رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان مرکزی:

انتخابات در هیچ کدام از حوزه‌های انتخابیه استان مرکزی ابطال نشد

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خبر داد:

بازرسی ویژه از آرای انتخابات شوراها در چهار استان کشور

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی از بازرسی ویژه و شمارش آرای برخی شهرستان‌ها در استان آذربایجان شرقی، خوزستان، کرمانشاه، کردستان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۲۳۸۲۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خانه ملت، حمیدرضا کاظمی، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در خصوص نحوه رسیدگی به اعتراضات و شکایات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: شکایت های مربوط به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دو نوع مطرح و رسیدگی می‌شود؛ نخست به صورت عادی است که هیات نظارت استان به شکایت رسیدگی می‌کند؛ این نوع شکایت قابل بررسی در سطح شهرستان است اما دومین نوع شکایت غیر عادی است که به طور ویژه بررسی می شود.

وی افزود: رسیدگی به شکایات غیرعادی مانند شکایتی است که در برخی شهرهای خوزستان مثل اهواز و آبادان مطرح شده و بازرس ویژه فرستادیم تا بازشماری انجام شود. طبق مجوزی که داده می‌شود، بازشماری۱۰ درصد شعب انجام می‌شود و در صورتی که تاثیری در تغییر آراء افراد داشته باشد، بازشماری ادامه پیدا می‌کند.

کاظمی تاکید کرد: با توجه به شکایات مطرح، بازرس‌هایی را نیز به استان‌های کردستان و کرمانشاه اعزام کردیم و گروهی از بازرسان نیز فردا به تبریز اعزام می‌کنیم تا بررسی میدانی را انجام دهند. این بازرسان هم اگر به نتیجه برسند که تخلفات قابل اعتنا است، درصدی را بازشماری و تغییرات احصاء شود، بازشماری به صورت کامل انجام می‌شود.

کاظمی در ادامه تصریح کرد: بررسی اعتراضات نهایت تا روز ۲۵ تیر ماه طبق تصمیم هیات مرکزی نظارت انجام می‌شود. شوراهای اسلامی جدید شهر و روستا نیز از ۹ مرداد ماه کار خود را آغاز می‌کنند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها