مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد:

دریای عمان، آب صنعت و گلخانه‌های یزد را تا افق 1450 تامین می‌کند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: ورود سرمایه گذاران به ابر پروژه انتقال آب دریای عمان به این استان ، و تحقق آن می تواند آب مورد نیاز بخش های صنعت و گلخانه های استان را تا افق 1450 تامین کند.
کد خبر: ۱۳۱۸۴۶۶

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، جوادیان زاده از برگزاری نشست با سرمایه گذاران متقاضی پروژه شیرین سازی و انتقال آب دریای عمان به این استان خبر داد و و اظهارداشت: در این نشست در خصوص انتخاب سرمایه گذار پروژه برداشت و نمک زدایی از منابع آب دریای عمان و انتقال سالانه ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب نمک زدایی شده برای تامین کمبود نیاز آبی بخشهای صنعت و گلخانه استان یزد تا ۵۰ سال آینده بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: موضوع ظرفیت های استان از منظر صنعت، معدن، کشاورزی و نیازهای آبی این بخش ها و تعهدات شرکت از دیگر بحث های این نشست بود که با حضور استاندار، نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی، معاونین عمرانی و اقتصادی استاندارو جمعی از مدیران استانی و نمایندگان ۸ شرکت، گروه و موسسه متقاضی سرمایه گذاری برگزار شد.

جوادیان زاده صدور موافقت اصولی برداشت آب برای متقاضی منتخب، معرفی متقاضی به شرکت آب منطقه ای محل برداشت و سایر ارگان ها و نهادها جهت اخذ مجوزهای مورد نیاز، صدور مجوزهای احداث و بهره برداری آب شیرین کن، سامانه های برداشت و انتقال آب دریا و اجازه فروش آب به مصرف کنندگان از سوی متقاضی منتخب را از تعهدات شرکت آب منطقه ای یزد در این نشست عنوان نمود.

وی تصریح کرد: انجام مطالعات، اجرا و بهره برداری بر اساس معیارها و ضوابط نظام فنی و اجرایی کشور، اخذ مجوزهای مورد نیاز از سازمان ها و ارگان های مختلف، فروش آب به مصرف کنندگان به قیمت روز، ارزش گذاری اقتصادی و هزینه های تمام شده طرح، پرداخت آب بها و حق اشتراک بابت خدمات و حق النظاره به شرکت آب منطقه ای محل برداشت و عدم اقدام به فروش موافقت اصولی برداشت آب دریا و امتیازهای ناشی از آن هم از تعهدات بخش خصوصی در این پروژه است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: در این نشست اعلام شد به منظور تعیین ترکیب نهایی سرمایه گذاران این ابرپروژه، تاکنون ۲ مرحله فراخوان و ۱۱ جلسه مذاکره ای با حضور سرمایه گذاران منتخب برگزار شده که نظرات و پیشنهادات همه سرمایه گذاران جمع دریافت و موارد اساسی و مهم آن دراین جلسه مورد بحث وتصمیم گیری قرار گرفت. همچنین وی اظهار امیدواری نمود حداکثر در یکماه آینده ترکیب سرمایه گذاران پروژه مشخص گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها