در بهمن 1377، درسالروز میلاد فرخنده حضرت فاطمه معصومه (سلام ا... علیها) و در جوار حوزه علمیه پرافتخار شهر مقدس قم، شبکه رادیویی معارف با مأموریت ترویج و تبلیغ رسانه‌ای نظام جامع علمی و عملی اسلام در تمام عرصه‌ های زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی پا به عرصه دنیای رسانه گذاشت تا با توکل به خدای متعال و توسل به ارواح پاک پیشوایان معصوم (علیهم‌السلام) و تکیه بر پشتیبانی علمی حوزه‌های علمیه و قدرت مدیریتی، هنری و تجهیزاتی سازمان صداوسیما به عنوان طلایه‌دار رسانه انقلابی، مصداق آشکار فرمایش حضرت امام جعفر صادق(علیه‌السلام) باشد که فرمودند: «فیفیض العلم منه الی سایر البلاد» و اکنون در سالروز تاسیس شبکه رادیویی معارف هستیم که رهبر معظم انقلاب آن را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانستند.
کد خبر: ۱۳۲۰۴۳۷

فلسفه تأسیس و تقویت این شبکه را باید در مقابله با جنگ تمام عیار رسانه‌ ای برای ترویج اندیشه‌ های سکولار با هدف رنگ باختن ارزش‌ها و زندگی دینی، سست شدن بنیان خانواده، ترویج اباحیگری میان جوانان، از بین رفتن روحیه و ارزش‌های انقلاب و اسلام جست‌وجو کرد؛ چرا که در هیاهوی رسانه‌های مدرن و جنگ روایت‌ها، چنان‌که نیازهای دینی جامعه به‌درستی تبیین و تحلیل نشود، حذف دین یا انزوای دینداران حتمی به‌نظر می‌رسد.

در این شرایط، رصد دقیق و به‌روز تغییرات، شناخت و به‌کارگیری پیشران‌های موثر و ظرفیت‌های موجود توانست شبکه رادیویی معارف را همچنان در شرایط رقابت، پیشتاز، مقاوم، ثابت و مانا کند، به طوری که تهدیدها و کاستی‌ها را با بهره‌گیری از فرصت‌ها و قوت‌ها مدیریت کند و ابتکار عمل را در شرایط رقابت به دست گیرد.

لازمه «تشخص» و «سرآمدی» رادیو معارف و تبدیل این شبکه دینی به رسانه طراز مورد انتظار رهبر معظم انقلاب، برنامه‌ریزی دقیق،کارآمد و خلاقیت و نوآوری در عرصه برنامه‌سازی است که به یقین اهالی این شبکه در این مسیر اهتمام ویژه دارند و همچنان به تلاش مثال‌زدنی مشغولند.

روشن است نیل به افق مورد انتظار یعنی جریان‌سازی و ارتقای معرفت دینی روشن‌بینانه و ترویج رفتار دینی مخلصانه، علاوه بر هدف‌گذاری‌های دقیق برای فعالیت‌های میان‌مدت و کوتاه‌مدت، در گرو پشتیبانی‌های فکری و معنوی حوزه‌های علمیه به‌ویژه مراجع معظم تقلید و حمایت‌های فنی، تجهیزاتی و مالی سازمانی از صدای فضیلت و فطرت است و با لطف خداوند و عنایت ائمه اطهار صلوات ا... علیهم اجمعین و نگاه همراه با لطف و مرحمت علمای بزرگوار و مراجع عظیم‌الشان که همیشه این رسانه دینی را مورد تفقد قرار داده‌اند، این مهم به‌زودی تحقق یافتنی است. ان‌شاءا...

در پایان، ضمن سپاس فراوان از تلاش و فداکاری‌های بی‌دریغ همکاران ارجمندم در رادیو معارف، بیست و سومین سالروز تاسیس این شبکه رادیویی را به همه همکاران گرانقدر و شنوندگان فرهیخته صدای فضیلت و فطرت تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

علی بخشی‌ زاده - معاون صدای رسانه‌ ملی / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها