استاندارکرمان:

شرکت های بزرگ استان کرمان آمادگی دارند واکسن تامین کنند

استاندار کرمان درنودمین جلسه ستاد استانی مدیریت کرونابا بحرانی توصیف کردن وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان از آمادگی شرکت های صنعتی، معدنی برای ورود واکسن به کشور در راستای مسئولیت اجتماعی خبرداد.
کد خبر: ۱۳۲۸۳۶۸

به گزارش جام جم آنلاین کرمان،علی زینی وند،اظهار داشت:استان کرمان هم اکنون دراوج بحران قرار داردو جا دارداز مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و کادردرمان به دلیل مراقبت ها و زحمات صورت گرفته تشکر کنم که توانستند موارد فوتی را کنترل کنند که البته اندکی هم تحت تاثیر واکسیناسیون بوده است.

وی عنوان کرد:دروضعیت فعلی ملاک ماتعداد بستری بیماران کرونایی نیست، به این دلیل که ما موارد بستری موقت هم داریم که اگر لحاظ شود وضعیت ما از بحرانی هم بحرانی تر است.

وی گفت: فرمانداران کنترل خوبی در شهرستان ها داشتند و همچنان باید کنترل ها با جدیت ادامه پیدا کند وفرمانداران مسئولند که هر واحد صنفی رعایت نکند پلمب شود.

استاندار کرمان ضمن اینکه از صدا و سیما و رسانه ها خواست  کمک کنند تا مردم از ظرفیت واکسیناسیون استفاده کنند اعلام کرد: با وزارت بهداشت مکاتبه و رایزنی شده است واز ظرفیت محمدرضاپور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نیز باید استفاده کنیم تا اجازه واکسیناسیون افراد بالای۵۰سال در استان داده شود و استان کرمان را که درمجاورت چهار استان بحرانی کشور(سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی) قرار دارد استثنا قرار دهند.

استاندار کرمان گفت: با وجود شرکتهای بزرگ، استان کرمان شرایط ویژه ای دارد و این شرکت ها به عنوان مسئولیت اجتماعی می توانند واکسن ایرانی و یا خارجی تامین کنند و حجم واکسیناسیون ما بالا می رود و شرکت های تامین کننده واکسن علاوه بر واکسیناسیون پرسنل و خانواده پرسنل، اقشار پر خطر را که ما تعیین می کنیم  را نیز تحت پوشش قرار می دهند.
 
 زینی وند گفت:اردوگاه اتباع خارجی در شهرستان بردسیر باید به مدت دو هفته قرنطینه وکلیه مراسم درآنجا هم ممنوع شود، همچنین آرامستان ها نیز محدودیت ها را داشته باشند.

 بصیری،جانشین استاندار در ستاد کرونای استان کرمان نیز دراین جلسه گفت: در حال حاضر شهرستان های ارزوئیه، راور و کوهبنان در وضعیت زردکرونایی،رابر وانار نارنجی و ۱۸شهرستان دیگردر وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها