مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران:

آب مشترکان پر مصرف تهرانی از شنبه قطع می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: آب مشترکان پرمصرف پایتخت قطع می شود.
کد خبر: ۱۳۲۸۶۰۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: از ابتدای تیرماه برای ۲۰۰ هزار مشترک بدمصرف و پرمصرف تهرانی یعنی مشترکانی که بیش از دو برابر الگو (۳۰ مترمکعب)، آب مصرف می‌کنند اخطار پیامکی و مکتوب صادر شده و چنانچه میزان مصرف خود را در این مدت کنترل نکرده باشند در روزهای آینده روزانه بین ۲ تا ۵ ساعت آب این مشترکان قطع خواهد شد.

محمدرضا بختیاری افزود: رشد مصرف در استان تهران امسال منطقی و در حد یک درصد بوده، اما در مقایسه با قبل از کرونا بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر شده است.

وی پیک لحظه‌ای مصرف آب در تهران را ۴۵ میلیون لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: مدیریت فشار شبکه توزیع و کاهش فشار خروجی فشارشکن‌ها در شب، یکی از اقدامات فنی این شرکت در چارچوب مدیریت تنش آبی در تهران بوده است.

مدیرعامل آبفای استان تهران همچنین اصلاح نقاط مشکل‌دار شبکه آبرسانی با مدیریت فشار، نشت‌یابی (نشت نامرئی) ۱۰۵۶ کیلومتر خطوط انتقال و توزیع و ۱۲۸ هزار و ۲۴۰ رشته انشعاب، بازدید، مانور و رفع نشت ۵۸۰ هزار شیر آبرسانی، پیمایش و قطع انشعاب‌ های غیرمجاز فضای سبز شهرداری را از مهم‌ترین اقدامات فنی در مقابله با کمبود آب این استان عنوان کرد.

بختیاری با اشاره به تمرکز بر شناسایی، قطع و تبدیل انشعاب‌ های غیرمجاز در چارچوب کاهش مصرف، افزود: تنها در سه ماه ابتدایی امسال ۵۴۳۹ رشته انشعاب غیرمجاز آب در سطح استان تهران شناسایی شده که ۲۵۸۳ رشته انشعاب پس از اخذ جریمه و طی مراحل قانونی خرید انشعاب به مجاز تبدیل و ۱۲۹۰ رشته انشعاب به صورت کامل قطع و متخلفان جریمه شدند.

وی به بخشنامه ویژه رعایت الزامات و بهینه‌سازی مصرف آب در سطح ساختمان‌های اداری اشاره کرد و افزود: در همین زمینه نصب لوازم کاهنده مصرف آب در اماکن عمومی و دولتی و ممیزی مصرف آب ساختمان‌های اداری و استفاده‌نکردن از آب شرب برای آبیاری فضای سبز محوطه ساختمان‌های اداری در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص مهم‌ترین راهکار نجات تهران از بحران آب گفت: پساب باید در بخش‌های کشاورزی، صنعت و آبیاری فضای سبز جایگزین آب‌های زیرزمینی شود، اگر این اقدام رخ ندهد در آینده با خالی‌شدن سفره‌های زیرزمینی تهران و وقوع فرونشست روبرو خواهیم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها