سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد حداقل پنجاه‌ودو هزار فلسطینی در پی حملات رژیم صهیونیستی به منازلشان در نوار غزه، آواره شده‌اند.
کد خبر: ۱۳۱۶۱۵۶

به گزارش جام جم آنلاین، حملات جنایتکارانه و ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه طی یک هفته گذشته، منجر به آواره‌شدن ده‌ها هزار فلسطینی از منازلشان شده است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، آژانس پناهجویان سازمان ملل امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد در پی بمباران منازل مسکونی فلسطینیان در نوار غزه، بیش از ۵۲ هزار نفر آواره شدند.

بر اساس این گزارش، فلسطینیان آواره هم‌اکنون به‌دنبال سرپناهی در ۵۰ مدرسه زیرنظر آژانس «آنروا» متعلق به سازمان ملل در نوار غزه هستند و با مشکلات متعددی از جمله کمبود مواد دارویی و غذا مواجه هستند.

طبق اعلام سازمان ملل، بر اثر حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بیش از ۱۰۰ دستگاه آپارتمان کاملا نابود شده، حداقل ۳۰۰ واحد مسکونی به‌شدت آسیب دیده، حدود ۵۰ تأسیسات آموزشی از جمله مدارس، مهد کودک و وزارت آموزش غزه آسیب دیدند.

به نوشته آناتولی، صهیونیست‌ها حتی به مراکز درمانی نیز رحم نکرده و تا کنون ۶ بیمارستان، ۲ درمانگاه و یک مرکز هلال احمر را با بمباران در نوار غزه ازبین بردند.

سازمان ملل می‌گوید انرژی برق در نوار غزه از روزانه ۸ ساعت به کمتر از ۶ ساعت کاهش پیدا کرده و همین امر موجب مختل شدن سیستم درمانی، آب‌رسانی و دیگر تأسیسات حیاتی که با برق کار می‌کنند، شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی برای نهمین روز متوالی همچنان به تجاوزهای وحشیانه خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهند و تأسیسات غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند؛‌ طبق آخرین آمار ۲۱۲ نفر تاکنون در غزه به شهادت رسیده‌اند که ۶۱ تن از آن‌ها کودک هستند. ۱۴۰۰ تن نیز مجروح شده‌اند.

«هیدای زیلبرمن» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز امروز اعلام کرد از بامداد امروز ۶۰ جنگنده ۶۵ هدف را در غزه بمباران کرده‌اند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها