مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت : آب انتقالی به استان 20 درصد کاهش داشته که این تصمیم به دنبال کاهش بارندگی درسال آبی و مشکل کمبود آب درحوزه ابریز زاینده رود اخذ شده ولی ما در تلاش هستیم کمبود آب استان را ازطریق منابع آب زیرزمینی مرتفع سازیم که همین موضوع باعث کاهش کیفیت آب در برخی مناطق شده ولی تلاش شده با صرف هزینه های بیشتر بهترین کیفیت را در ای مناطق داشته با شیم.
کد خبر: ۱۳۲۳۷۵۳

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از یزد ، محمدمهدی جوادیان زاده در نشست خبری که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب با خبرنگاران استان برگزار شد اظهارداشت: مهمترین مشکل ما معرفی کردن الگوی بهینه مصرف به مردم است و رفع این مشکل،همکاری و همراهی همه جانبه را می طلبد واز اصحاب رسانه خواست می شود تا در کنار رسالتی که برعهده دارند با زبان گویا ووزین خود در ترسیم الگوی درست و بهینه مصرف، متولیان آب استان را یاری نمایند.

سرانه آب استان کم است

وی افزود: درست است که سرانه آب استان کم است ولی نسبت به تعدادی از کشورها، سرانه نرمالی است و قابل مدیریت کردن می باشد به شرطی که همه همدل شویم و الگوهای درست مصرف را به کار گیریم.

جوادیان زاده سرانه مصرف سالانه آب دراستان یزد را ۵۰۰ متر مکعب به ازای هر نفر اعلام کرد و گفت: سهم هر یزدی سالانه ۷۰۰ متر مکعب با توجه به منابع اب است که نسبت به کشورهای حاشیه خلیج فارس رقم خوبی است اما نسبت به نرم جهانی رقمی پایین است .

وی با اشاره به اینکه باید بر اساس شرایط خودمان و نه نرم جهانی عمل کنیم و گذشتگان ما هم با همین رویکرد حرکت می کردند تاکید کرد: مشکل ما این است که در استان یزد با جبر طبیعت روبرو هستیم.

این مسئول گفت: می توان شرایط آبی استان را به گونه ای مطرح کرد که نه بحران آب فراموش شود و نه مرتب مردم را نگران کرد و تیترخبرها به سمت بیان این موضوع مهم باشد که درد هست ولی اگر همدل و کوشا باشیم درمان هم هست.

طعم آب در برخی مناطق دچارافت شده است

 وی خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه آب انتقالی به استان 20 درصد کاهش داشته شاید کیفیت و کمیت شیمیایی مانند طعم آب در برخی مناطق دچارافت شده باشد ولی این اطمینان را به مردم می دهیم که به لحاظ میکروبی وعوامل بیماری زا هیچ مشکلی در آب شرب مصرفی مردم وجود نداشته و نظارت کامل در این رابطه داریم.

20درصد آب شرب استان سالیانه درکولرهای آبی مصرف می شود

جوادیان زاده تصریح کرد: 20درصد آب شرب استان سالیانه درکولرهای آبی مصرف می شود ومتاسفانه این مصرف بیشتردر پنج یا شش ماه گرم سال انجام می شود که فشارزیادی را برای تامین آب مورد نیاز مردم استان وارد می کند.  

وی افزود: متاسفانه تکنولوژی مورد استفاده در کولرهای آبی بالا نیست و با وجود اینکه فراخوان های متعددی برای افزایش راندمان این وسایل خنک کننده داده شده تاکنون موفقیتی حاصل نشده واز طرفی نیز به دلیل مشکل تامین برق تمایلی به جایگزینی  کولرهای گازی به ویژه در هوای خشک یزد وجود ندارد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد درمورد شرایط قنوات استان نیز گفت :  شرایط قنوات استان به دلیل خشکسالی های متوالی خوب نیست و خسارات زیادی در پی این خشکسالی ها به این قنوات استان وارد شده است.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها