رئیس پلیس پیشگیری ناجا خبر داد؛

کشف ۱۶۹ تن گندم سرقتی

اعضای باند مسلح سرقت سریالی از طلافروشی‌ ها دستگیر شدند

20 میلیارد طلا را باد برد (+تصاویر)

اعضای باند سارقان مسلح و خشن که با حمله به چهار طلافروشی در غرب استان تهران و باقرشهر باعث وحشت میان طلافروشان شده بودند، در دام پلیس آگاهی تهران گرفتار شدند. متهمان از سه طلافروشی 20 کیلو طلا سرقت کرده بودند و در اجرای آخرین سرقت‌شان ناکام ماندند.
کد خبر: ۱۳۱۵۴۹۸

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام‌جم، اعضای این باند مسلح در اولین سرقت خود، بیست و چهارم خرداد سال گذشته در حالی که لباس محلی پوشیده و چهره‌هایشان را پوشانده بودند وارد طلافروشی در خیابان مصطفی امام خمینی سر آسیاب ملارد شدند. دو نفرشان با تهدید طلافروش و زن و مردی که به‌عنوان مشتری در آنجا بودند، 13 کیلو طلا سرقت کردند. همان موقع زنی که در همان ساختمان محل سرقت بود با پرتاب آجر سعی می‌کرد مانع فرار سارقان شود که با شلیک دزدان روبه‌رو شد. سارقان با ایجاد وحشت در محله توانستند فرار کنند.

در حالی که تحقیقات برای دستگیری دزدان آغاز شده بود، آنها 24 روز بعد وارد یک طلافروشی در خیابان مدرس سلطان‌آباد شهرستان بهارستان شده و چند کیلو طلا سرقت کردند.

سارقان سرقت سوم خود را هفدهم تیر همان سال رقم زدند. وارد طلافروشی در باغ فیض اسلامشهر شده و بیش از سه کیلو گرم طلا دزدیدند و با تیراندازی هوایی متواری شدند. اما بیست و هشتم مرداد سال گذشته، وقتی وارد طلافروشی در باقرشهر شدند، مرد طلافروش با تبر به سمت‌شان حمله کرد و دزدان مجبور به فرار شدند.

با گذشت 9 ماه از ناکامی دزدان در سرقت طلافروشی باقرشهر، رد دزدی سابقه‌دار به نام فرزاد در این سرقت‌ها به دست آمد و معلوم شد او به قم رفته و قصد اجرای نقشه سرقتی دیگر در قم یا تفرش را دارد. او در قم بازداشت شد و در بازرسی از مخفیگاهش دو خودروی پژو، سلاح کلاشینکف، 10 تیر، کلت و 500 فشنگ جنگی کشف شد.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره به جام‌جم گفت: با اعتراف طراح اصلی سرقت‌های مسلحانه، دو همدستش در زندان استان لرستان و نفر آخر باند هم وقتی به دیدن وکیل خود به میدان آزادی تهران رفته بود، بازداشت شد. آنها در سه سرقت خود 20 کیلو طلا سرقت کرده بودند که 20 میلیارد تومان ارزش طلاهای سرقتی بود. سه مالخر هم بازداشت و تحقیقات از اعضای این باند در اداره یکم پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.

تشکیل باند در زندان

فرزاد 26 ساله طراح اصلی سرقت‌های سریالی از طلافروشی‌های غرب استان تهران است. او و همدستانش از شهری در غرب کشور برای سرقت به تهران آمدند و برای اجرای نقشه سرقت‌های خود به‌راحتی دست به اسلحه می‌بردند. با او درباره سرقت‌هایش صحبت کردیم که در ادامه می‌خوانید.

قبلا چه کاره بودی‌؟
کارگر استخری در تهران بودم. با دیدن افراد پولدار که آنجا می‌آمدند وسوسه سرقت به جانم افتاد.

اولین‌بار است دستگیر می‌شوی؟
نه. ظهر بیست و هشتم بهمن سال 95 با یکی از اقوامم مسلحانه وارد صرافی در میدان فردوسی تهران شدیم، با شلیک به پای مرد صراف او را زخمی و با سرقت 70 میلیون دلار و یورو فرار کردیم که یک هفته بعد بازداشت شدیم.

چطور با اعضای باند آشنا شدی؟
با میلاد در زندان آشنا شدم. بعد از آزادی با کمک او، پسر‌عمه‌اش و دوستش، این باند را تشکیل دادیم.

شیوه دزدی‌ها چطور بود؟
از زادگاهم 30 میلیون تومان کلاشینکف و کلت همراه فشنگ خریدم. لباس محلی پوشیده و چهره‌هایمان را می‌پوشاندیم. دو نفر وارد طلافروشی شده، یک نفر مسلح در خیابان پشتیبان‌مان بود و نفر آخر رانندگی می‌کرد. همه سرقت‌هایمان زیر دو دقیقه بود.

در دفتر وکیلم دستگیر شدم

میلاد 24 ساله از مجرمان حرفه‌ای و خشن است که نقش نفر دوم را در این باند به‌عهده داشت.

پیش از این چرا به زندان رفته بودی؟
با فردی اختلاف داشتم. او را ساعاتی سوارخودرویم کردم تا حرف بزنیم بعد از پیاده شدن بابت آدم‌ربایی از من شکایت کرد و زندانی شدم.

سهم تو از سرقت‌ها؟
سهمم 600 میلیون تومان شد و به زادگاهمان بازگشتم. پول باد آورده به‌راحتی خرج شد و از آن هیچی نماند. بعد از ناکامی در سرقت چهارم، هفت ماه آواره کوهستان‌های غرب کشور شدیم. منتظر اجرای سرقت بعدی بودیم.

چطور دستگیر شدی؟
آن روز به دفتر وکیلم در تهران رفتم تا بابت پرونده آدم‌ربایی‌ام حرف بزنیم که مرا به پلیس لو دادند و بازداشت شدم.

پشیمانی؟
بله. از این سرقت‌ها هیچی نصیبم نشد جز زندان و بی‌آبرویی.

 

20 میلیارد طلا را باد برد (+تصاویر)

 

20 میلیارد طلا را باد برد (+تصاویر)

 

20 میلیارد طلا را باد برد (+تصاویر)

 

20 میلیارد طلا را باد برد (+تصاویر)

 

20 میلیارد طلا را باد برد (+تصاویر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها