مجله علمی بین‌المللی «واکسن» نوشته است: اسپونتیک وی در برابر جهش‌های جدید ویروس کرونا موثر است.
کد خبر: ۱۳۲۶۶۰۰

به گزارش جام جم آنلاین، مجله بین‌المللی واکسن نوشته است: اسپونتیک وی در برابر جهش‌ های جدید ویروس کرونا موثر است.

بر اساس این بیانیه، نخستین واکسن جهان برای مهار همه‌گیری به طور قابل توجهی اثربخشی خود را در مقایسه با سایر واکسن‌ها در برابر گونه‌ های جهش یافته ویروس کرونا نشان داده است؛ نتایج مطالعه فعالیت خنثی سازی سرم خون گرفته شده از افراد واکسینه شده با واکسن اسپوتنیک وی علیه گونه های جدید ویروس «SARS-CoV-۲» مثبت اعلام شد.

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) گزارش داد، واکسن اسپونتیک وی در برابر سویه‌های جدید ویروس کرونا موثر است. نتایج این تحقیق توسط مؤسسه تحقیقات همه‌گیرشناسی و میکروبیولوژی گامالیا در مجله معتبر بین المللی واکسن منتشر شده است.

مؤسسه تحقیقات همه‌گیرشناسی و میکروبیولوژی گامالیا و صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه نتایج قوی از مطالعه در مورد خنثی سازی فعالیت سرم از افراد واکسینه شده با واکسن اسپونتیک وی در برابر انواع جدید SARS-CoV را اعلام کرد.

بر این اساس، واکسیناسیون با نخستین واکسن روسی عناوین خنثی کننده محافظتی را در برابر انواع جدی از جمله Alpha B.۱.۱.۷ (اولین بار در انگلستان شناسایی شد)، Beta B.۱.۳۵۱ (اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد)، Gamma P.۱ (اولین بار در برزیل شناسایی شد)، دلتا B.۱.۶۱۷.۲ و B.۱.۶۱۷.۳ (اولین بار در هند شناسایی شد) و انواع بومی مسکو ایجاد کرده است.

ذکر شده است که داده‌ها نشان می‌دهد، واکسن روسیه خواص محافظتی خود را در برابر سویه‌های جدید حفظ می‌کند.

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) همچنین گزارش داد که مرکز گامالیا به طور فعال در حال بررسی سویه‌های جدید SARS-CoV-۲ برای ارزیابی کارایی واکسناسپونتیک وی است که همچنان در مناطق مختلف جهان ظاهر می‌شود.

تا به امروز، اسپونتیک وی در ۶۷ کشور ثبت شده است که جمعیت کل آنها بیش از ۳.۵ میلیارد نفر است. داده‌های تنظیم کننده‌های تعدادی از کشورها، از جمله مکزیک، آرژانتین، صربستان، بحرین، مجارستان، سان مارینو، امارات و دیگر کشورها که در طی تلقیح ساکنان به دست آمده نشان می‌دهد که اسپونتیک وی یکی از ایمن‌ترین و موثرترین واکسن‌ها علیه عفونت ویروس کرونا است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها