شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

پیش بینی تولید ۶ هزار تن گوجه

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: کشت مکانیزه گوجه فرنگی در این شرکت شروع شده و پیش‌بینی می‌شود امسال ۶ هزار تن محصول گوجه از مزارع تولید و روانه بازار شود.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: کشت مکانیزه گوجه فرنگی در این شرکت شروع شده و پیش‌بینی می‌شود امسال ۶ هزار تن محصول گوجه از مزارع تولید و روانه بازار شود.
کد خبر: ۱۳۱۷۴۰۳
به گزارش جام جم آنلاین اردبیل اسدالله محسن‌زاده افزود: ۶۰ هکتار از اراضی شرکت زیرکشت مکانیزه گوجه فرنگی رفته و پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰ تن در هکتار گوجه مرغوب برداشت شود.

وی اظهارکرد کرد: بذر گوجه فرنگی ارقامی شامل ۱۱ رقم کاملا صنعتی با راندمان بسیار بالا از شرکت‌های معتبر دنیا خریداری شده و در مرحله کشت قرار گرفته است.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی ۱۰۰ هکتار از اراضی این شرکت به سامانه آبیاری مدرن مجهز می‌شود، افزود: سه هزار هکتار زمین دیم در کشت و صنعت مغان وجود دارد که یک هزار هکتار آن زهدار است و تلاش بر این است اراضی این شرکت از دیم به آبی تبدیل شود تا ضمن افزایش تولید تغییر الگوی کشت هم مدنظر قرار بگیرد.

وی بالا بودن راندمان مصرف آب در این شرکت را یادآور شد و گفت: در بخش زراعت ۵۰ میلیون مترمکعب اضافه آب در این شرکت مصرف می‌شود که ضروری است برای استفاده بهینه از آب در بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

محسن‌زاده افزایش تولید در بخش زراعت و لبنیات شرکت را یاد آور شد و افزود: میانگین تولید شیر هر راس گاو از ۲۷ کیلوگرم به ۳۲ کیلوگرم رسیده طوری‌که روزانه ۱۹۵ تن شیر در کارخانه لبنیات تولید می‌شود و در بخش زراعت هم شاهد افزایش تولید هستیم و هدف این است میزان تولید هر هکتار به پنج تن در زراعت آبی برسد.

وی با بیان اینکه در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها افزایش ۲۰ درصدی تولیدات در این شرکت مدنظر قرار گرفته است، گفت: در بخش زراعت برای راندمان سقف تعیین شده و پیش‌بینی بر این است میزان تولید در زراعت نسبت به سال گذشته ۱۵ الی ۲۰ درصد افزایش یابد.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها