رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم مرغ استان البرز

طرح زوج و فرد به ایستگاه مرغ رسید

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم مرغ استان البرز با بیان اینکه از امروز به منظور افزایش عرضه ،مرغ به صورت منطقه ای توزیع می شود گفت: عرضه مرغ در استان البرز کاهش یافته و این امر مشکلاتی برای شهروندان و مصرف کنندگان فراهم کرده است به همین منظور سعی می کنیم با توزیع منطقه ای و زوج و فرد مشکلات را کمتر کنیم.
کد خبر: ۱۳۲۷۰۰۵
کاظم حاج محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین البرز درباره کمبود مرغ در استان البرز اظهار داشت: در حال حاضر عرضه مرغ در استان البرز نسبت به تقاضای شهروندان همخوانی ندارد وبه جای توزیع 250 تن در روز 180 تن در سطح استان البرز توزیع می شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم مرغ استان البرز با بیان اینکه به دنبال افزایش سهمیه دریافتی مرغ متناسب با میزان تقاضا در  استان البرز  هستیم ، تصریح کرد :از امروز 40 تا 50 تن  مرغ بیشتردراستان البرز توزیع می شود.
وی در مورد عرضه مرغ  خارج از نرخ مصوب در بازار، گفت: قیمت مصوب مرغ در حال حاضر همان 24 هزار و 900  تومان است  و مردم نرخهای بیشتر از این مبلغ را به شماره 124 بازرسی وزارت صمت و یا اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم مرغ 32503832 اطلاع دهند تا برخورد مناسب انجام شود.
حاج محمدی با بیان اینکه تولید مرغ در استان البرز به اندازه مصرف استان نیست گفت:کسری مرغ مصرفی در استان البرز از استانهای معین یعنی گیلان،زنجان،قزوین و کردستان  تامین می شود افزود: مشکل اصلی در هفته های اخیر اینست که عرضه و تقاضا همخوانی ندارد و ظرف دو تا سه ساعت مرغ عرضه شده در مغازه ها به فروش می رسد و این موجب نارضایتی اصناف و مردم است.
وی با تاکید بر اینکه تامین مرغ بر اساس تقاضای جامعه توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود و اتحادیه تنها وظیفه توزیع آن میان واحدهای صنفی را عهده دار است ، گفت:سرانه مصرف مرغ در استان روزانه 250 تن است که در حال حاضر 180 تن توزیع می شود.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم مرغ استان البرز  در مورد ضررواحدهای صنفی زیر مجموعه این اتحادیه به دلیل کاهش سهمیه فروش روزانه گفت: سود دریافتی به ازای فروش هر کیلو مرغ برای دارندگان واحدهای صنفی تنها 700 تا 800 تومان است و اگر بخواهیم اجاره بهای ماهانه هر واحد صنفی اعم از پرداخت قبوض آب، برق و حقوق  کارگران را لحاظ کنیم، درآمد این صنف به صرفه نیست و حتی زیان هم می کنند.
وی با اشاره به اینکه بخشی از نیاز مردم به مرغ روزانه توسط جهاد کشاورزی تامین می‌شود و برای توزیع در نقاط مختلف در اختیار واحدهای صنفی قرار می گیرد، افزود: مرغی که به این روش تامین می شود به نرخ 24 هزار و 900 تومان به مردم فروخته می‌شود.
حاج محمدی در پایان با اشاره به روند خرید و توزیع مرغ منجمد و افزایش توزیع مرغ گرم در استان تصریح کرد: شهروندان عزیز اگر به میزان نیاز خرید کنند با توجه به سیاستهای تنظیم بازار و افزایش تولید و عرضه انشا الله در روزهای اینده شاهد متناسب سازی عرضه و مصرف خواهیم بود و آرامش به بازار بازخواهد گشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها