استاندارکرمان خبر داد؛

انتقال آب شیرین شده خلیج فارس به کرمان

جلسه هماهنگی در خصوص تنش آبی شهرها و روستاهای شمال استان به ریاست استاندارکرمان و با حضور نماینده قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء(ص) و با هماهنگی سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۲۸۵۸۶

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ در این جلسه درباره کمک به رفع تنش آبی در روستاها و شهرهای شمالی استان تبادل نظر شد.

 استاندار کرمان در پایان این جلسه گفت: هماهنگی های خوبی در رابطه با خط لوله انتقال آب به طول ۹۰ کیلومتر از محل تلاقی خط انتقال آب خلیج فارس تا کرمان به عمل آمد.

علی زینی وند گفت: طول خط انتقال آب به شهر کرمان حدود ۱۲۵ کیلومتر است که ۳۵ کیلومتر آن قبلا توسط قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء(ص) (کرمان تا باغین) انجام شده و۹۰ کیلومتر آن باقی مانده که باید اجرا شود.

وی افزود: این پروژه هزینه بسیار سنگینی دارد و بخشی از هزینه و اعتبارش تامین شده و از قرارگاه خاتم النبیاء(ص) خواستیم از امکاناتش استفاده کند و این 90 کیلومتر را به صورت جهادی انجام دهد.
زینی وند افزود:در ادامه و با اجرای خط انتقال آب، در خصوص تخصیص آب شیرین شده خلیج فارس که قابل شرب است به شهر های شمالی مثل رفسنجان، انار و کرمان تصمیم گیری خواهد شد.

استاندار کرمان گفت: این امکان وجود دارد که بتوانیم تا سال آینده بخشی از آب شرب شهرهای شمالی را از این طریق تامین کنیم.

فازهای یک و دو این خط انتقال آب از بندرعباس تا مس سرچشمه تا کنون به بهره برداری رسیده است و اجرای آن به سمت استان یزد ادامه دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها