رئیس کل دادگستری مازندران خبر داد:

رهایی ۸ محکوم به قصاص از پای چوبه دار

فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان خبر داد

نجات قاتل از قصاص و چوبه دار در شهرستان آبدانان

فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان گفت: با وساطت بزرگان، ریش سفیدان طوایف و شورای معتمدین پلیس، اولیا دم مقتول حاضر به بخشش قاتل شدند و قاتل از قصاص و چوبه دار نجات یافت.
کد خبر: ۱۳۱۷۵۶۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، سرهنگ محمدسلیمی‌زاد گفت: در پی درگیری و اختلافات در سال ۱۳۸۰ شخصی از عشایر منطقه سرابنقل با استفاده از سلاح گرم ۳ نفر را به قتل رساند که این فرد بلافاصله دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده بود.

وی افزود: با وساطت بزرگان، ریش سفیدان طوایف و شورای معتمدین پلیس، اولیا دم مقتول حاضر به رضایت و بخشش قاتل شدند و قاتل از قصاص و چوبه دار نجات یافت.

فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان ادامه داد: این حرکت نشان از بزرگی و عظمت خانواده‌های مقتول و احساس مسوولیت و حس انسان دوستانه معتمدین و ریش سفیدان دارد که باعث نجات جان یک انسان و حیات دوباره به وی شده است.

محبت در وجود انسان نهادینه شده است

سیدحرمت‌الله موسوی‌مقدم رئیس شورای معتمدین پلیس شهرستان آبدانان گفت: دوستی، مهربانی و محبت یکی از انعام شیرین الهی است که در وجود انسان نهاده شده و سعادت، سلامت، عزت و آرامش فردی و اجتماعی این خلیفه خدا نیز در آن تعبیه شده است.

وی افزود: صلح و سازش باعث خشنودی خدا و نزول رحمت الهی در جامعه شده و سرور و سلامت در پی دارد و دشمنی و دوری و تفرق خشم خدا و خشونت بندگان را به بار می‌آورد.

موسوی‌مقدم  ادامه داد: خدای مهرآفرین ما را به خلعت عقل و خرقه آگاهی رهین منت خود کرده و راه و چاه را نیز در مقابلمان قرار داده است، اگر رخت عقل به تن کنیم، آرامش و رفاه در انتظارمان است اما چنانچه مغلوب احساس خود شویم در عذاب عالم و آخرت گرفتار خواهیم شد.

رئیس شورای معتمدین پلیس بیان داشت: این آموزه خدایی از سوی طوایف بزرگ در آبدانان تجلی یافت و آسمان انسانیت را گلباران و هزاران قلوب مکدر را با طراوت و فاصله آنها را به صفر رسانید و یک شهرستان ۵۵ هزار نفری را متحول و متاثر از این اقدام خداپسندانه کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها