وزارت خزانه‌ داری آمریکا از تحریم ۷ فرد به بهانه ارتباط با حزب‌الله لبنان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۵۰۸۸

به گزارش جام جم آنلاین، دفتر کنترل دارایی‌ های خارجی وزارت خزانه‌ داری آمریکا اعلام کرد هفت فرد را به بهانه ارتباط با حزب‌ الله لبنان و یکی از موسسات مالی این گروه در فهرست تحریم قرار داده است.

وزارت خزانه‌ داری آمریکا در بیانیه‌ای گفته نفراتی که در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند با موسسه مالی «القرض الحسنه» که سال ۲۰۰۷ در لیست سیاه قرار گرفته ارتباط داشته‌اند.

واشنگتن مدعی است حزب‌الله لبنان از موسسه یادشده برای دسترسی به نظام مالی بین‌المللی استفاده می‌کند.

«آندرا گاکی»، مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در اظهاراتی اثبات‌نشده گفت: «نظام مالی حزب‌ الله از بالاترین سطح گرفته تا پایین‌ترین آن از نظام مالی لبنان سوءاستفاده کرده و منابع مالی این کشور را می‌خشکانند.»

دولت آمریکا در تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌ الله در لبنان اقدامات مختلفی اعم از اعمال تحریم‌های مالی علیه این گروه را در دستور کار قرار داده است.

واشنگتن به همین دلیل، کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌ الله تحت فشار شدید قرار داده و چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که حزب‌الله، یکی از مهمترین احزاب سیاسی لبنان است. در انتخابات چند سال پیش پارلمان لبنان هم با وجوداقدامات آمریکا علیه این حزب، بخش بزرگی از کرسی‌ها در اختیار ائتلاف مورد حمایت حزب‌الله قرار گرفت.

اقدامات آمریکا در لبنان بارها مورد انتقاد کارشناسان و تحلیلگران سیاسی قرار گرفته که می‌گویند حزب‌الله نقش مهمی در حفظ آرامش و ثبات لبنان و مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه داشته است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته تمامی دارایی‌ها و منافع تحت تملک افرادی که در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند بایستی مسدود شده و به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا گزارش شوند.

این نهاد آمریکایی همچنین تصریح کرده هر گونه مراوده با هفت نفری که در فهرست تحریم قرار گرفته افراد خاطی را در معرض تحریم‌های ثانویه واشنگتن قرار خواهد داد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها