در جلسه مدیریت کرونا بحران مطرح شد:

دو هفته بحرانی کرونا در انتظار قم

در جلسه ستاد مدیریت بحران که روز چهارشنبه با حضور استاندار قم ترتیب یافت نسبت به وضعیت بحرانی دو هفته آینده و افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونایی هشدار داده شد.
کد خبر: ۱۳۲۶۵۸۴

به گزارش جام جم آنلاین از قم، ریییس دانشگاه علوم پزشکی قم در این جلسه، با اشاره به ورود قم به منطقه قرمز کرونایی، گفت: تعداد افراد مبتلا و فوتی های کرونایی روز به روز در قم در حال افزایش است.

محمدرضا قدیر با اشاره به بستری ۴۰۰ بیمار کرونایی در قم گفت: وضعیت عمومی ۶۰ تن از این بیماران وخیم است و روزانه بصورت متوسط ۹۰ نفر در این استان به کرونا مبتلا می شوند.

وی ویژگی نوع جدید ویروس کرونا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: سن ابتلا در پیک پنجم کرونا پایین آمده و جوانان در نقطه هدف نوع جدید ویروس کرونایی قرار دارند.

رییس داتشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: در کنار بیماری های زمینه ای، اضافه وزن نیز در ورود فرد مبتلا به وضعیت وخیم این بیماری تاثیر زیادی دارد.

وی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان کرونایی، خاطرنشان کرد: تمام بیمارستان های قم ملزم شدند تا بخشی از تخت های درمانی خود را به بیماران کرونایی اختصاص دهند.

قدیر یادآور شد: با توجه به گرمای هوا تامین اکسیژن و داروهای ضروری در بیمارستانهای قم یک مساله ضروری و مهم است.

وی همچنین ابراز داشت: مطالبات دانشگاه علوم پزشکی قم طی ماه های اخیر وصول نشده است و این مساله پرداخت مطالبات کارکنان را با چالش همراه است.

به گفته وی، تاکنون ۷۱  هزار دوز واکسن در قم تزریق شده است و از شهروندان قمی در رده سنی ۶۵ تا ۷۰ سال درخواست می شود برای تزریق واکسن رغبت بیشتری به خرج دهند.

قدیر گفت: با وجود ذخیره قابل توجه واکسن کرونا بدلیل عدم استقبال سالمندان و گروه های هدف سرعت و روند تزریق واکسن در قم اصلا مطلوب نیست.

افزایش بیماران بدحال کرونایی

رییس مرکز بهداشت قم با اشاره به وضعیت کرونایی استان نیز بیان کرد: قم از امروز به صورت رسمی وارد منطقه قرمز کرونایی شده است.

سیامک محبی ادامه داد: بنظر می رسد قم در ۱۴ روز آینده دو هفته بسیار بحرانی را تجربه خواهد کرده و تعداد مبتلایان و فوتی های کرونایی جهش خواهد یافت.

به باور وی، با توجه به رسوخ و افزایش بیماران بدحال طی هفته آینده تعداد فوتی های کرونایی با رشد قابل توجهی رو به رو خواهد شد.

محبی با انتقاد از وضعیت عادی انگاری مشهود در جامعه،یادآورشد: بی توجهی به پروتکل های بهداشتی وضعیت کرونایی قم را روز به روز وخیم تر کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: طی هفته جاری به دلیل افزایش تعداد مبتلایان خدمات کرونایی به ۵ بیمارستان توسعه پیدا کرده است.

وی با اشاره به روند اجرای طرح شهید سلیمانی، گفت: در قالب این طرح نیز تعداد افراد شناسایی شده مبتلا به کرونا نسبت به دو هفته گذشته رشد داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها