روشن کردن موتور سمپاشی و تجمع دود آن در چاه آب، جان سه مرد را در باغی در شهرستان قیر و کارزین گرفت.
کد خبر: ۱۳۱۸۰۸۰

به گزارش گروه حوادث جام‌ جم آنلاین، قاسم 40ساله ساکن روستای هنگام در شهرستان قیر و کارزین استان فارس بود.

باغ مرکبات و لیموی او در یک کیلومتری روستای محل زندگی‌اش قرار داشت.چاهی که پیش از این برای آبیاری باغ استفاده می‌کرد کم آب شده و تصمیم به حفر چاه دیگری در باغش گرفت.

همزمان دوستش مجتبی 37ساله وقتی به دیدار او آمد و فهمید مشغول حفر چاه آب است، با او همراه شد. مرد مهمان همراه قاسم و پسر 17ساله او محمدامین به باغ رفتند. چاه به عمق 20متری رسیده بود.

درجریان حفاری کمی آب از دیواره‌ها وارد چاه شد و کار حفاری را برایشان سخت کرده تصمیم گرفتند برای خارج کردن آب، از دستگاه سمپاش بنزینی استفاده کنند تا آب تخلیه شود.

همین‌طور که کار می‌کردند ناگهان مجتبی متوجه شد حال محمد امین داخل چاه بد شده و افتاده است. نگران شد و خودش وارد چاه شد تا او را نجات داده و بیرون بیاورد که خودش نیز بدحال کنار او افتاد.

قاسم که بالای چاه بود صدای ناله‌های خفیف آن دو را شنید و وارد چاه شد تا آن دو را بیرون بیاورد که خودش هم گرفتار شد. دود دستگاه موتور سمپاش باعث بدحالی آن سه نفرشده بود.

وقتی آنها به خانه بازنگشتند، خانواده قاسم خود را به محل حفر چاه درباغ روستایی رساندند. معلوم شد آنها دچار گازگرفتگی شده‌اند، ازاهالی کمک خواستند و توانستند پیکر آنها را از چاه خارج کنند، اما فوت شده بودند. مرگ تلخشان، داغ سنگینی بردل خانواده‌هایشان‌گذاشت.

اشکان خسروی، دهیار روستای هنگام درشهرستان قیر و کارزین در این باره به خبرنگار جام‌جم گفت: 30دقیقه بامداد بود که برادران قاسم به ما اطلاع دادند آنها هنگام حفاری چاه دچار حادثه شده‌اند. اورژانس، آتش‌ نشانی و هلال‌احمر را خبرکردیم. پیش از حضور نیروهای امدادی، سه نفر از اهالی روستا که در زمینه حفاری چاه تجربهداشتند، وارد چاه شدند. دوکپسول اکسیژن هم با خودشان به داخل چاه بردند. اما معلوم شد آنها فوت شده‌اند.

مرگ خاموش در عمق چاه (+عکس)

معصومه ملکی - حوادث / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها