دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا با طرح جمهوریخواهان برای بررسی قانون تحریم حماس، همزمان با تشدید درگیری ها بین فلسطینی ها و صهیونیست ها، مخالفت کردند.
کد خبر: ۱۳۱۶۴۰۴

به گزارش جام جم آنلاین، شبکه خبری فاکس نیوز نوشت: هفته پیش کارلوس گمینز نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا هدایت طرحی محکومیت به اصطلاح «اقدام تروریستی» حماس و افزایش حمایت از شهروندان اسرائیلی را ارائه داد.

دموکرات های کنگره روز سه شنبه با ۲۱۷ رای موافق در برابر ۲۰۹ رای مخالف، با پیشنهاد رای گیری درباره قانون «پیشگیری از حمایت بین المللی از تروریسم فلسطینی ها» که برایان ماست نماینده جمهوریخواه ارائه داده مخالفت کردند.

در این طرح در میان سایر اقدامات، تحریم علیه شرکت های خارجی کمک مالی به حماس هدف قرار می گیرد.

برایان ماست در صحن مجلس در حمایت از طرح خود گفت: بر اساس این طرح ایالات متحده تحریم گروه های حمایت کننده از تروریسم را هدف قرار می دهد.

وی هشدار داد: اگر ما این طرح را تصویب نکنیم نمی توانیم در تحریم این گروه ها متحد شویم.

این طرح قبلا هم به اتفاق آرا در سال ۲۰۱۹میلادی در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده بود اما در سنا رای نیاورد.

دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ظاهرا تحت فشار حزب دموکرات برای اتخاذ موضعی سختگیرانه تر علیه اسرائیل و درخواست آتش بس فوری بین اسرائیل و حماس است.

در مقابل جمهوریخواهان بایدن را برای تاکید بر حمایت خوداز اسرائیل تحت فشار قرار داده اند. گروهی از جمهوریخواهان سنای آمریکا به ریاست ریک اسکات از فلوریدا پیش نویس طرحی را آماده کرده اند که بر به اصطلاح «حق اسرائیل در دفاع» از خود در برابر حملات تروریستی تاکید می شود.

رویکرد بایدن در قبال کشتار غزه خشم مردم را در آمریکا برانگیخته است.

حملات هوایی اسرائیل از زمان تشدید درگیری ها در ۱۰ مه (۲۰ اردیبهشت) به شدت مردم غزه را تحت تاثیر قرار داده و آنها هر لحظه و هر ساعت از شبانه روز باید در جستجوی سرپناه یا مکانی امن برای در امان ماندن از حملات موشکی باشند.

بایدن در واکنش به این حملات تاکنون به ویژه بر روی آتش بس تاکید داشته و دستیاران وی از تلاش خود برای پایان دادن به درگیری ها بر دیپلماسی پشت صحنه تاکید دارند.

این برای برخی دموکرات ها که خواهان محکومیت این حملات از سوی کاخ سفید و بازنگری در ارسال کمک های نظامی واشنگتن به این نزدیکترین متحد آمریکا در منطقه هستند، کافی نیست.

تاکنون نمایندگان دموکرات و ترقی خواهی همچون رشیده طلیب، ایلهان عمر، کوری بوش، الکساندر اوکاسیو کورتز و برنی سندرز از دولت بایدن خواسته اند این حملات را محکوم کند.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از دوشنبه هفته گذشته (۲۰ اردیبهشت) حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی ها را شروع کردند که تاکنون در اثر این حملات ۲۱۸ فلسطینی شهید و یک هزار و ۲۳۵ دیگر زخمی شدند.

مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین های اشغالی کرده است.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها