تا امروز یکشنبه 13 ژوئن 2021 برابر با 23 خرداد 1400 بیش از دو میلیارد دوز واکسن کرونا در کشورهای مختلف جهان توزیع شده است. آمارها نشان می دهد روند واکسیناسیون در جهان هم اکنون با سرعت کاهشی روبرو شده است.
کد خبر: ۱۳۲۰۶۱۵

به گزارش جام جم آنلاین ، آخرین وضعیت و آمار مربوط به واکسیناسیون همگانی علیه کرونا در سراسر جهان به شرح زیر است:

 

*تا امروز بیش از دو میلیارد دوز واکسن کرونا در کشورهای مختلف جهان توزیع شده است.

 

*کشور جبل الطارق که در جنوب اسپانیا واقع شده و بیش از 33 هزار نفر جمعیت دارد تنها کشور و به عبارت دیگر قلمرو مستقلی در جهان به شمار می رود که کل جمعیت آن واکسینه شده اند. نرخ واکسینه کردن در این کشور بسیار کوچک و بسیار کم جمعیت 114.7 درصد است.

 

*کشور سیشل در اقیانوس هند هم دومین کشور برتر جهان از لحاظ تزریق واکسن کروناست.این کشور کمی بیش از 97 هزار نفر جمعیت دارد و این جمعیت 67.7 درصد واکسینه شده اند.

 

*کشور و یا به عبارتی جزیره کوچک سن مارینو نیز سومین قلمرو مستقل برتر جهان در زمینه واکسینه کردن جمعیت است. این کشور نیز کمی بیش از 33 هزار نفر جمعیت دارد و تا امروز 64 درصد از کل جمعیت آن واکسن را تزریق کرده اند.

 

*کشور آفریقایی کنگو بدترین وضعیت را در میان سایر کشورهای جهان در زمینه واکسیناسیون علیه کرونا دارد. در این کشور حتی یک دوز هم تزریق نشده است.

 

*نمودار نشان می دهد روند واکسیناسیون در جهان رو به پایین قرار گرفته و میزان تزریق کاهش یافته است. عدم صادرات، عدم تولید و همکاری نکردن برخی کشورها با یکدیگر از عمده دلایل کاهش ناگهانی تزریق در جهان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها