مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان گفت: سامانه همراه کارجویان ماهر برای دسترسی کارفرمایان، شرکت‌ها و غیره به افراد ماهر در استان زنجان راه‌اندازی می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان گفت: سامانه همراه کارجویان ماهر برای دسترسی کارفرمایان، شرکت‌ها و غیره به افراد ماهر در استان زنجان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۳۲۸۵۲۳
محمدرضا انصاری  در شورای مهارت که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، در رابطه طرح پژوهشی طراحی و پیاده‌سازی سامانه همراه کارجویان ماهر، اظهار کرد:  این طرح پژوهشی، اپلیکیشنی برای گوشی‌های هوشمند تحت اندروید و یک بخش وب برای مدیریت آن‌ها بوده و دارای دو بخش کلی، بخش ارتباط کاریابی‌ها، کارجویان و کارفرما و بخش ارائه‌دهنده خدمات فنی به متقاضیان و چهار زیر بخش است.

وی در رابطه با دلایل اهمیت اجرای طرح پیاده‌سازی سامانه همراه کارجویان ماهر، افزود: دسترسی نداشتن متقاضیان خدمات به استادکاران و متخصصان واقعی به دلیل نبود بستر مناسب و سوء‌استفاده از افراد و وب‌سایت‌های مختلف به‌ ویژه به صورت معرفی غیرمنصفانه خود و حتی توزیع آثار از جمله دلایل اهمیت این طرح است.

این مسئول با بیان اینکه اداره‌کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان در سامانه همراه کارجویان ماهر، تنها وظایف حاکمیتی و نظارتی را انجام می‌دهد و سایر کارها در بخش غیردولتی انجام می‌شود، تصریح کرد: با توجه به محدود بودن تعداد کاریابی‌های الکترونیکی در استان زنجان اطلاعات کارجویان در اختیار کاریابی‌های غیردولتی قرار داده شده است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سامانه همراه کارجویان ماهر باید به پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان متصل شود، گفت: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران، طالب نیروهای متخصص و ماهر هستند که از طریق سامانه مذکور تامین نیروی ماهر ممکن خواهد شد.

انصاری با بیان اینکه زنجان یکی از استان‌های پیشرو در استقرار نظام استاد - شاگردی است، تصریح کرد: بانک اطلاعاتی استادکاران برای معرفی به کارجویان جمع‌آوری شده تا از تجربیات آن‌ها استفاده شود.

مجری طرح پژوهشی طراحی و پیاده‌سازی سامانه همراه کارجویان ماهر نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: مشخصات کامل افرادی که تحت آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای قرار گرفته‌اند، در سامانه مذکور ثبت شده است.

داوود محمدپور زنجانی در رابطه با دسترسی عموم مردم به افراد ماهر در سامانه همراه کارجویان ماهر، افزود: اطلاعات کارجویان ماهر در اختیار عموم جامعه به‌ویژه کاریابی‌ها، کارفرمایان مستقیم و سایر موسسات و شرکت‌هایی که به دنبال افراد ماهر هستند قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه همراه کارجویان ماهر، دسترسی به افراد ماهر ابتدا در سطح استان و سپس در سطح ملی فراهم خواهد شد، خاطرنشان کرد: گفتنی است با اجرای این نرم‌افزار، تعامل رسمی بین کارجو و کارفرما برقرار خواهد شد و این سامانه هم می‌تواند افراد ماهر را معرفی کند و هم موجب رفع نیازهای جامعه و ارتقای اشتغال می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها