رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از کسب رتبه اول کشوری استان خراسان شمالی در اجرای طرح کاداس خبر داد و گفت: بیش از ۲ میلیون از اراضی استان در حوزه اشخاص حقیقی و حقوقی در طرح کاداس انجام شده است.
کد خبر: ۱۳۲۳۲۲۷

 



به گزارش  جام جم آنلاین خراسان شمالی ، رییس دستگاه قضای استان در نشست خبری با اصحاب رسانه  از کسب رتبه اول کشوری استان خراسان شمالی در اجرای طرح کاداس خبر داد و گفت: بیش از ۲ میلیون از اراضی استان  در حوزه اشخاص حقیقی و حقوقی در طرح کاداس انجام شده است.

حجت الاسلام جعفری گفت : از ابتدای سال گذشته تا کنون  ۴۵ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه ها و ۲۵۶ هکتار از اراضی ملی تصرف شده با پیگیری های دستگاه قضای استان رفع تصرف شده است.

وی در بخشی از سخنان خود از پیگیری و رفع نقاط حادثه خیز جاده جنگل گلستان که تلفات جانی بسیاری برای استان داشت اشاره کرد و بیان داشت: با پیگیری های دستگاه قضا و جلسات متعدد با استان گلستان و دستگاه های متعدد از جمله منابع طبیعی توانستیم برخی از نقاط حادثه خیز که موجب تلفات جانی می شد را رفع نماییم.

 

از تعطیلی ۱۸ واحد تولیدی جلوگیری شد/ جلوگیری از بیکاری ۳۴۹ کارگر

رئیس دستگاه قضای استان با اشاره به اجرای  طرح اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضای استان گفت:  در سال ۹۹ از ۷۴ واحد تولیدی بازدید شد که در این بازدیدها از تعطیلی  ۱۸ واحد تولیدی که درآستانه تعطیلی بودند توسط دستگاه قضا جلوگیری شد و در همین راستا  از بیکاری  ۳۴۹ کارگر نیزجلوگیری به عمل آمد و ۹ واحد تعطیل شده ای که از یک سال تا ۱۲ سال تعطیل شده بوند احیا شدند.

افراد با محکومیت قطعی متواری خود را به دستگاه قضا معرفی نمایند

قاضی القضات استان خطاب به افراد دارای مسایل کیفری که مرتکب جرایم مهم شده اند و محکومیت قطعی دارند و متواری هستند گفت: افراد با محکومیت قطعی که متواری هستند اگر خود را به دستگاه قضا معرفی ننمایند و به تذکر و دعوت دستگاه قضا بی توجهی نمایند نسبت به جلب آنها اقدام خواهد شد. چرا که دستگاه قضا در اجرای احکام صادره به نفع مردم، نظام و امنیت خیلی جدی ورود خواهد نمود.

رئیس کل دادگستری  خراسان شمالی با ضرورت به ملاقات های مردمی با مدیران دستگاه قضا تعداد ملاقات های مردمی با مدیران دستگاه قضای استان در سال ۱۳۹۹ را ۱۷۸۶۰ ملاقات عنوان و افزود: تمامی دادستان ها و روسای دادگسترها در استان مکلف هستند روز های دوشنبه را به  ملاقات ها ی مردمی اختصاص دهند.

حجت الاسلام جعفری اشاره ای هم به الکترونیکی شدن دستگاه قضای استان داشت و ثبت نام ۲۷۹۶۴۴ نفر از شهروندان استان در سامانه ثنا ، رشد ۲ درصدی ابلاغ های الکترونیکی از ۹۴ به ۹۶ درصد و طرح دادگاه های آنلاین را از جمله برنامه های الکترونیکی شدن دستگاه قضای استان عنوان نمود.

رئیس کل دادگستری استان درباره حقوق شهروندی نیز گفت: در سال گذشته استان خراسان شمالی رتبه اول کشوری در حقوق شهروندی و در رسیدگی به وضعیت زندانیان رتبه اول را کسب نموده است. سیاست راهبردی نظام در کاهش آمار زندانیان است و در استان نیز ۲۲ هزار مرخصی، ۳۲۶۴ مورد مجازات جایگزین حبس، ۱۸۹۹ بازدید از زندان، ۶۲۷۷ مورد تاسیسات حقوقی، ۲۰۲۷ مورد دادرسی الکترونیک در حوزه زندان انجام شده است.

قاضی القضات استان اشاره ای هم به پرونده مدیران متخلف در استان داشت و تصریح کرد: در بحث اختلاس مدیران دستگاههای اجرایی جهت احقاق حقوق مردم و بیت المال دستگاه قضا کوتاه نخواهد آمد و مجازات های سنگین قانونی را برای متخلفان خواهد داشت و  در تیر ماه سال جاری بیشتر  این پرونده ها تعیین تکلیف و اجرایی خواهند شد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها