هنگ کنگ بعد از ۵۳۳ روز به میدان می رود

مورد عجیب حریف تیم ملی ایران

مردم به شادی این پیروزی‌ها نیاز دارند

حسین کعبی: بحرینی‌ها فارسی به ما فحش می‌دادند!

حسین کعبی؛ ستاره‌ای که حضور در همه رده‌های ملی را تجربه کرد و حتی بازوبند کاپیتانی را هم بر بازو بست. کعبی یکی از لژیونرهای خوب ایران هم بود و حالا در کنار جواد نکونام در فولاد خوزستان مربیگری می‌کند.
کد خبر: ۱۳۱۸۸۶۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ،  در آستانه بازی‌های تیم‌ملی و به‌خصوص دو بازی حساس با بحرین، گفت‌و‌گوی کوتاهی با او انجام دادیم. کعبی سابقه 11 بار بازی مقابل تیم بحرین را دارد و یک توصیه مهم به ملی‌پوشان می‌کند:«پشت هم باشید و گول حاشیه‌های بحرینی‌ها را نخورید.»

 

 خیلی‌ها می‌گویند کار تیم‌ملی گره خورده است. 4‌ بازی حساس و به‌خصوص بازی با بحرین و عراق.

صددرصد گروه سختی است و نمی‌ شود آن را کتمان کرد. روزی بود که همه می‌گفتند به به چه گروه آسانی اما حالا شرایط فرق کرده است. الان زمانی است که باید همه حاشیه‌ها را کنار گذاشت. باید یک‌دست شد و فقط به یک چیز فکر کرد؛ موفقیت. اگر در چند بازی قبل نتیجه نگرفته‌ایم فقط جرقه بوده است. شما اسامی بازیکنان ما را ببینید. این تیم می‌ تواند کارهای بزرگی انجام بدهد فقط باید از حاشیه دور باشد.

 ما بازی حساسی با بحرین داریم. خودت سابقه بازی و البته اختلاف هم با بازیکنان این تیم داشتی .

بحرینی‌ها استاد حاشیه‌ سازی هستند. آنها فارسی به ما فحش می‌دادند و فحاشی که هیچ، علنا بازیکنان ما را می‌زدند که مصدوم شوند. زورشان به ما نمی‌رسید و بازیکنان تکنیکی ما را می‌زدند. ما باید خودمان باشیم. باید پشت هم باشیم. ما طارمی و آزمون و جهانبخش و کلی ستاره دیگر داریم. می‌شود برد و می‌شود صعود کرد.

 توصیه‌ای داری برای بازی با بحرین؟

بازیکنان بحرین روی مخ می‌روند. گل هم بزنند که دیگر نمی‌شود کنترل‌شان کرد. دروازه‌بان‌شان می‌خوابد روی زمین و دیگر بلند نمی‌شود. باید خونسرد باشیم. باید به حرف مربیان به‌خصوص آقا‌وحید و آقا‌کریم گوش بدهیم. بزرگان که کنار تیم باشند می‌توانند حاشیه‌ها را دور کنند. از درگیر‌شدن دوری کنیم چون آنها استادانه این کار را می‌کنند. من یک خواهش دارم از همه ملی‌پوشان. مردم منتظر اتفاق‌های خوب هستند. شادی این مردم با همین فوتبال است. دلشان را شاد کنید.

 تو خودت در انگلیس بازی کرده‌ای. هفته قبل پیشنهاد تاتنهام به طارمی مطرح شده بود و علیرضا جهانبخش هم که در لیگ‌برتر انگلیس بازی می‌کند. نظرت درباره این دو بازیکن چیست؟

طارمی که عالی است. من پیشنهاد می‌کنم اگر هم می‌خواهد از پورتو جدا شود بهتر است به فوتبال اسپانیا برود. فوتبال انگلیس، آلمان و ایتالیا خشن است. بهترین بازیکنان جهان در لیگ‌های این کشور مصدوم شده‌اند. برای مهدی دعا کنیم. موفقیت او، موفقیت ایران است و پرچمی که بالا می‌رود. علیرضا هم که برای خودش ستاره است. او توانایی‌های زیادی دارد و دیدید هر بار که بازی کرده بهترین عملکرد را داشته است. امیدوارم همه فوتبالیست‌های ایران در همه رده‌ها موفق باشند.

مازیار فیروزی - گروه ورزش / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها