کمبود دارو و افزایش قیمت آن بیماران خاص را با مشکلات جدی مواجه کرده است

بیماران خاص ذره‌ذره آب می‌شوند

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ خبر داد

عامل فروش داروهای شیمی درمانی تقلبی دستگیر شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری فردی که داروهای تقلبی شیمی درمانی را در فضای مجازی خرید و فروش می‌کرد خبر داد و گفت: در همین ارتباط بیش از ۳۰۰ قلم داروی غیرقابل استفاده از محل اختفای متهم کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۱۳۲۴۴۱۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی افزود: فردی به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شد در فضای مجازی اقدام به خرید داروی شیمی درمانی کرده و زمانی که جهت استفاده آن با پزشک مشورت کرده متوجه شده دارو‌ها فاسد است.

وی ادامه داد: شاکی در ادامه اظهارات خود گفت با توجه به نیاز فرزندم به دارو‌های شیمی درمانی، در فضای مجازی جستجو کردم و با شخصی ناشناس در این خصوص آشنا شدم و پس از واریز وجه و دریافت دارو‌ها با بررسی پزشک مشخص شد دارو‌ها به هیچ عنوان قابل استفاده نیست.

معظمی گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را آغاز کردند و با بهره گیری از روش‌های علمی و اقدامات فنی فرد مذکور را در فضای مجازی شناسایی کردند و متوجه شدند مجرم با ایجاد یک کانال در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به فروش دارو‌های فاسد و غیرقابل استفاده با مبالغ هنگفت تحت عنوان دارو‌های شیمی درمانی به افرادی که نیازمند این دارو هستند می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با به دست آمدن اطلاعات هویتی متهم و پس از تشریفات قضایی، در نهایت مجرم در مخفیگاه خود در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و بیش از ۳۰۰ قلم داروی غیرقابل استفاده از محل اختفای وی کشف گردید.

سرهنگ گودرزی اظهار داشت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار می‌کرد، اما پس از روبه رو شدن با شاکی پرونده و ادله دیجیتال ضمن پذیرش بزه انتسابی به فروش دارو‌های فاسد اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند، بسیاری از این افراد اصلا دارویی در اختیار ندارند و با یک جست و جوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می‌کنند و مدعی داشتن دارو‌های نادر هستند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها