در دیدار عضو هیات مدیره بانک توسعه و تعاون کشور با استاندار کرمان مطرح شد؛

ظرفیت های اقتصادی استان کرمان فعال شوند

استاندار کرمان خواستار شد:

لزوم نگاه جدی تر مدیران ارشد کشوری به حل بحران های استان کرمان

استاندار کرمان با بیان اینکه امسال کلکسیونی از بحران را در این استان تجربه کردیم،خواستار کمک جدی تر مدیران ارشد کشوری و استفاده از ظرفیت نمایندگان خوب و بانفوذ استان کرمان در حل بحران های طوفان، سیل، خشکسالی، سرمازدگی و ریزگردها در استان کرمان شد.
کد خبر: ۱۳۲۸۱۷۶
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ علی زینی وند، پس ازبازدید میدانی از روستاهای کیسکان، برکنان، باغ فخروئیه، تلخه چار و تعدادی دیگر از مناطق سیل زده درستاد مدیریت بحران استان کرمان در شهرستان بافت اعلام کرد:امسال محصولات پسته، پیاز و برخی از باغ های کرمان به دلیل سرمازدگی از بین رفت ودر این راستا ۱۵ هزار میلیارد تومان خسارت دیدیم.
 
استاندار کرمان ساماندهی اسکان خانواده هایی که به شدت از سیل آسیب دیده اند، لایروبی قنوات،لایروبی وبازگشایی بستر رودخانه ها و مطالعه علت جابجایی مسیل ها دربرخی روستاها را از اولویتهای مهم مدیریت بحران اعلام کرد.

وی با تقدیر از حضور حجت الاسلام علیدادی سلیمانی،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، حجت الاسلام علیمرادی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و دستگاههای عمل کننده در مدیریت بحران اخیر،اعلام کرد: ساخت وسازها و تصرفات غیرمجاز در بستر رودخانه ها با هماهنگی دستگاه قضا و مصوبه شورای تامین در استان جمع آوری می شوند.
 
علی زینی‌وند افزود:وزارت کشور وستاد بحران دررفع مشکلات‌ کشاورزان استان کرمان کوتاهی نکردند و نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان به این مهم اختصاص دادند،اما خسارت سرمازدگی در این استان بیش از این میزان اعلام شده‌است،لذا مسئولان کشور ونمایندگان صاحب نام باید آن را پیگیری کنند.

استاندار کرمان عنوان کرد:سیل اخیر به زندگی مردم بافت و زندگی وکشاورزی روستاهای منطقه خسارت وارد کرد که بسیار متاسفیم. 

وی افزود:سیل اخیر احشام،درختان و همه هستی برخی ازمردم شهرستان بافت را با خود برد، ابعاد این حادثه بزرگ نبود،اما زندگی آنان را از ریشه کند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه محروم هستند و در صورتی که پیشگیری را دربحران‌ها برجسته کنیم،بسیاری از این بحران ها را نخواهیم داشت.

زینی‌وند افزود:مصوبات ستاد بحران درشهرستان بافت باید با جدیت پیگیری شود و کارها را با اولویت پیگیری کنیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه اولویت دولت ابتدا نجات زندگی مردم شهرستان بافت است،به نجابت مردم این شهرستان اشاره و بر شناسایی دقیق و کامل همه خسارت دیدگان از سیل اخیر تاکید کرد.
 
 وی تصریح کرد: امروز مشاهده کردیم سیل خانه یک پیرمرد را به صورت کامل برده بود و پنج روز در مسجد سکونت داشت، لذا باید این افراد شناسایی شوند.

وی گفت: با احداث اردوگاه موافق نیستم، زیرا حجم حادثه در این حد نیست و مردم دوست دارند در کنارخانه و زندگی شان اسکان یابند.

زینی وند ادامه داد: یک دسته‌ منازل مسکونی بافت ‌کاملا تخریب شدند که باید ساکنان این منازل را برای اسکان اضطراری‌ با چادر در محلی ایمن و در محل سکونتشان اقامت داده شوند.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد:تیمی متشکل از نیروی انتظامی با همراهی نمایندگان مجلس، هلال احمر،سپاه وبسیج اطلاعات خسارت ها را دسته بندی و مشخص کنند و ظرف امروز تا فردا امکانات اولیه و چادر به مردم ارائه شود.

وی گفت: کمکی فراگیر با مصوبه استانی به شهرستان بافت ارائه می شود،اما اولویت ما منازل مسکونی آسیب دیده از سیل است.

زینی وند اضافه کرد: اولویت سریع دیگر ما لایروبی و مرمت قنوات است،لذا تجهیزات وامکانات لایروبی آن بررسی و به هر طریقی تامین شود که حداکثر تا ۱۰ روز آینده آب به دست مردم برسد.

وی بیان داشت: مساله بعدی رودخانه ها است که با خطری جدی در این بخش مواجه هستیم،این بارندگی ۴۰میلیمتر بود و درصورت تکرار می‌تواند اثرات مخرب بیشتری به همراه داشته باشد.

استاندار کرمان افزود: در این خصوص اعتباری به استان بیاوریم که در نقاط ضروری همچون دهستان کیسکان که مسیل ها پرشدند، ادوات در اختیار آب منطقه ای استان قرار گیرد و سریعتر اقدام به لایروبی شود.

وی با تاکید بر اینکه اولویت دیگر ما بازگشایی سریع رودخانه ها است افزود:در صورت بارندگی مجدد نباید مردم گرفتار خطرات سیل شوند.
وی با اشاره به تاثیر خاکبرداری از معدن کوه شاه در سیل اخیر گفت: این معدن در صورتی که طلای خالص هم باشد مجوزی برای برداشت ندارد،زیرا در موقعیت خاص زیست محیطی ومنابع طبیعی قرار دارد.

زینی‌وند تصریح کرد: آنتن دهی تلفن همراه را مصوب و به ارتباطات ابلاغ شود تا این مشکل در شهرستان های بافت، رابر و ارزوییه نیز رفع شود.

وی ادامه داد:بیمه درختان نیز قابل پیگیری است که بایستی از ظرفیت مجلس شورای اسلامی در این حوزه استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:کرمان استان حادثه خیزی است که دستگاه‌ها در حادثه سیل بافت و دیگر مناطق پای کار بودند و هلال احمر از دستگاه های خوبی بود که سریع برای امدادرسانی در منطقه حضور پیدا کرد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر در کشف جانباختگان گلباف رکورد زد، سپاه و بسیج در بحران ها و در حادثه سیل اخیر پای کار بودند و همچنین نیروی انتظامی در لحظه اول خدمات خود را ارائه و در این خصوص اطلاع رسانی کرد.

وی بیان داشت: گلایه مردم و خانواده جانباختگان طبیعی است، اما نباید در چنین مواردی خدمات بی نظیر نظام جمهوری اسلامی زیر سوال رود و افتخار کنیم به نظامی‌ که همواره کنار مردم قرار دارد.

استاندار کرمان افزود: در مدیریت بحران قانون وجود داردو مسئولان و دستگاه ها بر اساس همین قانون عمل کردند و در صحنه حاضر شدند و کاملا در حادثه سیل اخیر شهرستان بافت بر اساس چارچوب و قانونی عمل کردیم که در همه بحران ها همینگونه است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها