سدان لکسوس ES مدل ۲۰۲۲ با مجموعه‌ای از به‌ روزرسانی‌های بصری و فناوری‌ها شامل نمایشگرهای لمسی در کابین و سیستم‌های ایمنی در دسترس است.
کد خبر: ۱۳۲۴۲۹۲

به گزارش جام جم آنلاین، لکسوس ES ممکن است به‌اندازه‌ IS هیجان‌انگیز یا به‌اندازه‌ LS لوکس نباشد؛ اما این سدان در حد خود جذاب به‌نظر می‌رسد.

لوکس بودن برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد و حالا لکسوس خودرو ۲۰۲۲ ES را لوکس تر از قبل ارائه می‌دهد که برای بسیاری جذاب است.

اگرچه در تئوری با سدان‌ های برتر ورزشی مانند آئودی A۶ و مرسدس بنز کلاس E رقابت می‌کند، اما ES از رقابت با این خودروها چشم پوشی می‌کند و تنها به دنبال لوکس بودن با فضای داخلی دلپذیر و زیبایی است.

مدل پایه با یک موتور چهار سیلندر و چهار چرخ متحرک ارائه می‌شود. این V-۶ قدرتمند با تنظیمات اختیاری با یک تنظیم هیبریدی کم مصرف در دسترس است.

در ES پیشرانه اهمیت چندانی ندارد و عملگرا بودن مهم است. فضای داخلی آن با مواد مجلل پوشانده شده است، صندلی‌های آن راحت هستند و فن آوری زیادی برای رانندگی و سرگرمی دارد.

ممکن است حرکات رقبای ورزشی خود را نداشته باشد، اما به همان اندازه لوکس ارائه می شود و هزینه کمتری نیز دارد.

لکسوس با دستکاری در چراغ‌های جلو، جلو پنجره مشبک و طراحی چرخ‌ها، به ES یک طراحی تازه داده است. در داخل، صفحه نمایش‌های سرگرمی ۸.۰ و ۱۲.۳ اینچی در دسترس است.

F Sport اکنون می‌تواند در مدل هیبریدی ES۳۰۰h سفارش داده شود و در صورت سفارش در ES۳۵۰ مجهز به V-۶، شامل یک بسته جدید Dynamic Handling خواهد بود.

ES دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های کمک راننده (به نام Lexus Safety System + ۲.۵) شامل تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار (سیستم جدیدی است که ترافیک رو به رو در تقاطع‌ها را تشخیص می‌دهد)، و یک سیستم کنترل کروز تطبیقی ​​ است را داراست که باعث کند شدن سرعت خودرو در پیچ‌های تند می‌شود.

احتمال اینکه ارتقا ES به ES۳۵۰ با بسته Ultra Luxury باعث شود قیمت این خودرو نسبت به مدل پایه به طور قابل توجهی افزایش دهد، وجود دارد.

بسته Ultra Luxury به چرخ‌های ۱۸ اینچی ویژه، تودوزی چرمی نیمه آنیلین، سایبان عقب برقی، فرمان چوبی و چرمی و سیستم تعلیق تطبیقی ​​مجهز شده است.

به آن، بسته Navigation اضافه شده است که شامل صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی با تنظیمات بزرگتر ۱۲.۳ اینچی است و ناوبری درون داشبوردها و تشخیص صدا را اضافه می‌کند.

لکسوس ES سه گزینه پیشرانه را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. ES۲۵۰ از یک موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری با قدرت ۲۰۳ اسب بخار بهره می‌برد و به صورت استاندارد با پیشرانه تمام چرخ ارائه می‌شود.

همه تریم‌های ES۳۵۰ به یک 6 سیلندر ۳.۵ لیتری مجهز هستند که ۳۰۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک اداره می‌شود که نیرو را به چرخ‌های جلو می‌فرستد.

تمام تریم‌های ES۳۵۰h، از یک پیشرانه هیبریدی تشکیل شده اند که توان خالص ۲۱۵ اسب بخار را فراهم می‌کند.

گیربکس اتوماتیک متغیر مداوم (CVT) و درایو چرخ جلو استاندارد هستند. در مسیر تست، ES۳۵۰ فقط در ۶.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. چهار چرخ متحرک ES۲۵۰ و هیبریدی ES۳۵۰h هر دو سرعت را به ترتیب ۸.۱ و ۸.۳ ثانیه‌ انجام دادند.

این سدان لکسوس از هندلینگ ترکیبی و کیفیت سواری بخشنده‌ای برخوردار است که مورد علاقه بسیاری از خریداران اتومبیل‌های لوکس است.

برای کسانی که به دنبال هندلینگ دقیق‌تر هستند،‌ F Sport با چرخ‌های بزرگتر و تنظیم سیستم تعلیق عرضه می شود که عملکرد بیشتری دارد.

کابین ES با داشتن داشبورد شیک، نامتقارن و مواد مرغوب، محیطی دلپذیر را برای مسافران ایجاد می‌کند. هر دو ردیف فضای پا را برای بزرگسالان فراهم می‌کنند و صندلی‌ها راحتی خوبی دارند. به طور قابل توجهی، کابین آرام است، حتی زمانی که ES با سرعت در بزرگراه رانده می‌شود.

هر دو مدل فقط بنزینی و هیبریدی ۱۷.۰ فوت مکعب فضای در صندوق عقب را فراهم می‌کنند و این فضای بار بیشتری نسبت به رقبا مانند ولوو S۹۰ (۱۴.۰ فوت مکعب) و Acura TLX (۱۴.۰ فوت مکعب) به ES می‌دهد.

متاسفانه ES با صندلی عقب تاشو در دسترس نیست. این امر جایگزینی محموله‌های بزرگتر را برای این لکسوس دشوار می‌کند.

۲۰۲۲ ES، خودرویی لوکس با تکنولوژی فوق پیشرفته (+عکس)

۲۰۲۲ ES، خودرویی لوکس با تکنولوژی فوق پیشرفته (+عکس)

۲۰۲۲ ES، خودرویی لوکس با تکنولوژی فوق پیشرفته (+عکس)

۲۰۲۲ ES، خودرویی لوکس با تکنولوژی فوق پیشرفته (+عکس)

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها