مدیرمخابرات منطقه یزد با بیان اینکه توسعه ی زیرساخت های مخابراتی نیازمند حمایت مسئولان است گفت : 68پروژه مخابراتی و همراه اول در سطح استان به مناسبت هفته ارتباطات آماده بهره‌برداری است.
کد خبر: ۱۳۱۶۲۸۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، محمدرضا زارع در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در محوطه باز مجتمع مخابراتی امام حسین (ع) به مناسبت هفته جهانی ارتباطات برگزارشد اظهارداشت: به مناسبت هفته ارتباطات 68پروژه مخابراتی و همراه اول در سطح استان با اعتباری بالغ بر 341 میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است که طرحهای یاد شده درحوزه همراه اول شامل  تاسیس 5 سایت BTS تلفن همراه ،18 تکنولوژی و افزایش تکنولوژی در12 سایت BTS موجود می باشد.

وی افزود : طبق روال سالهای گذشته اتحادیه بین المللی مخابرات به مناسبت روز جهانی مخابرات شعار امسال را با عنوان "سرعت بخشی به تحول دیجیتال در زمان تهدید " نامگذاری کرده است که امیدواریم بتوانیم در جهت این شعار گامهای موثری برای مردم استان برداریم.

این مسئول ادامه داد : اهمیت ارتباطات به ویژه در دوران شیوع بیماری کرونا برکسی پوشیده نیست و ارتباطات در این شرایط خاص به خوبی به بشر کمک کرده و مردم و جوامع مختلف را در زندگی وکسب و کارکمک رسان بوده است .

زارع وبا  اشاره به  فعالیت 150مرکز مخابراتی در استان گفت : عملکرد  یکساله این شرکت درحوزه تلفن ثابت 20هزار شماره است و در شاخص ارتباطی تلفن ثابت در حال حاضر بالغ بر691 هزار شماره با ضریب نفوذ  43/9 درصد در استان مشغول به کار است که رتبه سوم این شاخص در سطح کشورهستیم.

مدیر مخابرات منطقه یزد یکی از شاخص های مهم  مخابرات را اینترنت خانگی و تجاری بیان کرد  و در خصوص شبکه دیتای استان افزود : در حال حاضر 218 سایت دیتا در سطح استان  با 186 هزار پورت تجهیزات منصوبه مشغول به ارائه سرویس می باشد .

وی خاطر نشان ساخت : در بحث تلفن همراه در حال حاضر بیش از یک میلیون و 776 هزار خط داریم که حدود یک میلیون و 412 هزار خط آن اعتباری و بیش از 363 هزار خط آن دائمی است.

زارع با اشاره به پروژه توسعه فاز هشت تلفن همراه در سطح استان گفت: در این پروژه که از سال گذشته آغاز شده نصب و راه انداری 60 سایت در دستور کار قرار گرفت که تاکنون 48 سایت آن نصب و راه اندازی شده است.

زارع با اشاره  به پروژه ارتقا تکنولوژی 20 سایت روستایی که از محل  اعتبارات USO انجام می شود افزود : با ارتقا تکنولوژی سایت این روستا ها به نسل 3G ، امکان بهره مندی ساکنان این روستاها به اینترنت پرسرعت فراهم می شود

این مسئول محورهای اصلی برنامه ها ی مخابرات استان را در سال جاری شامل تکمیل فاز 8 همراه اول استان تا شهریور 1400 در قالب 60سایت همراه اول ،ادامه اجرای طرح های فیبر درمنزل ای دی اس ال برای مشترکان ، حفظ و ارتقای  کیفی سرویس مخابراتی ، طرح های فیبر در منزل  و پاسخگوی به مشترکان درجهت ارتقاء کیفی خدمات ذکر کرد

وی درخصوص تششعات امواج موبایل برزندگی مردم گفت : براساس مستندات قابل ارائه شده به مردم، امواج ساطع شده از تجهیزات موبایل که دارای استانداردهای جهانی هستند   اندازه گیری شده و دربدترین حالت دراستان یک چهلم استاندارد تعیین شده که جای نگرانی  ووجود ندارد.

مدیر مخابرات منطقه یزد ادامه داد: ما تمام تلاش خود را برای توسعه خدمات و زیرساخت های مخابراتی انجام می دهیم ولی با توجه به افزایش هزینه تجهیزات فنی و حقوق نیروی انسانی و ثابت ماندن درآمد مخابرات در سال های گذشته، از مسئولان عالی کشور خواهان نگاه ویژه به این مقوله و  افزایش تعرفه ها در جهت توسعه زیر ساخت ها برای ارائه خدمات مطلوبی تر به مردم هستیم

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها