سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به همراه انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و همچنین خبرگان رهبری در تعدادی از حوزه ها، جمعه 28خرداد امسال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۳۱۵۶۶۹

وضعیتی که باعث می‌شود، بار دیگر، ملت بزرگ ایران اسلامی با حضور پرشور و شعور خود، همانند همیشه ضمن نمایش وحدت و اقتدار ملی، هشیاری و بصیرت سیاسی خود را در معرض دید دنیا قرار بدهند.

بدون تردید از افتخارات نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول حیات مبارکش، برگزاری انتخابات متعدد در چارچوب مردم‌ سالاری دینی بوده و این عطیه انقلاب اسلامی، از ارکان رکینی است که موجد مشارکت مردمی در امر کشورداری و تعیین سرنوشت جامعه ایرانی و اسلامی است.

هنگامی که رویداد انتخابات، با مشارکت بالای مردمی مزین می‌شود، نه تنها ماهیت و اقتدار مردمی نظام اسلامی را به نمایش می‌گذارد، بلکه استقلال سیاسی جمهوری اسلامی را نیز مورد تأکید قرار می‌دهد.

از همین روی با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی و تحمیل انواع بحران‌ها، توطئه‌ها و دسیسه‌های شیطانی دشمنان ملت ایران، مردم همچنان به آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دلگرم بوده و نقطه عزیمت خود را تحقق جامعه و تمدن نوین اسلامی در گام پنجم انقلاب قرار داده‌اند.

مردمی که می‌دانند برای ساختن تاریخ و سرزمین و بقای هویت و صیانت از باور الهی‌شان باید رنج‌ها برده و هزینه‌ها بپردازند؛ چنان که قهرمانانه و سرافرازانه با انتخاب راهبرد مقاومت فعال، رنج‌ها و هزینه‌ها هم پرداخت کرده‌اند لذا با نمایش اتحاد و همدلی آحاد مردم و تاکید بر پایبندی بر هویت و باور دینی و انقلابی و واقعیت‌های استقلال طلبانه و مشروعیت بخش نظام جمهوری اسلامی از یک سو، و اقتدار بین‌المللی انقلاب اسلامی در معرض قضاوت جهانیان قرار می‌دهند.

با این وصف، برگزاری انتخابات و اعلان حمایت مکرر ملت ایران از انقلاب اسلامی ایران، امری مهم و قدرت بخش به جمهوری اسلامی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی است.

چراکه هر اندازه میزان مشارکت عمومی بالاتر و انتخاب سکانداران کشور درست‌تر باشد، نتایج انتخابات، پیام‌ها و دستاوردهای آن روشن‌تر و مقرون به منافع و امنیت ملی بلکه منافع جهان اسلام است.

در این مسیرحق، چه دشمنان بپسندند و چه نپسندند، ایران اسلامی اینک پرچمدار نهضت جهانی حمایت از مظلومان و ایستاده در برابر استکبار جهانی است و گفتمان انقلاب ما الهی، جریان‌ساز و موثر محسوب می‌شود که مرزها را درنوردیده و عالمگیر شده‌است.

براین اساس، باید تاکید و تصریح داشت که انتخابات 1400 از چند زاویه دارای حساسیت و اهمیتی به‌سزا نسبت به ادوار پیشین انتخاباتی است.

نخست؛ دشمنان زخم خورده ملت ایران، تمام سعی و همت‌شان را بر این گمارده‌اند تا همزمان با جریان‌های «تحریف» و «تحریم»، ملت ایران را از صندوق‌های انتخابات دور کرده و فضایی سرد و مایوس کننده در حوزه تعیین سرنوشت ملی بیافرینند.

از طرفی دیگر متاسفانه دامن‌گستری برخی مشکلات معیشتی، مسکن، بازار و...که بیش از این‌که نتیجه تحریم‌ها باشد برآمده از بی‌توجهی برخی مسؤولان به مردم، قانون‌گریزی و کم پنداشتن جایگاه قوه مجریه است؛ سبب سوءاستفاده بدخواهان و ایجاد جنگ‌روانی علیه نظام دینی شده‌است.

دوم؛ رسالت رسانه‌ملی در جایگاه خط‌مقدم جبهه مقابله با جنگ روانی و رسانه‌ای دشمنان ملت ایران، بس گران و سنگین‌تر از پیش است. رسانه‌ملی اکنون باید با بیانی محکم‌ و رساتر از جایگاه قوه مجریه و وظایف آن سخن بگوید. باید تاکید داشت، حضور پرشور و انتخاب درست مردم موجب بالارفتن ضریب امنیت ملی و پررنگ شدن خط صیانت از منافع عمومی خواهد شد.

به واقع، گرم شدن تنور انتخابات و انتخاب درست، کلید حل مشکلات اساسی کشور است و چنان که رهبری معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «علاج دردهای مزمن کشور در انتخابات پرشور و حضور عمومی مردم و انتخاب اصلح و مناسب در انتخابات ریاست‌جمهوری است.» با این حال رسانه باید از ملاک‌های انتخاب درست و انتخاب کارگزار تراز انقلاب‌اسلامی سخن بگوید.

مسؤول و کارگزاری که قادر باشد، سفینه انقلاب و کشور را در میان گرداب‌ها و آشوب‌ها و بدخواهی‌های دشمنان این مرز و بوم، مطابق منویات نورانی امامین انقلاب و قانون‌اساسی این میثاق‌ملی و نیز نقشه راهی چون بیانیه گام دوم انقلاب، هدایت کند لذا همپای شور و شعور انتخاباتی ملت، رسانه‌ملی و به‌طور مشخص صدای جمهوری اسلامی ایران نیز برای رویداد و جشن بزرگ مشارکت سیاسی ملت ایران، با هدف افزایش شور و نشاط انتخاباتی در جامعه و افزایش بینش سیاسی و حضورآگاهانه مردم از ماه‌ها قبل برنامه‌هایی ویژه‌ تدارک دیده و با شعار محوری «حضور پرشور ؛ انتخاب درست» خود را مجدانه و متعهدانه در مسیر انتخابات 1400 قرار داده‌است. شبکه‌های مختلف رادیویی، هر یک با نظر به جایگاه تخصصی و بر مبنای ماموریت سازمانی و جامعه مخاطبان خود، ویژه‌برنامه‌های انتخاباتی متعددی تدارک دیده‌اند.

در کنار فعالیت شبکه‌های یاد شده، از امروز یکشنبه 26 اردیبهشت «رادیو انتخابات» کار خود را به‌صورت 24ساعته آغاز و تا پایان انتخابات ادامه خواهدداد.

این رادیو که در هم‌افزایی با همه شبکه‌های رادیویی در زمینه انتخابات، به شکلی متمرکز و تخصصی فعالیت و برنامه‌سازی خواهدکرد، تلاش دارد با تبیین ضرورت مشارکت مردمی در عرصه انتخابات، جایگاه قانونی مشارکت، زمینه‌ها و دستاوردهای این مشارکت، ملاک‌ها و مولفه‌های انتخاب درست و کمک به دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در دو انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در خلق حماسه 28خرداد سهم و نقشی تعیین‌کننده ایفا نماید.

بی شک، رادیو انتخابات دارای کنشی سیاسی است، اما از سیاسی کاری پرهیز دارد. این رادیو حامی جناح و حزب و گروه خاصی نیست، بلکه در بستر تلاش برای انتخاباتی پرشور، مخاطبان را به شکلی استدلالی و معیار محور به «انتخاب درست و اصلح» دلالت می‌دهد.

این رادیو، ضمن برپایی میزگردهای تخصصی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و با فراهم‌آوردن زمینه تعاطی افکار،تضارب اندیشگی و مناظرات چهره‌های گوناگون فکری و با نگاهی حل المسائلی، از نامزدهای انتخاباتی برنامه‌های عملیاتی مطالبه می‌کند و نقش حلقه واسط میان خواسته‌های عمومی و نامزدهای انتخاباتی را ایفا خواهدکرد.

این رادیو، صدای قانون و قانون‌مداری و احترام به رای مردم خواهد بود. امید است با یاری حق‌تعالی نه تنها همکاران من در رادیو انتخابات و سایر شبکه‌های رادیویی که همه اصحاب رسانه، در انجام تکلیف ملی و الهی‌شان موفق شوند و شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و انتخابی درست باشیم.

به یاد داشته‌باشیم که نفس امکان برپایی «انتخابات» و اساسا به رسمیت شناخته‌شدن «حق انتخاب»، ثمره خون پاک شهدایی است که برای پاگیری نهال انقلاب و درخت تناور و مردمی جمهوری اسلامی فداکاری کردند.

علی بخشی‌ زاده - معاون صدا / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها