با اجرای موفق طرح جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در استان اردبیل آمار جرایم سرقت کاهش یافته است.
با اجرای موفق طرح جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در استان اردبیل آمار جرایم سرقت کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۳۱۶۳۳۱
به گزارش جام جم آنلاین اردبیل دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: امسال ۳۰۰ معتاد متجاهر در مراکز اقامتی و بهبود معتادان جمع‌آوری شده و در چرخه درمان برنامه بهبود قرار گرفتند.

بهنام بهشتی هدف از اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر را بهبود معتادان، مهارت‌آموزی و ایجاد زمینه اشتغال مجدد این افراد به زندگی دانست.

او اظهارکرد: اقدامات لازم برای مهارت‌آموزی رایگان این افراد از سوی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و همچنین ارائه تسهیلات بانکی پس از دریافت گواهی مهارت فنی از این مراکز جهت اشتغال بکار معتادان بهبود یافته انجام می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: با اجرای موفق طرح جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در این استان به اهداف پیشگیری از سرقت در جامعه کمک شده و آمار جرایم سرقت کاهش یافت.

بهشتی با اشاره به اینکه افراد معتاد چنانچه بعد از درمان وارد چرخه کسب و کار شوند احتمال بازگشت به اعتیاد و یا انجام برخی جرایم نظیر سرقت کاهش می‌یابد، افزود: امیدواریم در ادامه طرح ساماندهی معتادان متجاهر و با مشارکت خیرین و کارآفرینان استان، شاهد بازگشت مجدد این افراد به زندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و آمار اعتیاد باشیم.

وی با اشاره به عرضه نوع جدیدی از مواد مخدر صنعتی از سوی تهیه و توزیع‌کنندگان مواد افیونی بیان کرد: انتظار از دستگاه‌های فرهنگی و پژوهشی عضو شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر اطلاع‌رسانی از مضرات سوء استفاده از چنین موادمخدر صنعتی نوین است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: آثار سوء مصرف این نوع مواد صنعتی شدیدتر از انواع صنعتی مشابه بوده و رفتار فرد مصرف‌کننده را بشدت مورد تاثیر قرار می‌دهد.

بهشتی با تاکید بر لزوم نظارت بر عطاری‌ها و پیشگیری از فروش خارج از شبکه دارو‌های درمان اعتیاد همچون متادون در عطاری‌ها و نیز نظارت دانشگاه علوم پزشکی بر نحوه توزیع دارو‌های درمان اعتیاد در مراکز درمان اعتیاد سرپایی دارای مجور فعالیت در مناطق مختلف استان اردبیل اظهارکرد: بر اساس قوانین مبارزه با موادمخدر جرم فروش دارو‌های درمان اعتیاد در عطاری‌ها و خارج از شبکه توزیع قانونی کمتر از جرم و جزای عرضه فروش موادمخدر صنعتی و سنتی نیست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها