آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا را اینجا در جام جم آنلاین بخوانید.
کد خبر: ۱۳۱۷۶۴۴

به گزارش جام جم آنلاین ، آخرین اخبار ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان به شرح زیر است:

 

*شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور هند از 27 میلیون نفر گذشت. این آمار مربوط به ابتدای همه گیری تا امروز است. آمار فوت این کشور نیز بیش از 311 هزار نفر است.

 

*موارد "قارچ سیاه" در هند به 10 هزار نفر رسیده است. قارچ سیاه یکی از عوارض نادر بیماری کرونا است و می تواند آسیب های شدیدی به بافت های بدن شود و حتی نابینایی را به وجود بیاورد.

 

*سازمان جهانی بهداشت گزارش داد که موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان 14 درصد کمتر شده است. این کاهش آمار از هفته گذشته آغاز شد.

 

*در کره جنوبی زندگی برای افراد واکسینه شده راحت تر می شود. برخی از اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به کرونا نظیر ماسک زدن برای این افراد دیگر اجباری نخواهد بود.

 

*واکسن کرونای شرکت مدرنا به زودی برای کودکان هم در آمریکا تایید می شود. اثربخشی این واکسن برای کودکان 100 درصد ارزیابی شده و تمامی علائم بیماری را برای افراد 12 تا 18 ساله از بین می برد.

 

*رییس سازمانی جهانی بهداشت فاش کرد که 75 درصد از کل واکسن های کرونا در دنیا فقط در 10 کشور توزیع شده است و این نابرابری را رسوایی قلمداد کرد.

 

*برخی از محققان همچنان می گویند داروی آرتروز تاثیر قابل توجهی بر روی کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا دارند و در صورتی که برای بیماران بدحال تجویز شود تا 70 درصد خطر مرگ را کاهش می دهد.

 

*15 بریتانیایی بعد از دریافت دوز دوم واکسن آسترازنکا دچار عارضه لختگی خون شدند. امروز هم که اعلام شد این واکسن باعث سکته مغزی هم می شود.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها