با ما همراه باشید تا در خصوص پرستار آی سی یو در منزل آلفاطب مطالب کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.
کد خبر: ۱۳۱۸۲۸۰
 
پرستار آی سی یو در منزل
 
مقدمه

با ما همراه باشید تا در خصوص پرستار آی سی یو در منزل آلفاطب مطالب کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.
 
. مزیت های پرستار آی سی یو در منزل را نام ببرید؟

. پرستار آی سی یو در منزل چه وظایفی را برعهده دارد؟

. خصوصیات بهترین پرستاران بخش ICU را نام ببرید؟

. خدمات ICU در منزل چیست؟
 
معرفی بخش ICU

ICU یا همان بخش مراقبت های ویژه قسمتی از بیمارستان است که در آن بیماران نیازمند به نگهداری و مراقبت های بیشتر در آن بستری می شوند. بیماران این بخش به شکل مداوم بایستی تحت نظر پزشک قرار بگیرند تا به این ترتیب به صورت طبیعی راندمان بدن آنها مورد بررسی و ارزیابی بیشتر قرار گیرد. این بخش از دیگر قسمت های بیمارستان جدا است. بهتر است بدانید کلیه کادر درمانی و پزشکان این قسمت دارای مدرک فوق تخصص هستند. در این قسمت بیماران به صورت لحظه ای در طی شبانه روز بایستی تحت مراقبت قرار گیرند و کادر درمانی نیز موظف است در این مدت فشار خون داخل جمجمه و یا سرخ رگ و همچنین تنفس درون نای را با کمک دستگاه های تنفس مصنوعی مورد سنجش قرار دهند. در حال حاضر با توسعه علم و همچنین فناوری در حوزه پزشکی ، امکان تاسیس ICU در منزل نیز برای بیماران شرایط خاص امکان پذیر شده است. بیمارانی که در طولانی مدت به مراقبت های ویژه ی نیاز دارند، بهتر است که از این امکانات توسط پرستار آی سی یو در منزل بهره مند شوند. در مجموعه پرستاران این بخش نقش اساسی در عرضه داشتن مراقبت های ویژه در منزل برای بیماران خاص برعهده دارند.
 
 
پرستار آی سی یو در منزل

مزیت های پرستار آی سی یو در منزل

بهره مندی از پرستار ICU در منزل دارای مزیت های متعددی است که عبارتند از:

·       آسایش و همچنین مراقبت های پزشکی مطلوب از اصلی ترین نیازهای تمامی بیماران است به خصوص زمانی که این خدمات توسط مجرب ترین کادر درمانی در منزل صورت پذیرد.

·       از دیگر مزیت های پرستار آی سی یو در منزل را میتوان به مراقبت های دائمی از بیمار در غیاب اعضای خانواده اشاره کرد به خصوص برای والدین سالمند که نیازمند مراقبت بیشتری هستند.

·       مقرون به صرفه بودن خدمات پرستار آی سی یو در منزل از دیگر مزیت های این خدمت رسانی در عرصه درمانی است که میتواند به بیماران کمک شایانی نماید.

·       بیمارانی که در دراز مدت و به طور نامحدود و یا با وجود محدودیت های بسیار به مراقبت های جدی تری نیاز دارند میتوانند از مزیت پرستار آی سی یو در منزل بهره مند شوند.

·       مراقبت از وضعیت حیات به منظور تنفس تراکئوستومی در منزل میتواند از مزیت دیگر پرستاری آی سی یو در منزل به شمار آید.

وظایف پرستاران بخش مراقبت های ویژه ICU

کادر درمانی این مجموعه اضافه بر مسئولیت های شغلی، وظایف متعددی را نیز برعهده دارند که این خدمت رسانی با توجه به نوع مراقبت درمانی از بیمار متغیر خواهد بود. اما در مجموع از وظایف پرستاران این بخش در منزل میتوان به:

1)    مراقبت های دقیق و صحیح تر از بیماران اشاره کرد.

2)    آموزش صحیح به بیماران و همچنین خانواده ی آنها در حوزه تشخیص و اطلاع یافتن از داروهای مصرفی، از وظایف دیگر پرستاران آی سی یو در منزل است.

3)    بانداژ و همچنین پاکسازی جراحت های بیمار نیز یکی دیگر از وظایف پرستاران این مجموعه است.

4)    ارزیابی نشانه های حیات و همچنین تجویز دارو برای بیماران نیز از وظایف دیگر پرستاران بخش مراقبت های ویژه در منزل است.

5)    یکی از مهمترین وظایف پرستاران ICU در منزل فراهم کردن آسایش و همچنین پیشگیری از درد و یا رنج بیماران است.

6)    انجام تمامی تزریقات فراورده های خونی و کنترل بر روی بازتاب بیماران نیز از دیگر وظایف پرستاران است.

7)     آشنایی با نیازهای بیمار براساس سن و میزان سطح هوشیاری و تکوین برنامه مراقبتی جهت برطرف نمودن عارضه در بیماران از اصلی ترین وظایف پرستار آی سی یو در منزل محسوب می شود.

8)    از بارزترین وظیفه پرستاران این حوزه میتوان به تغییرات سریع وضعیت بیمار اشاره کرد.

تمامی موارد بیان شده از خدماتی است که پرستاران آی سی یو در منزل جهت رفاه حال بیماران و همچنین مراقبت های ویژه بر عهده دارند.
 
 
پرستار آی سی یو در منزل

ارائه خدمات درمانی آی سی یو در منزل

همانطور که بیان نمودیم آی سی یو  از حساس ترین قسمت های بیمارستان است که بایستی پرستاران مجرب و حرفه ای در این حوزه به فعالیت بپردازند. اما به دلیل نگهداری و مراقبت های ویژه از بیماران شما بایستی هزینه های گزافی را متقبل شوید، در این راستا مراکز خدمات درمانی جهت رفاه حال بیماران، سالمندان و کودکانی که نیازمند استفاده از این مراقبت های ویژه هستند شرایطی را فراهم نموده اند که با کمک دستگاه های پیشرفته و پرستار آی سی در منزل تا حد زیادی از هزینه های برآوردی شما کاسته میشود. نکته حائز اهمیت این است که پرستاران و همچنین پزشکان تعیین شده جهت نگهداری از بیماران در بخش مراقبتهای ویژه آی سی یو بایستی از تخصص و مهارتهای کافی برخوردار باشند تا در زمان وخیم شدن وضعیت بیمار علاوه بر تصمیم صحیح، اقدامات درمانی لازم را بر روی بیماران اعمال نمایند. عفونت یکی از امراضی است که بیمار جهت بهبودی و معالجه نیز به بستری در بخش مراقبت های ویژه آی سی یو دارد. این بیماران به علت تضعیف دستگاه دفاعی بدن و صدمه رسیدن به بعضی از نقاط بدن به عفونت های متعددی مبتلا می شوند که نگهداری بیمار در محیطی سالم و همچنین شرایط مناسب میتواند تا حد زیادی این عفونت ها را کاهش دهد، به همین منظور توصیه میشود که این بیماران از خدمات درمانی آی سی یو در منزل استفاده نمایند تا از آلودگی محیط بیمارستان نیز در امان باشند.

ویژگی پرستاران آی سی یو در منزل

پرستارانی که در این بخش اقدام به خدمت رسانی به بیماران می نمایند بایستی دارای خصوصیاتی من جمله:

سواد کامپیوتری، تفکر سازمانی، برنامه ریزی، تفکر انتقادی، مدیریت زمان، توانایی جسمانی و ارتباطات مناسب باشند تا در این راستا به بیماران کمک بسزایی نمایند.

نتیجه گیری

در حال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی در عرصه ی پزشکی مراکز خدمات درمانی سعی نموده اند که با بهره مندی از دستگاه های مجهز به منظور رفاه حال بیماران مراقبت های آی سی یو را توسط مجرب ترین پرستاران این مجموعه در منزل انجام نمایند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها