گفت و گوی جام جم آنلاین با محمدرضا مصباح، تهیه کننده فیلم «یدو»

مصباح: اصلا قرار بر اکران آنلاین «یدو» نبود / تماشای نسخه قاچاق این فیلم شرعا ایراد دارد

تهیه کننده فیلم «یدو» با بیان اینکه درج خبر اکران آنلاین این فیلم، صرفا یک اشتباه خبری بوده از اکران آن در جشنواره های مختلف بین المللی سخن گفت.   
کد خبر: ۱۳۱۸۶۱۳
فیلم سینمایی «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری که برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر شده‌ بود، بر اساس تبلیغات پلتفرم‌های اینترنتی نمایش خانگی قرار بود در یکی از سامانه های شبکه نمایش خانگی اکران آنلاین شود که البته این تبلیغ چند ساعت بعد حذف شد.
مصباح: اصلا قرار بر اکران آنلاین «یدو» نبود / تماشای نسخه قاچاق این فیلم شرعا ایراد داردمحمدرضا مصباح، تهیه کننده فیلم سینمایی «یدو» در گفت و گو با جام جم آنلاین با تاکید بر اینکه فعلا قصدی بر اکران آنلاین این فیلم ندارد، توضیح داد: تبلیغات و همچنین خبری که مبنی بر اکران آنلاین «یدو» در پلتفرم های اینترنتی نمایش خانگی شد، یک اشتباه رسانه ای بود. شاید در آینده تصمیمی برای اکران این فیلم در شبکه نمایش خانگی بگیریم، اما تا به امروز که چنین تصمیمی را نگرفتیم. به این خاطر که در نظر داریم فیلم مان را برای شرکت در رویدادها و جشنواره های مختلف بین المللی به خارج از ایران بفرستیم که شرط حضور فیلم در این جشنواره ها عدم اکران گسترده آن در داخل کشور است. در واقع فیلم پیش از شرکت در رویدادها و جشنواره های مختلف خارجی نباید در داخل کشور پخش سینمایی شود و البته بعد از اکران بین المللی اش هم قرار است آن را در سینماها به اکران عمومی برسانیم. الان خوشبختانه سینماها بازگشایی شده و واکسیناسیون عمومی هم در حال انجام است و به همین خاطر نسبت به اکران عمومی «یدو» در آینده ای نزدیک بسیار امیدواریم. انشاالله بعد از اکران در سینماها برای اکران آن در پلتفرم های مجازی نمایش خانگی هم تصمیم می گیریم.
   
او در پاسخ به اینکه چرا فیلمی که در تلویزیون پخش شده را می خواهد به اکران عمومی در سینماها برسانید؟ توضیح داد: «یدو» در تعطیلات نوروز به شکل محدود و یک نوبت به همراه تکرار از تلویزیون پخش شد، اما خیلی ها علاقمند هستند آن را روی پرده نقره ای سینما ببینند. ما برای این دسته از مردم فیلم مان را در سینماها اکران می کنیم.
 
این تهیه کننده درباره نسخه قاچاق «یدو» که در فضای مجازی و اینترنت پخش شده، تاکید کرد: متاسفانه نسخه قاچاق این فیلم در فضای مجازی پخش شده و البته مرکز صیانت و حمایت از محصولات فرهنگی- هنری هم پیگیر برخورد قانونی با مجموعه ها و افرادی است که قاچاق این فیلم را انجام دادند، اما خرسندم از اینکه اکثر مردم آگاه و فهیم ما در جریان هستند که تماشای نسخه قاچاق فیلم ها به لحاظ شرعی ایراد دارد و به نوعی حق الناس و ضایع کردن حقوق هنرمندانی است که برای آن زحمت کشیدند.  
 
لازم به ذکر است؛ «یدو» از تولیدات مشترک راهبردی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد سینمایی فارابی است که داستانی از ماه‌های آغازین جنگ تحمیلی و دورانی خوزستانی‌هایی که مجبور به ترک خانه‌هایشان می‌شوند را روایت می کند.
 
ساناز قنبری - جام جم آنلاین
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها