شرایط کلی واکسیناسیون علیه کرونا در کل جهان نشان می دهد که وضعیت قاره آسیا اصلا جالب نیست.
کد خبر: ۱۳۱۹۵۸۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از cnbc ؛ وضعیت همه گیری کرونا در آسیا و به خصوص در کشورهای ژاپن، هند و مالزی اسف بار است و موارد روزانه ابتلا در این کشورها زیاد گزارش می شود.

آنالیزهای گرد آوری شده از سوی پایگاه Our World نشان می دهد وضعیت واکسیناسیون در آسیا-پاسیفیک خیلی عقب تر از شمال آمریکا و قاره اروپاست.

بنیامین کاولینگ ، استاد دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هنگ کنگ گفت: بسیاری از کشورهای آسیایی در تأمین واکسن مشکل داشتند و موفقیت اولیه در مهار ویروس کرونا باعث عدم ضرورت تهیه واکسن در بین ملل آسیایی شد.

اکنون کشورهای آسیا و اقیانوسیه در تلاش هستند تا جمعیت خود را واکسینه کند زیرا همه گیری کرونا در بسیاری از نقاط قاره به سرعت افزایش می یابد و بعضی از آنها در سطح رکورد شکنی قرار دارند.

در کشورهای آسیایی همچون ژاپن تصور بر این بود که اوضاع به خوبی کنترل شده و نیازی به تسریع برنامه واکسیناسیون نیست.

در برخی از کشورهای آسیایی هم اکنون وضعیت ابتلا به نقطه اوج رسیده است.

هند ، نپال ، مالزی ، ژاپن و تایوان از جمله کسانی هستند که در ماه گذشته رکورد شکنی در تعداد موارد روزانه را شکسته اند که این شرایط منجر به اعمال محدودیت های جدید برای کاهش پرونده ها شده اند.

 

بر اساس تجزیه و تحلیل CNBC از داده های جمع آوری شده توسط سایت آماری Our World از اول ژوئن ، کشورهای آسیا و اقیانوسیه در مجموع حدود 23.8 دوز واکسن کرونا را در هر 100 نفر تزریق کرده اند.

داده ها نشان می دهد که این میزان تقریباً کمتر از 61.4 دوز در هر 100 نفر در آمریکای شمالی  و 48.5 دوز در اروپا به ازای همین تعداد نفر است.  

آفریقا منطقه ای است که کمترین سرعت واکسیناسیون را دارد و براساس داده ها ، برای هر 100 نفر فقط 2.5 دوز تجویز شده است.

کمبود منبع تامین واکسن از جمله مهم ترین عوامل واکسیناسیون کند در قاره آسیا است.

در میان کشورهای آسیایی مغولستان و سنگاپور و البته امارات متحده عربی بهترین وضعیت واکسیناسیون را دارند و جمعیت عمده خود را واکسینه کرده اند این در حالی است که در نقطه مقابل افغانستان و ویتنام از لحاظ واکسیناسیون اوضاع بسیار بدی دارند.

اکنون تقسیم ناعادلانه واکسن کرونا بین کشورهای جهان واضح تر به نظر می رسد.

از سویی هند به دلیل شرایط بحرانی در این کشور صادرات واکسن خود را محدودتر کرده است.

اگر کشور هند هر چه سریع تر صادرات واکسن را از سر نگیرد کشورهایی با درآمد پایین بیشتر دچار دردسرهای بعدی کرونا می شوند.

تحلیل های دیگر نیز حاکی از آن است پیشرفت آهسته واکسیناسیون اقتصاد آسیا را نیز همچنان تحت تاثیر خود قرار خواهند داد.

اکنون تجیزه و تحلیل ها نشان می دهد فیلیپین، تایلند و مالزی از نظر اقتصادی بیشتر از هر کشور دیگری نیاز به آغاز واکسیناسیون گسترده دارند چرا که صنعت گردشگری برای این کشورها حیاتی است.

با این شرایط به راحتی قابل پیش بینی است که رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک قدمت طولانی تری در آسیا نسبت به آمریکا و اروپا داشته باشد.

 

واکسیناسیون در جهان ؛ وضعیت آسیا اسف بار است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها