در حالی که کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا به شدت در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند در برخی از کشورهای دیگر وضعیت آرامی به وجود آمده است.
کد خبر: ۱۳۱۵۵۵۰

به گزارش جام جم آنلاین ، واکسیناسیون منظم علیه ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان ادامه دارد و این امر موجب کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر شده است.

هم اکنون در برخی از کشورهای جهان بالاخره بعد از مدت ها محدودیت های کرونایی یکی پس از دیگری رفع می شود.

 

*در آمریکا وضعیت رو به ثبات و آرامش است. ایالت های مختلف یکی پس از دیگری محدودیت های کرونایی را برمی دارند. رستوران ها، تئاترها، سینماها، پارک ها و ... بازگشایی شده اند و دانش آموزان هم که به مدرسه برگشته اند. اجبار به زدن ماسک در محیط های سربسته هم به زودی برداشته می شود.

*بریتانیا هم دقیقا شرایط آمریکا را دارد و به سوی دوران پساکرونا می رود. این کشور مرزهای خود را باز کرده. البته کارشناسان نگران نفوذ ویروس هندی هستند که می تواند تا حد زیادی واکسن ها را بی اثر کند.

*یونان درهای خود را به سمت تمام گردشگران باز کرد. سواحل این کشور مجددا بازگشایی شدند و سایت های تاریخی و باستانی هم اکنون آماده نمایش به توریست هاست.

*در بلژیک برای پایان محدودیت ها مردم به خیابان ها ریختند. این کشور البته هنوز تا حدی با کرونا دست و پنجه نرم می کند.

*بسیاری از کشورهای ایتالیایی از جمله ایتالیا و اسپانیا نیز محدودیت ها را برداشته اند هر چند محتاطانه پیش می روند. آلمانی ها اما سخت گیرانه تر عمل می کنند.

*در استرالیا وضعیت کم کم به حالت عادی شدن پیش می رود. استرالیا و نیوزلند یکی از موفق ترین کشورهای جهان در زمینه کنترل ویروس کرونا بودند.

*کانادا نیز اوضاع تقریبا عادی پیدا می کند. البته کارشناسان نسبت به اوضاع نسبتا کند واکسیناسیون شدن در این کشور به شدت معترض هستند. با این حال کانادا نیز به پساکرونا نزدیک می شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها