استاندار مرکزی گفت: مهارت‌آموزی متقاضیان بازار کار در دستور کار فنی و حرفه‌ای استان مرکزی باشد.
کد خبر: ۱۳۲۸۶۲۰

به گزارش جام جم آنلاین از استان مرکزی، سید علی آقازاده دربازدید از مرکز فنی و حرفه‌ای شهید سلیمانی استان مرکزی با شااره به ظرفیت‌های استان مرکزی اظهار داشت: صنعت و کشاورزی در این استان برجسته و شاخص است و نیاز است که آموزش‌های فنی و حرفه ای همسو با بسترهای جدید شغلی تعریف و ارایه شوند تا زمینه نوسازی و عبور از شیوه‌های سنتی در این بخش‌ها مهیا شود.

وی افزود: تجهیزات کارگاهی متعدد، برگزاری آموزش‌های مهارتی به کارآموزان درمراکز فنی و حرفه ای می‌تواند فرآیند تبدیل ایده به محصول را فراهم کرده و نیاز های شغلی جوانان را نیز پاسخگویی کند.

آقازاده با اشاره بازدیدی که از کارگاه‌های مهارت‌آموزان مرکز شهید سلیمانی فنی و حرفه ای استان گفت: رگه‌هایی از  ایجاد و افزایش آموزش‌های فناوری‌های جدید در این مرکز به چشم می‌خورد که باید توسعه یابد و دستگاه‌های تخصصی فناور های نوین برای آموزش برخی رشته‌ها نیز خریداری شده که در هفته دولت رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: ساخت اشیای سه بعدی، تولید انواع گیاهان دارویی در کنار کارگاه‌های جوشکاری، آموزش مهارت برق، الکترونیک، صنایع و آسانسور از جمله آموزش‌هایی است که مهارت‌آموزان ارایه می‌شود و این بسترها باید با آگاهی و مطابق نیازهای استان بسط داده شود.

راه‌اندازی ۸۰ مرکز جوار بین کارگاهی برای آموزش صنایع و واحدهای تولیدی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی نیز در جریان این بازدید با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای استان مرکزی اظهار داشت: راه‌اندازی آموزش‌های تخصصی و فناورانه از جمله پرینتر سه بعدی، لیزر، علم داده ها و همچنین  آغاز به‌کار مرکز تخصصی کاشی، سرامیک، و سفال ویژه خواهران نخستین بار در کشور برای این استان دایر شده و در هفته دولت بهره‌برداری می‌شود و ایجاد مرکز صنایع ساختمان به شکل نوین نیز در دستور کار ویژه قرار دارد.

منصور جلیلوند افزود: ۸۰ مرکز جوار بین کارگاهی برای آموزش صنایع و واحدهای تولیدی در این مرکز ایجاد شده و تلاش می‌شود که آموزش‌های نوین در کنار آموزش های سنتی بر اساس نیاز استان در صنایع ارایه شود.

وی تصریح کرد: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای استان مرکزی از شیوع کرونا خسارات زیادی متحمل شده‌اند، در ایام کرونا آموزش‌ها متوقف نشد و ۸۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مجازی ارایه شده است و اکنون نیز مهارت آموزان به‌صورت حضوری و مجازی در مراکز فنی و حرفه‌ای مهارت‌ورزی می‌کنند.

انتهای پیام/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها