوکار و با این شیوه از خانه دار شدن در یک زمان‌بندی مشخص مطمئن باشند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها