داربست و نما، در صدر حوادث ساختمانی زنجان
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان:

داربست و نما، در صدر حوادث ساختمانی زنجان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

سهولت دسترسی به نیروی کار دارای کارت مهارت در زنجان

بانک اطلاعاتی نیروی کار ماهر و دارای کارت مهارت تهیه شده و مردم می‌توانند از طریق اپلیکشن به سوابق آن‌ها دسترسی یابند.
بانک اطلاعاتی نیروی کار ماهر و دارای کارت مهارت تهیه شده و مردم می‌توانند از طریق اپلیکشن به سوابق آن‌ها دسترسی یابند.
کد خبر: ۱۳۲۱۳۱۷
به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ محمدرضا انصاری در آیین انعقاد تفاهم‌نامه مشترک ساماندهی و رتبه‌بندی مجریان تأسیسات مکانیکی ساختمان، اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بر اساس اسناد بالادستی و قانون کار، تمهیداتی را برای ارتقای مهارت شاغلان بنگاه‌های اقتصادی در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پارسال تفاهم‌نامه‌ای در خصوص ساماندهی مجریان تاسیسات الکتریکی منعقد شده است، عنوان کرد: امروز هم تفاهم‌نامه در خصوص ساماندهی مجریان تاسیسات مکانیکی بین اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان و اتحادیه مربوطه منعقد شد که شاغلان و مجریان تاسیسات مکانیکی با توجه به الزامات قانونی تعیین شده فعالیت کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه در سیستم طبقه‌بندی مشاغل، استانداردهایی بر اساس استاندارد بین‌المللی مشاغل ایسکو ۲۰۰۸ تعیین شده است، تصریح کرد: افراد برای کسب شایستگی‌های شغلی باید آموزش‌هایی مرتبط با شغل خود دریافت کنند و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دوره‌های آموزشی را متناسب با دو بخش کارجویان و شاغلان در نظر گرفته است.

محمدرضا انصاری با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، شاغلان صنایع و صنوف و جویندگان کار جزو گروه‌های هدف این سازمان برای آموزش و ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای هستند، ادامه داد: بر این اساس تفاهم‌نامه‌هایی را با دستگاه‌های ذی‌ربط و گروه‌های تخصصی نظام مهندسی ساختمان منعقد می‌کنیم و این کار برای نخستین بار در زنجان انجام و به عنوان الگو به کشور ابلاغ شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان به ارائه کارت مهارت برای افرادی که در دوره‌ها شرکت کرده و صاحب صلاحیت هستند، اشاره کرد و گفت: صاحبان حرف و گروه‌های شغلی با اجرای این کار ضمن رعایت مقررات ملی ساختمان می‌توانند از مزایای کارت مهارت استفاده کنند و از خدمات بیمه‌ای در سطح کشور بهره‌مند شوند. همچنین این کارت و گواهی‌نامه ارزش ترجمه و استفاده در دیگر کشورها را دارد.

وی با اشاره به اینکه نیروی کار بر اساس مهارت سطح‌بندی می‌شود، ادامه داد: در آموزش فنی و حرفه‌ای، اپلیکیشنی طراحی شده که فایل آن قابل استفاده برای همه مردم بوده و با استفاده از آن می‌توانند به نیروی کار ماهر که به تایید مراجع بالادستی رسیده است، دست یابند و از سوابق آن‌ها مطلع شوند و این کار از ضرر و زیان‌های احتمالی در پروژه‌ها و خدمات جلوگیری می‌کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها