رقابتی شدن، برنامه محوری نامزدها، پرهیز دولتمردان از اقدامات حاشیه‌ساز، حل چالش کرونا و کنشگری مثبت جریانات سیاسی می‌تواند فضای انتخابات را رونق دهد

مشارکت در انتخابات چگونه حداکثری می‌شود؟

این روزها در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به همراه انتخابات میاندوره‌ای مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در برخی حوزه‌ها، ملت بزرگ ایران اسلامی بار دیگر آماده می‌شوند تا با حضور پرشور و شعور خود همانند همیشه ضمن نمایش وحدت و اقتدار ملی، هوشیاری و بصیرت سیاسی خود را به دشمنان داخلی و خارجی ثابت کنند.
کد خبر: ۱۳۱۶۹۸۱

دشمنانی که گرچه این شکوه حضور را بارها و به تعداد سال‌های پرفرازونشیب این انقلاب مقدس دیده‌اند اما باز همچنان خود را به نادیدن می‌زنند و آتش کینه را در دل خود فروزان‌تر می‌کنند. چه خوش می‌گوید شاعر جوان انقلابی عزیز که: سوخت در آتش و بر آتش خود دامن زد آن‌که فهمید و خودش را به نفهمیدن زد

بدون تردید، چنین دشمنی بنا را بر جنگیدن می‌گذارد و اکنون‌که انقلاب شکوهمند ملت ایران قوی‌تر از همیشه در همه عرصه‌ها، قدرتی بلامنازع دارد، دشمن به‌خوبی می‌داند نه با ترور و نه با جنگ قدرت رعب‌افکنی نخواهد داشت.

پس به میدان وسیع رسانه‌ها پناه می‌برد تا با امواج نامرئی، تیرهای زهرآگین شک، شبهه و سیاه‌نمایی را بر دل مردم همیشه درصحنه این سرزمین فرود آورد.

شاید از این راه طرفی ببندد و حضور حداکثری مردم در عرصه تعین سرنوشت را کمرنگ کند به خیال باطل آن روز که روزنه نفوذی بر نظام مستحکم جمهوری اسلامی وارد سازد. ولی زهی خیال باطل که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باگذشت بیش از چهار دهه از حیات مبارکش و تحمیل انواع بحران‌ها، توطئه‌ها و دسیسه‌های شیطانی دشمنان ملت ایران؛ چون فولادی آبدیده شده و به‌یقین این بار نیز رویداد انتخابات با مشارکت بالای مردمی مزین می‌شود و باز نه‌تنها ماهیت و اقتدار مردمی نظام اسلامی را به نمایش می‌گذارد بلکه استقلال سیاسی جمهوری اسلامی را نیز مورد تأکید قرار می‌دهد.

دشمن از این مهم همیشه غافل است که مردم همچنان به آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دلگرم هستند و نقطه عزیمت خود را تحقق جامعه و تمدن نوین اسلامی در گام پنجم انقلاب قرار داده‌اند. مردمی که می‌دانند نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود، برای ساختن آنچه می‌خواهند که همانا آرامش در سایه صیانت از باور الهی‌شان است، رنج‌ها باید برد. البته این دلیل غافل شدن از کید دشمن نیست و بنا بر قائده قرآنی وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ باید با تمام قوا برای مقابله با او مهیا شد.

رسانه ملی نیز به‌عنوان اصلی‌ترین رسانه در میدان مبارزه بیش‌ازپیش در این مهم تلاش و برنامه‌ریزی کرده است.

تا جایی که معاونت صدا به‌تنهایی در کنار راه‌اندازی رادیو انتخابات که به‌صورت 24ساعته به این رخداد بزرگ اختصاص‌یافته است در 14شبکه رادیویی دیگر نیز با بیش از 5500برنامه در قالب 210عنوان،بیش از 1400 ساعت به موضوع انتخابات ریاست جمهوری 1400 می‌پردازد.

بر این اساس همکاران متخصص، پرتلاش و توانمند ما در شبکه‌های رادیویی با برنامه‌ریزی‌های دقیق و مطابق با شرایط فعلی جامعه، محورهای مهمی مانند نقش دولت در تقویت اقتدار ملی، یادآوری حضور تاریخی مردم در همه صحنه‌ها از ابتدای انقلاب تاکنون، پرسش و پاسخ صریح و بی‌پرده نامزدهای انتخابات و جوانان براساس موضوعات مبتلابه جوانان، توجه به شعارها و جریان‌های اصیل انقلاب، نقش انتخابات در توسعه کشور، شیوه تبلیغات سالم در انتخابات، رعایت اخلاق انتخاباتی و رقابت سازنده نامزدها باهدف آگاهی‌بخشی و تقویت مشارکت اجتماعی در انتخابات ریاست جمهوری، مشارکت سیاسی و تعیین سرنوشت شاخص‌های دولت کارآمد از نگاه مقام معظم رهبری، نقش انتخابات در تقویت اقتدار ملی، انتخابات با موضوع سیاست‌های کلان فرهنگی و موارد بی‌شمار دیگری را جز ارکان اصلی برنامه‌های منتخب ویژه انتخابات قرار داده‌اند که با نزدیک شدن به زمان برگزاری این حماسه بزرگ ملی همگان شاهد آن خواهند بود.

بی‌شک، رادیو در ایام انتخابات دارای کنشی سیاسی به‌دوراز سیاسی‌کاری و جناح و حزب و گروه‌گرایی با ایجاد بستری پرنشاط برای انتخاباتی پرشور، تلاشی مضاعف کرده است و مخاطبان را به شکلی استدلالی و معیار محور به «انتخاب درست و اصلح» دلالت می‌دهد.

امید است با یاری حق‌تعالی همکاران من در رسانه ملی به‌ویژه رادیو در انجام تکلیف ملی و الهی‌شان موفق شوند. ان‌شاءا‌...

علی بخشی زاده - معاون صدای رسانه ملی / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها