رئیس کل دادگستری استان همدان در ایام انتخابات به خصوص در روز اخذ رأی باید نظارت کامل همراه با هوشیاری صورت بگیرد تا از بروز هرگونه جرم و اخلال در برگزاری انتخابات توسط معاندین نظام جلوگیری به عمل آید.
کد خبر: ۱۳۲۰۹۴۲

به گزارش جام جام آنلاین همدان؛ دکتر محمدرضا عدالتخواه، در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان همدان، اظهار کرد: امروز مردم بسیار آگاه هستند و فرصت خوبی است تا افراد جاه‌طلب را بشناسند و با انتخاب افراد اصلح تا همیشه مهر "غیر قابل اعتماد" را به افراد غیر اصلح خواهند زد. 

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی باید مطابق اصول و آرمان‌های‌ نظام جمهوری اسلامی رفتار نمایند، افزود: نامزدی که با توسل به انواع تخلفات مانند تخریب چهره‌ها، تطمیع و تهمت به دنبال کسب آراء است نمی‌تواند جایگاهی بدست آورد.

وی بیان کرد: در ایام انتخابات به خصوص در روز اخذ رأی باید نظارت کامل همراه با هوشیاری صورت بگیرد تا از بروز هرگونه جرم و اخلال در برگزاری انتخابات توسط معاندین نظام جلوگیری به عمل آید. 

 

عدالتخواه با بیان اینکه برخی از نامزدهای انتخاباتی به گونه‌ای صحبت می‌کنند که تصویر می‌شود در آن لحظه اعتقادی به پس از آن را ندارند، ادامه داد: تخلفات و اعمالی چون دروغ، تهمت، سیاه‌نمائی، اغفال کردن و اغوا کردن برای هر انسانی ناپسند و نکوهیده است اما برای کسانی که می‌خواهند زمامدار مردم شوند امری مذموم‌تر است لذا باید تمامی نامزدها به رعایت اصل اخلاق و تقوا معتقد باشند.

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به ایجاد مشکلات احتمالی ناشی از شیوع کرونا؛ تأکید کرد: ممکن است برخی از ناظرین و مجریان صندوق‌ها در روز اخذ رای دچار بیماری کرونا شده و غایب شوند لذا باید جایگزین‌های متعدد در این خصوص در نظر گرفته شود.

وی در پایان با اشاره به نظر برخی از مراجع تقلید در خصوص وجوب شرعی شرکت در انتخابات که اگر امروز فرصت رأی دادن را از دست بدهند، نمی‌توانند در آینده این فرصت را جبران نمایند، خاطر نشان کرد: امیدواریم این دوره از انتخابات شاهد جشن بزرگ ملی همراه با رعایت اخلاق و قانون باشیم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها