رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر تشریح کرد

آخرین وضعیت امدادرسانی در ۱۵ استان درگیر سیل/ مرگ ۸ تن با کشف ۲پیکر جدید

رئیس ستاد بحران فرمانداری البرز

هشدار سیل در استان البرز

به گزارش جام جم البرز: رئیس ستاد بحران فرمانداری البرزامروز و فردا نسبت به وقوع سیل در استان البرز به خصوص درارتفاعات هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۲۷۶۳۷
به گزارش جام جم آنلاین البرز: رئیس ستاد بحران فرمانداری البرزامروز و فردا نسبت به وقوع سیل در استان البرز به خصوص درارتفاعات هشدار داد.
 
کوروش جعفری رئیس ستاد بحران فرمانداری البرز با بیان اینکه هواشناسی استان نسبت به وقوع سیل امروزو فردا در استان هشدار داده است گفت:تمام دستگاهها و سازمانهای خدمات رسان و امدادی استان البرزدرآماده باش کامل به سرمی برند. وی با اخطار به مردم و اینکه باید هشدارهای هواشناسی و دیگر سازمانهای مرتبط با حوادث غیرمترقبه توسط مردم جدی گرفته شود افزود: شهروندان باید از رفتن به ارتفاعات و کنار رودخانه ها و پارک خودروها در بستر و حریم رودخانه هااجتناب کنند.
جعفری به سیل هفته گذشته در روستاهای کل ها  و ازآزادبر از توابع آسارا که نتیجه بارش زیاد در زمان کم بود و خسارات وارده به مردم اشاره کرد و گفت: متاسفانه در روستای کل ها به 6 خودرو و در روستای آزادبرهم زمینهای کشاورزی و کندوهای عسل  خسارت و اسیب دیدند.
وی افزود: خوشبختانه در این سیل خسارت جانی نداشتیم .
رئیس ستاد بحران فرمانداری استان البرز به بیمه مناطق اسیب دیده اشاره کرد و گفت : خوشبختانه با هماهنگی دهیاری ها همه مناطق روستایی بیمه شده اند و در صورت خسارت مالی، حمایت می شوند.
وی با اشاره به دستور فرماندار وابلاغ قضایی برای رفع معابری که موجب انباشت اب و تشدید سیل در مناطق روستایی و کوهستانی می شوند گفت: سعی ما اینست که تمام پل ها ومعابری که موجب سد راه اب هستند پاکسازی شوند تا احتمال خطر سیل کاهش یابد.
وی به کمک به مردم روستای لانی که دچار آتش سوزی شد اشاره و گفت : با حمایت بیمه و کمیته امداد و فرمانداری استان 10خانوار که اسیب دیده اند به طور موقت ساماندهی شده اند و سعی ما با توجه به در پیش بودن  فص سرما بخصوص در ارتفاعات تامین کانکس برای این عزیزان و بازسازی خانه های انهاست.
جعفری در پایان از بی توجهی برخی مردم به هشدارهای سازمانهای مرتبط با حوادث غیرمترقبه انتقاد کرد و تصریح کرد: سیل در کمترین زمان ممکن اتفاق می افتد و مردم نباید در محل هایی مانند کنار و بستر رودخانه ها که ممکن است اسیب ببینند حضور داشته باشند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها