آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا را اینجا در جام جم آنلاین بخوانید.
کد خبر: ۱۳۱۷۳۳۳

به گزارش جام جم آنلاین ، آخرین اخبار ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان:

 

*ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و دیگر محدودیت های کرونایی از جمله منع رفت و آمد در استرالیا دوباره اجباری می شود چرا که این کشور با موج تازه ای از افزایش موارد ابتلای روبرو شده است.

 

*محققان شرکت داروسازی فایزر در حال ساخت واکسن ویژه و متفاوت دیگری از کرونا هستند که در واقع ترکیبی از دو واکسن ذات الریه و کرونا است.

 

*نزدیک به 9 هزار بیمار کرونایی در بریتانیا در طول دوره همه گیری به این دلیل جان خود را از دست داده اند که بیماری آنها اشتباه تشخیص داده شده بود.

 

*نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا به شدت کم شده است به طوری که شش ایالت هاوایی، مونتانا، داکوتای شمالی، رود ایلند، ورمونت و ویومینگ در طول هفته اخیر به ازای هر روز فقط یک مورد  فوت ناشی از کرونا گزارش کرده اند.

 

*بعد از آمریکا و برزیل، هند به سومین کشوری تبدیل شد که شمار فوت شدگان کرونایی در این کشور از مرز 300 هزار نفر می گذرد.

 

*15 شهروند انگلیسی بعد از دریافت دوز دوم واکسن آسترازنکا دچار لختگی خون شده اند. اما تنظیم کنندگان دارویی این کشور می گویند موارد ایجاد لخته خون در میان تزریق کنندگان بسیار ملایم تر از آنچه که در تزریق دور نخست رقم خورد، بود.

 

*محققان پیشنهاد می کنند حتی اگر هر دو دوز واکسن کرونا را زدید باز هم موارد احتیاطی همچون زدن ماسک را رعایت کنید چرا که در مواردی حتی پس از واکسیناسیون کامل همچنان احتمال رد و بدل شدن ویروس کرونا وجود دارد.

 

*شمار فوت شده های ناشی از ویروس کرونا در آمریکای لاتین و حوزه کاراییب از مرز یک میلیون نفر گذشت.

 

*محققان پی بردند آنتی بادی مونوکلونال (تک مولد) Bamlanivimab به تنهایی در کاهش خطر مرگ و بستری شدن بیماران کرونایی موثر است. استفاده از درمان با bamlanivimab به ویژه در بزرگسالان بالای ۶۵ سال با کاهش بستری در بیمارستان و مرگ و میر همراه است.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها