رژیم اشغالگر صهیونیستی گذرگاه مرزی غزه را پس از ۹ روز (از زمان شروع حملات علیه غزه) برای چند ساعت باز کرد.
کد خبر: ۱۳۱۶۱۷۰

به گزارش جام جم آنلاین، رژیم صهیونیستی گذرگاه تجاری «کرم ابوسالم» را برای ورود برخی مواد و کالاهای اساسی به ساکنان محاصره شده غزه را که از کمبود دارو و اقلام پزشکی رنج می برند، تنها برای چند ساعت بازگشایی کرد.

این گذرگاه پس از درخواست نهادهای بین المللی امروز سه شنبه به وقت محلی به منظور حمل و نقل سوخت و کالاهای اساسی باز شده است.

علیرغم هشدارهای فلسطینی ها مبنی بر اینکه سوخت نیروگاه برق این منطقه به زودی به اتمام می رسد، مقامات اشغالگر اجازه ورود سوخت دیزل را که توسط دولت قطر پشتیبانی می شود و برای بهره برداری از نیروگاه غزه اختصاص داده شده است، نمی دهند؛ این در حالی است که نیروگاه سوخت بر بسیاری از بخش های مهم غزه به ویژه بخش بهداشت تاثیر مهمی دارد.

در همین حال «می الکیله» وزیر بهداشت غزه گفت که اوضاع بهداشتی این منطقه به دلیل حملات مداوم رژیم صهیونیستی در وضعیت نامناسبی قرار دارد و لازم است تا امدادرسانی به این بخش تسریع شود.

نیروهای اشغالگر صهیونیست از دوشنبه هفته گذشته (۲۰ اردیبهشت) حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه فلسطینیان ساکن باریکه غزه را آغاز کرده اند که تاکنون در اثر این حملات ۲۱۸ فلسطینی شهید و یک هزار و ۲۳۵ نفر دیگر زخمی شده اند. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین های اشغالی کرده است.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها