شرکت «کوپل شیمی سپاهان» تخصصی ترین واحدتولیدکننده ترکیبات سیلیکونی و سیلیکاتی در صنعت ساخت و ساز است

سازه‌ها را با کوپسیل مقاوم و زیبا کنید

محققان و متخصصان شرکت دانش‌بنیان «نرم‌افزاری جادوی فکر» راه‌حل‌های نرم‌افزاری برای سازمان‌ها و کسب‌وکارهای پیشرو را یکجا ارائه می‌کنند

نرم‌ افزار کارما‌، روح کسب‌ و کار شماست

حوزه نرم‌افزار از حوزه‌های پرکاربرد در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی است و عمدتا این شرکت‌ها و سازمان‌ها به دنبال راه‌حل‌ جامعی برای مدیریت کسب و کار خود همسو با تغییرات فناوری هستند.
کد خبر: ۱۳۲۸۱۰۰

در همین راستا شرکت دانش‌بنیان «نرم‌افزاری جادوی فکر» با هدف تولید سامانه‌ها و بسته‌های نرم‌افزاری و با باور به اهمیت نیازهای مشتری و پاسخگویی مسؤولانه دربرابر تعهدات مشتری و همچنین به‌کارگیری آگاهانه تکنولوژی‌های نوین در صنعت نرم‌افزار، با نام تجاری «کارما» توانسته است در زمره شرکت‌های برتر ارائه‌دهنده نرم‌افزارهای کاربردی مورد نیاز انواع کسب و کارها و سازمان‌ها قرار بگیرد.

نرم‌ افزار کارما‌، روح کسب‌ و کار شماست

مهندس ابوالقاسم شاکری، فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران در رشته مهندسی کامپیوتر و مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان جادوی فکر با نام تجاری «کارما» درمورد ایده‌ شکل‌گیری این شرکت به جام‌جم می‌گوید: «از اواخر دوره دانشجویی در سال 73 به‌صورت همزمان در دانشگاه تهران نیز مشغول فعالیت و کارآموزی در قسمت انفورماتیک بودم و این کار و تحصیل همزمان، موجب شد تا بعد از تحصیل با دست پر وارد فضای کسب‌وکار شوم. در دوران خدمت سربازی نیز که در واحد خدمات‌درمانی نیروهای مسلح مشغول خدمت بودم، برنامه‌ای برای ارسال فایل عملکرد پزشکان به بیمه نوشتم و از همان زمان وارد فضای تجاری شدم و برای یکی دو شرکت خصوصی شروع به برنامه‌نویسی کردم. چند سال بعد با مهاجرت به شهر ساری، شرکتی در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار تأسیس کردم، اما از آنجا که استراتژی مشخصی نداشتیم، بعد از چند سال شرکت را واگذار کردم و سپس در سال 81 شرکت دانش‌بنیان نرم‌افزاری جادوی فکر را تحت نشان تجاری «کارما» با هدف تولید سامانه‌ها و بسته‌های نرم‌افزاری تأسیس کردم. البته همزمان با راه‌اندازی شرکت جادوی فکر، با سازمان برنامه‌ و بودجه نیز در پروژه پیش‌بینی بودجه کشور در استان‌های مختلف همکاری داشتم.»

خدمات و محصولات «کارما» در یک نگاه

مدیرعامل کارما با بیان این‌که ارائه نرم‌افزار مالی حدود 20 درصد خدمات شرکت را دربر می‌گیرد و عمده خدمات شرکت در بخش اجرای پروژه است، بیان می‌کند: «ما دو بال داریم؛ بال اول پروژه و اجرای پروژه است و بال دوم همان بسته نرم‌افزاری یا پکیج ماست. این دو، اکوسامانه شرکت جادوی فکر را کامل می‌کند. ما پروژه را انجام می‌دهیم و هر پروژه‌ای که بعد از اتمام، منجر به ایجاد پکیج شود، آن را به‌عنوان بسته نرم‌افزاری ارائه می‌دهیم و از این رو توانسته‌ایم استراتژی تنوع محصول را بگیریم. تعداد و تنوع محصولات شرکت زیاد است و تقریبا 70 تا 80 بسته نرم‌افزاری مختلف داریم. در بین اینها دو محصول ما کاملا دانش‌بنیان است. اولین محصول، نرم‌افزار مالی - بازرگانی است که در واقع زیرمجموعه‌‌ نرم‌افزارهای مالی است. دومین محصول دانش‌بنیان ما، نرم‌افزار نظام بررسی پیشنهادها و مدیریت دانش است و اخیرا نیز در راستای تحول و بهبود سازمان، به‌کارگیری این نرم‌افزارها در دولت الزامی شده و می‌توان گفت موردنیاز کلیه سازمان‌ها و کسب و کارهای ساختاریافته است. این محصول اولین نرم‌افزار در کشور است که گواهی امنیت دارد و حدود دو سال زمان برد تا بتوانیم این گواهی را بگیریم.» مهندس شاکری این را هم اضافه می‌کند که یکی از مشکلاتی که در سازمان‌ها پیش می‌آید این است که با خروج هر شخصی از سازمان، اطلاعات و تجربیات او نیز از بین می‌رود. نرم‌افزار نظام بررسی پیشنهادها و مدیریت دانش، تجربه و دانش هر شخص را ثبت می‌کند تا بعد از خروج او از سازمان دانش و تجربه او از بین نرود.

چشم‌انداز پیش رو

مهندس شاکری دلیل ماندگاری شرکت‌هایی مانند اینتل که حدود 40 سال است در حوزه سی‌پی‌یو در رده اول یا دوم هستند را در این می‌داند که این شرکت‌ها می‌گویند ما همیشه مرحله دوم فناوری را خوب می‌شناسیم، به‌اضافه این‌که زمان تولید محصول را درک می‌کنیم.

وی می‌افزاید: «برای نمونه فناوری لپ‌تاپ را اوایل شرکت‌های انگلیسی طراحی کردند، اما جا نیفتاد. سپس دوباره چند سال بعد شرکت‌هایی مثل توشیبا آن را تولید کردند که جا افتاد. یعنی زمان ورود هم خیلی مهم است. ما هم سعی می‌کنیم این دو نکته را همیشه درنظر داشته باشیم که نسل بعدی فناوری‌ها را شناسایی و در حد وسع سرمایه‌گذاری و کار کنیم. اکنون حدود دو سه سالی است که در حوزه هوش مصنوعی و ابزارهای مربوط به آن برای توسعه کسب‌وکار مشغول فعالیت هستیم. همین‌طور در حوزه‌هایی مثل زنجیره بلوکی (بلاک چین) و فناوری‌هایی که جدید است تحقیق و توسعه انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم آنها که مورد نیاز است را وارد بسته‌ها و سامانه‌های خودمان کنیم تا کاربرانمان بتوانند از آنها بهره‌برداری کنند. در کشور ما صنعت نرم‌افزار، صنعت سختی است. شرکت‌های برتر در تمام دنیا، در حوزه نرم‌افزار، آی‌تی یا فناوری هستند. ولی در کشور ما این‌گونه شرکت‌ها در زمره 100 شرکت اول هم نیستند و این نشان می‌دهد چقدر در این حوزه کم کار کرده‌ایم. البته بخش خصوصی در این زمینه خوب کار کرده اما بخش دولتی در حوزه فناوری خیلی عقب است که این خودش هم فرصت است و هم تهدید. دولت نگرش فناوری اطلاعات از زیرساخت را ندارد. اگر بررسی کنید پایگاه داده‌ها که اولین قدم در ساخت سامانه‌ها و معماری اطلاعات است، در کشور شکل نگرفته است. شما الان نمی‌توانید اطلاعات شناسنامه‌ای یا کدپستی دقیق، قابل اعتماد و در دسترس داشته باشید. یعنی بدیهی‌ترین اطلاعات که جزو اطلاعات زیرساخت است، درست و دقیق نیست. در حالی‌که اولین قدم دولت باید این باشد که به‌شکل دقیقی اطلاعات زیرساخت را درست کند و بعد رایگان در اختیار بهره‌برداران بگذارد که خود این کار تحول عظیمی است. قدم بعدی استانداردسازی حوزه فناوری اطلاعات مخصوصا در بخش نرم‌افزار است که امیدواریم بتوانیم در این حوزه خدمات خوبی ارائه کنیم.

مزیت‌های رقابتی محصولات کارما

مدیرعامل شرکت جادوی فکر در مورد مزایای رقابتی این شرکت به جام‌جم می‌گوید: «یکی از مزیت‌های ما نسبت به سایر شرکت‌های فعال در این حوزه، چابکی تغییرات است. یعنی آن‌قدر ابزار ساخته و فناوری در بحث فنی ایجاد کرده‌ایم که ابزارهایی که امروزه بقیه شرکت‌ها به دست می‌آورند را ما 15 تا 20 سال پیش ایجاد کرده‌ایم. برای نمونه گزارش‌ساز تحقیقی ما در سال 83 با موتور ایرانی ایجاد و به مرور به‌روزرسانی و تکمیل شد و هنوز از این ابزار تحت وب، در حال استفاده هستیم. این علت دیگری است که می‌توانیم پروژه‌های نرم‌افزاری را سریع‌تر از بقیه شرکت‌ها تمام کنیم. زیرا بخش‌ گزارش‌سازی ابزارهای آماده و اختصاصی خودمان را دارد.»

شاکری می‌افزاید: «دیگر مزیت ما باتوجه به سابقه‌ در طراحی اینترفیس‌ها، سهولت کار با نرم‌افزار است و این از مواردی است که سعی کرد‌ه‌ایم رابط کاربری‌های کامل و ساده را ارائه دهیم. نرم‌افزارهای ما در عین سادگی و پیچیده نبودن، کامل هستند. ما همچنین در سال‌های اخیر فضای چندپلتفرمی و چندمحیطی را هم تجربه‌کرده‌ایم. به‌طوری‌که نرم‌افزارهای تحت ویندوز نوشته‌ و ابزارهای جانبی برای آن طراحی کرده‌ایم که باتوجه به تیم‌های مختلف (گروه موبایل، گروه ویندوز و گروه وب) هم قابلیت استفاده در حالت آنلاین را دارند و هم قابلیت استفاده در حالت آفلاین. برای مثال نرم‌افزار فروش شرکت جادوی فکر علاوه بر وبسایت متصل به نرم افزار فروش، دارای اپ موبایل است و کاربر می‌تواند از بیرون سفارش بگیرد یا نیروهای خود که در بیرون از مجموعه مشغول فعالیت هستند را پایش کند.»

راه‌های تماس با شرکت «نرم‌افزاری جادوی فکر»

وبسایت:www.jco.ir
ایمیل:karma@jco.ir
اینستاگرام:jco.karma
تلفن:33259659 -011، 88473284-021، 88178605-021 , 09918971811
آدرس:ساری، خیابان پیروزی، نبش پیروزی14، ساختمان پارک علم و فناوری استان مازندران، طبقه سوم، کدپستی:4818765767
دفتر تهران: خیابان مطهری، خیابان ترکمنستان، کوچه نارنج، پلاک ۹، واحد ۷ ، کد پستی: 1566954831

رقیه دهقانی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها