شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از ورود پهپادهای انتحاری ساخت غزه به صحنه نبرد با صهیونیست‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۵۳۳۷

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، کتائب شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از ورود پهپادهای انتحاری ساخت غزه به صحنه نبرد با صهیونیست‌ها خبر داد.

کتائب القسام در بیانیه‌‌ای نظامی اعلام کرد: به حول و قوه الهی کتائب القسام سلاح جدیدی را در نبرد شمشیر قدس به کار گرفته است؛ به گونه‌ای که روز چهارشنبه با چندین پهپاد انتحاری بومی مدل شهاب ایستگاه گاز (رژیم صهیونیستی) را در ساحل شمال غزه هدف گرفت.

در ادامه بیانیه آمده است که کتائب القسام روز پنجشنبه نیز تجمع خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی در همجواری غزه را با این پهپادها هدف گرفته است.

کتائب القسام تاکید کرد: این حملات در پاسخ به حملات بی وقفه رژیم صهیونیستی علیه فرزندان ملت فلسطین در نوار غزه و ترور جمعی از فرماندهان و مهندسان کتائب القسام انجام شده است و تا زمانی که دشمن به حملات خود ادامه می‌دهد، ما هم وعده می‌دهیم که پاسخ ما بیشتر خواهد شد. همانا در جهاد پیروزی یا شهادت است.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی در تماس تلفنی با ریاض المالکی وزیرخارجه فلسطین ضمن محکوم کردن اقدامات اسرائیل گفت: این اقدامات اسرائیل برخلاف تمام قوانین و عرف بین‌الملل است و باید فوری متوقف شود. خواستار بازگشت به تلاش ها برای ایجاد یک راه حل عادلانه و فراگیر برای مسئله فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطینی طبق مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی هستیم.

در دومین شب پیاپی اعتراضات ضد صهیونیستی در شهر‌های آلمان بیش از ۱۵۰۰ نفر با به‌دست گرفتن پرچم‌های فلسطین خواستار توقف سریع جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه شدند.

در شهر هانوفر، ۵۵۰ نفر علیه این رژیم دست به اعتراض زدند و خشم خود را نسبت‌به اقدامات وحشیانه این رژیم ابراز داشتند.

دولت فرانسه هرگونه تظاهرات در حمایت از فلسطینیان در این کشور را ممنوع کرده است و بسیاری از معترضان ازسوی پلیس دستگیر شدند.

در بوسنی نیز صدها نفر در حمایت از مردم فلسطین به خیابان‌ها آمدند.

مردم سارایوو امروز در مرکز این شهر علیه جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار مردم بی‌گناه اعتراض کردند.

با حضور مسلمانان، جمعی از ژاپنی ها و نمایندگان ادیان از جمله بودیسم، روز جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه، راهپیمایی با شکوهی در مقابل و اطراف مسجد جامع توکیو در حمایت از ملت مظلوم فلسطین برگزار شد.

در این مراسم، شرکت کنندگان با صدور بیانیه ای، جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در کشته و زخمی کردن تعداد زیادی از مردم مظلوم فلسطین را محکوم کردند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد: به دنبال حملات رژیم صهیونیستی، تاکنون ۴۷۴ فلسطینی در کرانه باختری، قدس اشغالی و نوار غزه زخمی شده اند.

رئیس انستیتوی اروپایی حقوق اروپا مدعی شد که بن‎زاید به نتانیاهو پیشنهاد داده تا برای اسرائیل مزدور بفرستد تا این مزدوران همچون کسانی که برای امارات در یمن می‌جنگند، به صورت زمینی به غزه حمله کنند.

«نصر الشمری» سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء در توئیتی به تحرکات برخی رژیم‌های عربی در قبال تجاوزهای ارتش صهیونیستی و اقدامات مقاومت واکنش نشان داد.

مهندس «نصر الشَمَّری» نوشت: مقاومت اسلامی فلسطین نباید بار دیگر در دام حکومت‌های مزدور عربی و میانجی‌ گری‌ های شبهه‌دار آن گرفتار شود و ضربات مقاومت برای این کشورها دردناک‌تر از رژیم صهیونیستی است.

او در پایان خطاب به نیروهای مقاومت فلسطین نوشت: ادامه دهید، پیروزی نزدیک و قدس نزدیک‌تر است.

رسانه های صهیونیست از زخمی شدن پنج صهیونیست به دنبال حملات موشکی گروه های مقاومت به شهر بئر السبع خبر دادند.

گردان های قدس نیز اعلام کرد که عملیاتی توپخانه ای را علیه مواضع دشمن در طول نوار مرزی غزه انجام داده است.

مصر گذرگاه رفح را بازگشایی می کند

مصر فردا شنبه گذرگاه رفح را به منظور پذیرش مجروحان فلسطینی به دنبال حملات رژیم صهیونیستی باز می کند.

 

مقاومت فلسطین هشدار داده بود در صورتی که رژیم اشغالگر به فکر هرگونه عملیات نظامی علیه نوار غزه بیفتد، درسی فراموش نشدنی به آن خواهد داد.

عقب نشینی این رژیم از عملیات زمینی در حالی است که رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند احتمالا ارتش این رژیم به سمت پایان دادن به عملیات نظامی در غزه برود.

 

تعداد بازدید : 69

وفیر جندلمان، سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی: تا کنون بیش از ۲ هزار راکت از سوی غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.

شهروندان سوری ساکن محله العائدین در استان حماه در حمایت از شهروندان فلسطینی ساکن قدس و نوار غزه علیه تجاوز‌های مکرر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

 

سرویس‌های خبری رژیم صهیونیستی مدعی شدند: نیروی هوایی اسرائیل نیرو‌های دریایی حماس از جمله شناور و انبار اسلحه این گروه را مورد اصابت قرار دادند.

آژیر خطر در تمامی شهرها و شهرک های صهیونیست نشین واقع در نزدیکی مناطق مرزی نوار غزه با فلسطین اشغالی، به دنبال حملات راکتی از غزه، به صدا در آمد.

بر اثر اصابت موشک به شبکه‌ های برق‌ رسانی در شهرک صهیونیست‌ نشین «بئر السبع» برق هزاران خانه در اطراف این شهرک قطع شد.

 

تعداد بازدید : 25

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت:اغلب اعضای شورای امنیت سازمان ملل از انتشار بیانیه ای در ارتباط با تنش ها میان اسراییل و غزه حمایت کردند؛ اما آمریکا مانع از اجرای چنین کاری توسط شورا شد.جان فلسطینیان هم با ارزش است. آمریکا نسبت به رنج و دردهای فلسطینی‌ها بی‌تفاوت است؛ اما با آلمان، انگلیس و چند متحد دیگر امیدوار بودند میزبان نشست بی‌معنایی درباره «سین‌کیانگ» باشند.

«اگنس کالامار» دبیرکل جدید عفو بین‌الملل و گزارشگر ویژه سابق سازمان ملل در امور قتل‌های فراقانونی به تهدید «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که گفته بود این رژیم حملات به نوار غزه را تا «زمانی که لازم باشد با قدرت بیشتری» ادامه می‌دهد، واکنش نشان داد.

او در توئیتی با یادآوری آمار شهدای غزه که ده‌ها تن از آن‌ها کودک هستند، خاطرنشان کرد که بهای این حملات را در درجه اول و سنگین‌تر از همه غیرنظامیان می‌پردازند.

کالامار در این خصوص نوشت: آمار کشته‌ها تاکنون: ۱۱۹ نفر در غزه، از جمله ۳۱ کودک؛ ۸ نفر در اسرائیل (فلسطین اشغالی). نخست‌وزیر اسرائیل قول داده اقدامات نظامی را ادامه دهد و بهای خیلی سنگینی را بر حماس تحمیل کند. اما بهای سنگین اول و بیشتر از همه بر غیرنظامیان تحمیل می‌شود. (فارس)

ما از ظلم اسرائیلِ تروریست که قدرتش را علیه کودکان، زنان و مظلومان استفاده می‌کند، عصبانی هستیم. ایستادگی در برابر تجاوزهای اسرائیل وظیفه اخلاقی تمام بشریت است.

اگر تمام جهان از ظلم اسرائیل علیه مردم فلسطین چشم‌پوشی کند ما با آن‌ها مماشات نخواهیم کرد. همان‎طور که از آذربایجان برای آزادسازی خاکش حمایت کردیم، امروز نیز با همان احساس علیه ظلم در فلسطین اقدام می‌کنیم.

هزاران نفر از مسلمانان در بنگلادش علیه جنایات رژیم صهیونیستی و سکوت سازمان ملل و آمریکا در برابر کشتار مردم بی‌گناه فلسطین به خیابان‌های داکا پایتخت این کشور آمدند.

تظاهرات کنندگان در همبستگی با مردم مظلوم فلسطین خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای جلوگیری از هدف قرار دادن و کشتار فلسطینیان بی‌گناه ازسوی اشغالگران صهیونیست شدند.

جمع زیادی از مردم در آنکارا نیز امروز جمعه و مقارن با تشدید درگیری‌ها در نوار غزه تظاهرات اعتراض آمیزی را علیه جنایات رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

در این مراسم ها، تظاهرات کنندگان جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را محکوم کردند و از جهان اسلام خواسند تا علیه اشغال و ستم چندین ساله رژیم صهیونیستی بر فلسطین متحد شوند.(مهر)

ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی: رژیم صهیونیستی قوانین بین المللی را زیر پا می گذارد و برخی قدرت ها آن را نادیده می گیرند.

«فوزی برهوم»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی و یکی از رهبران بلندپایه حماس تصریح کرد: مقاومت توانست، در این دور از رویارویی‌ها معادله‌ای را با مضمون «گلوله باران با گلوله باران، شهر با شهر و موشک با موشک» را پیاده کند.

منابع خبری، گزارش دادند که ده‌ها تن از مردم لبنان با شکستن حصارهای امنیتی وارد اراضی اشغالی شده‌اند.

رسانه‌های دولتی در غزه:

ارتش رژیم صهیونیستی ۶۰ مقر دولتی را بمباران کرده و بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی را به طور کامل خراب کرده است.

بازداشت ساکنان قدس

سخنگوی نتانیاهو: شاباک و پلیس ۶ فلسطینی از ساکنان قدس را که به اسرائیلی‌ها حمله ور شده بودند، بازداشت کردند.

خبرنگار الجزیره:

یک فلسطینی در بمباران رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه به شهادت رسید.

تمدید تعلیق پروازهای شرکت لوفت‌هانزا

خبرگزاری رویترز:شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا از تمدید تعلیق پرواز‌ها به تل آویو تا تاریخ ۱۷ مه خبر داد.

رشیده طلیب، عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا در سخنرانی که در صحن کنگره این کشور انجام داد با انتقاد از حمایت بی قید و شرط آمریکا از جنایت صهیونیست ها در غزه‏, بخش هایی از نامه یک مادر ساکن غزه را برای حاضران قرائت کرد و اشک ریخت.

تعداد بازدید : 23

القدس العربی: همه استان‌های اردن امروز شاهد برپایی تظاهرات در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به غزه است. مردم از مسئولان کشورشان می‎خواهند مرزها را بازکنند تا به کمک ملت فلسطین بشتابند.

شمار زیادی از شهروندان اردنی نیز برای حمایت از مردم فلسطین در حال حرکت به سمت مرزها هستند.

 

گردان عزالدین قسام شاخه نظامی حماس: با مجموعه ای از موشک ها شهرک کریات ملاخی را هدف قرار دادیم.

منابع فلسطینی از درگیری میان تظاهرات کنندگان فلسطینی و نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف کرانه باختری خبر دادند.

براساس این گزارش؛ این درگیری در نزدیکی شهرک «بیت ایل» در کرانه باختری رخ داده است.

منابع فلسطینی اعلام کردند که در الخلیل هم درگیری هایی رخ داده است.

همزمان در قدس و مسجد الاقصی هم علیه اقدامات صهیونیستها تظاهراتی برگزار شد.

برخی منابع در شهر «اللد» اعلام کردند که گروههایی از شهرک نشینان تهدید به بیرون راندن ساکنان این شهر کرده ‌اند.

این منابع از خساراتی که شهرک نشینان به خودروها و اموال فلسطینیها در این شهر وارد کرده اند خبر داد و اعلام کرد: جوانان فلسطینی در مسجد بزرگ این شهر به منظور مقابله با حملات شهرک نشینان جمع شده‌ اند.

هلال احمر فلسطین از زخمی شدن ۱۰۱ فلسطینی در این درگیری ها خبر داد.

خبرنگار المیادین از شلیک گلوله های جنگی از سوی نظامیان صهیونیست به تظاهرات کنندگان در روستای بدرس در غرب رام الله خبر داد.

بر اساس این گزارش، فلسطینی ها در حال رویارویی با نظامیان صهیونیست در مناطق مختلف کرانه باختری هستند. (مهر)

هزاران نفر در شهر شیکاگوی آمریکا برای حمایت از مردم فلسطین در برابر تجاوزات اسرائیل به نوار غزه و مسجد الاقصی و شهر اشغالی قدس راهپیمایی کردند.

تعداد بازدید : 14

پس از اتریش و فرانسه، سایبرت سخنگوی صدراعظم آلمان اعلام کرد دولت این کشور تظاهرات در حمایت از فلسطینی‌ ها را تحمل نخواهد کرد.

وی اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را دفاع از خود خواند و مدعی شد «اسرائیل حق دفاع از خود در برابر حملات را دارد».

پیشتر دولت فرانسه هم تظاهرات مردمی برای حمایت از فلسطینی‌ها که قرار است روز شنبه برگزار شود را ممنوع کرد.

لحظاتی پیش بار دیگر جنوب شهر عسقلان هدف حملات راکتی مقاومت فلسطین قرار گرفت.

همچنین المیادین گزارش داد که رژیم صهیونیستی با دو موشک بندر غزه را هدف قرار داده است.

«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس تأکید کرد، پیام ملت فلسطین این است که زمان یکه‌تازی صهیونیستها در قدس، غزه یا هر منطقه از فلسطین به پایان رسیده است.

صدراعظم اتریش، به‌جای محکوم کردن کشتار بیش از ۱۰۰ فلسطینی و مجروح شدن حداقل ۶۰۰ نفر در حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه، پاسخ‎ گروه‌های مقاومت را « حملات تروریستی» خوانده و با صهیونیست‎ها ابراز همدردی کرد!

با وجود ادامه درگیری‌ها در مناطق مختلف از اراضی فلسطین برای پنجمین روز متوالی، ده‌ها هزار فلسطینی امروز برای اقامه نماز جمعه راهی مسجد الاقصی شدند.

در این میان، تنش شدیدی بر قدس به دلیل یورش‌های مکرر ارتش رژیم صهیونیستی به محوطه‌های مسجد الاقصی و بحران محله الشیخ جراح و نیز تبادل آتش میان گروه‌های مقاومت در نوار غزه و ارتش رژیم صهیونیستی حکم‌فرما است.

گردان‌های مجاهدین توانستند با مسلسل سنگین، هواپیمای ارتش رژیم صهیونیستی را بر فراز ایستگاه ناحل عوز هدف قرار دهند.

روسیا الیوم:

گردان های قدس با گلوله های سنگین خمپاره پایگاه اسرائیلی را هدف قرار دادند.

گردان های شهید عزالدین قسام فرودگاه رامون را با موشکی که بیشترین نیروی تخریبی دارد؛ هدف گرفتند.

نظاميان اين رژيم تانک و نیروهای بیشتری را در مرز غزه مستقر کرده و از آنجا نوار غزه را زیر آتش توپخانه خود قرار داده اند.

تعداد بازدید : 31

دفاتر برخی از خبرگزاری ها و شبکه های بین المللی در این برج قرار داشت و اشغالگران در ادامه رویکرد نابودی زیرساخت های شهری غزه و همچنین اعمال فشار بر رسانه ها با هدف ممانعت از مخابره اخبار جنایت های صهیونیست ها آن را به شکلی وحشیانه تخریب کردند.

تعداد بازدید : 33

شبکه تلویزیونی المیادین، به نقل از خبرنگار خود در غزه خبر داد، مجموعه جدیدی از موشک‌ها به سمت شهرک‌های اطراف نوار غزه شلیک شد.

خبرگزاری اسپوتنیک فاش کرد علی‌رغم شرایط متشنج منطقه، یک هواپیمای حمل و نقل نظامی آمریکا با فرود در فرودگاه بن گوریون، محموله‌ای مخفی به رژیم صهیونیستی رسانده است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، آمار شهدای فلسطینی به 119 نفر رسید که 31 نفر آنها کودک و 19 نفر زن هستند، آمار مجروحان نیز به 830 نفر رسیده است.

اویخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی:

از نیمه شب گذشته تا کنون، ۱۶۰ جنگنده از ۶ پایگاه هوایی با استفاده از ۴۵۰ موشک، ۱۵۰ هدف را در باریکه غزه مورد هدف قرار دادند.

هدف از این حملات، ضربه زدن به مواضع زیرزمینی حماس در مناطق شمالی و شرقی نوار غزه بوده است.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل خواستار توقف فوری خشونتهای میان رژیم صهیوینستی و فلسطینی‌ها شد.

گوترش در حساب توئیتری خود نوشت: «به احترام عید(فطر)، من خواستار کاهش فوری تنشها و توقف خشونتها در نوار غزه و اسرائیل(فلسطین اشغالی) هستم. شمار زیادی از غیرنظامیان بیگناه کشته شده‌اند. این درگیری فقط باعث افزایش تندروی و افراط گرایی در کل منطقه خواهد شد.»

دبیر کل سازمان ملل در اظهارات خود اشاره‌ای به شروع خشونتها از طرف نظامیان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیها در قدس اشغالی و محله شیخ جراح که زمینه ساز شروع درگیریهای نظامی بود نکرده است. (فارس)

 

منابع پزشکی رژیم صهیونیستی از کشته شدن ۹ صهیونیست و زخمی شدن بیش از ۱۳۰ تن از زمان آغاز درگیری‌ها در شامگاه دوشنبه خبر دادند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد، تا به الان از نوار غزه حدود 1050 موشک شلیک شده است که نتیجه آن کشته شدن پنج نفر و زخمی شدن 46 نفر بوده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز جمعه اعلام کرد که تلاش می کند تا جامعه جهانی را متقاعد کند به اسرائیل به دلیل حملات علیه فلسطینیان و نادیده گرفتن حقوق انسانی و بی عدالتی، درس لازم را بدهد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اذعان کرد که طی عملیات‌های گروه‌های مقاومت نوار غزه از شامگاه دوشنبه طی چهار روز گذشته حدود ۲۰۰۰ فروند موشک و راکت به سمت صهیونیست‌ها شلیک شده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است در حملات بامدادی به نوار غزه، ۱۶۰ جنگنده حدود ۴۵۰ موشک را در عرض فقط ۴۰ دقیقه به اهداف متعددی در شمال غزه شلیک کردند.

شورای امنیت سازمان ملل ۱۶ مه (۲۶ اردیبهشت) برای بررسی افزایش تنش‌ها در فلسطین اشغالی و غزه نشستی علنی برگزار می‌کند.

بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدون هیچ انتقادی به اقدامات این رژیم از آنچه حق تل آویو برای دفاع از خود خواند حمایت کرد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز کشتار زنان و کودکان فلسطینی را دفاع مشروع اسرائیل از خود خواند و مدعی شد حملات موشکی به سرزمین های اشغالی باید متوقف شود.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس تلفنی با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر حمایت از امنیت این رژیم حملات تلافی جویانه حماس را محکوم کرد.

رئیس جمهور فرانسه هم در بیانیه‌ای دفاع موشکی حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی را محکوم کرد و آن را تروریستی خواند.

۷۳ سال پیش در ۱۴ مه ۱۹۴۸ ملت فلسطین با دسیسه‌ای بین المللی، از خاک و خانه اجدادی خود محروم گردیده و به جای آنان رژیمی تروریستی، و مردمی بیگانه جعل شدند.

از آنزمان، صهیونیست‌ها، فلسطین غصب شده را به پایگاه تروریسم علیه ملت فلسطین و ملت های مسلمان منطقه تبدیل کرده‌اند. در طول این ۷ دهه، آمریکا و برخی قدرت های جهانی، تمام قد از این رژیم خبیث حمایت کرده و چشمان خود را بر روی جنایات بی‌پایان این رژیم تروریستی بسته اند.

جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن شدید اقدامات جنایتکارانه اخیر رژیم اشغالگر قدس علیه مردم مظلوم فلسطین، از دولتها و سازمان‌های بین المللی میخواهد به وظیفه خود در راستای پایان اشغال و مقابله با تداوم جنایات و تجاوزات صهیونیستها عمل نمایند.

گردانهای قسام شاخه نظامی جنبش حماس در پاسخ به حملات ارتش رژیم اشغالگر در هدف قرار دادن غیرنظامیان و مراکز شهری و غیر نظامی در غزه ، 100موشک به طرف شهر عسقلان شلیک کرد.

تعداد بازدید : 56

همزمان با تشدید درگیریهای خونین در اراضی اشغالی فلسطین و نوار غزه «کارلوس گیمینز» نماینده جمهوریخواه ایالات متحده از فلوریدا یک طرح ابتکاری را به مجلس نمایندگان این کشور پیشنهاد داد که هدف آن محکوم کردن «اقدام‌های تروریستی» ادعایی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و افزایش حمایت‌ها از شهروندان اسرائیلی است.

این نماینده جمهوریخواه در دفاع از این طرح پیشنهادی مدعی شد: «اسرائیل حق دفاع از خود و شهروندانش را دارد. من نمونه‌ای نمی‌شناسم که در آن تعرض فوری از جانب اسرائیل بدون [اقدام] تحریک‌آمیز صورت گرفته باشد».

این در حالی است که اعضای یک گروه از نمایندگان دموکرات و پیشرو در کنگره آمریکا- موسوم به «جوخه» - اقدامات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. آنها همچنین از سخنرانی روز چهارشنبه «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده در حمایت از اسرائیل انتقاد کرده و وی را به جانبداری از «اِشغال» متهم کردند و حملات تلافی‌جویانه اسرائیل را به مثابه «یک اقدام تروریستی» محکوم کردند.

اما این نماینده جمهوریخواه اهل فلوریدا باور اعضای این گروه غیررسمی از قانونگذاران دموکرات را «به دور از واقعیات آمریکا» می‌داند! (مهر)

تظاهرات‌های گسترده‌ای بامداد امروز جمعه در شماری از شهرهای کرانه باختری اشغالی، به صورت خودجوش برگزار شد.

خبرگزاری صفا گزارش داد، در این تظاهرات‌ها، هزاران جوان خشمگین در شهرهای نابلس، جنین، الخلیل، رام‌الله و طولکرم به خیابان‌ها آمدند.

این تظاهرات‌ها در محکومیت تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی به غزه و کمک به مردم این شهر برگزار شد.

در این تظاهرات، شعارهایی در حمایت از مقاومت فلسطین و ایستادگی ساکنان غزه سرداده شد.

معترضان همچنین هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی و تماشاگر بودن این تشکیلات در قبال کشتار مردم غزه را به شدت محکوم کردند.

این در حالی است که جوانان فلسطینی در ایست و بازرسی‌های «حواره» در جنوب نابلس، «الجلمه» در شمال جنین، ورودی اردوگاه «العروب» و شهرک «بیت امر» در شمال الخلیل با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.

درگیری‌های در فلسطین اشغالی چند روزی است که بسیار متشنج شده است؛ تا جایی که برخی از آن به عنوان انتفاضه جدید یاد می‌کنند.

نظامیان صهیونیست از صبح روز ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند و ضمن محاصره آن، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز‌‌ اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار دادند.

علاوه بر آن در مناطق مختلف کرانه باختری نیز، نظامیان و شهرک‌نشنیان صهیونیست با فلسطینیانی که در اعتراض به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله الشیخ جراح و اخراج فلسطینی‌ها از آن به خیابان آمده بودند نیز درگیر شدند.

در پاسخ به این جنایات، نیروهای مقاومت فلسطین وارد عمل شدن و اراضی اشغالی از جمله قدس، عسقلان، تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه را بمباران کردند.

ارتش صهیونیست نیز شماری از نیروهای ذخیره خود را فراخوانده و در حال بمباران کور مناطق مختلف در نوار غزه است.(فارس)

خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج فلسطین در مصاحبه با شبکه روسیا الیوم اعلام کرد که ارتش اسرائیل در گذشته عملیات‌های نظامی زمینی را تجربه کرد و شاهد بود که این عملیات‌ها چگونه به ضرر خودش تمام می‌شود.

وی در خصوص سلاح‌هایی که حماس از آنها استفاده می‌کند، عنوان داشت: ساخت سلاح‌ها در نوار غزه انجام می‌شود، حماس به هیچ موشکی از جانب خارج نوار غزه مجهز نمی‌شود.

مشعل پیرامون گسترش دامنه مقاومت نیز اعلام کرد که مردم فلسطین خواهان آزادی هستند و تا زمانی که به آن دست یابند، کنار نخواهند کشید.

خالد مشعل عنوان داشت که تصمیم مقاومت وابسته و در گرو مداخله هیچ یک از طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی نیست.

خالد مشعل درمورد احتمال مداخله حزب‌الله در نبرد کنونی عنوان داشت: این تصمیم به هر طرفی که بخواهد به رویارویی کنونی ملحق شود، برمی‌گردد، ما برآورد امور را برای خود طرف‌ها می‌گذاریم.

وی اظهار داشت: حماس و گروه‌های فلسطینی پیچیدگی‌ اوضاع را درک می‌کنند، ما از هیچ طرفی نخواسته‌ایم که مداخله کند، اما امیدواریم که همگان به این نبرد ملحق شوند.

مشعل درمورد آتش‌بس عنوان داشت: همان طرفی که تجاوزات را آغاز کرد، باید آن را متوقف کند، اسرائیل باید از مسجد الاقصی عقب نشینی کند و شهرک‌نشین‌ها را خارج کند و تعدی به غزه و اخراج ساکنان محله الشیخ جراح را متوقف سازد.

وی در مورد میانجی‌گری‌ها گفت: تحرکاتی از جانب مصر و ترکیه انجام می‌شود، دولت آمریکا با طرف‌هایی که با حماس ارتباطاتی دارند، در تماس است، همچنین تماس‌هایی با روسیه برقرار است.

رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج فلسطین تصریح کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در بحران کنونی به صورت فزاینده در حال غرق شدن است.

مشعل درمورد توافق‌های عادی سازی کشورهای عربی با تل آویو گفت: عادی سازی‌ از چند سال قبل در حال انجام بوده است، این مساله‌ ضعف موضع عربی و خالی کردن پشت فلسطینی‌ها را نشان می‌دهد، اما فلسطینی‌ها به خودشان متکی هستند، مردم فلسطین منتظر کسی نمی‌ماند.

مشعل درمورد تماس‌ها با سوریه نیز اظهار کرد: در حال حاضر تماس‌هایی با دمشق وجود ندارد. ما دوره‌ای را در دمشق بودیم و این دوره‌ای طلایی در حمایت رسمی و مردمی بود و آن را ارج می‌نهیم، اما بعد از بحران در این کشور، دیگر شرایط فراهم نبود، اما ما با هیچ کسی دشمنی نکرده و از آنچه که در سوریه رخ می‌دهد، دردمند می‌شویم، امیدواریم که سوریه یکپارچه باقی بماند. آرزومندیم که ثبات سوریه برای تمامی مردم آن برقرار شود، ما طرفی در هیچ بحرانی نیستیم. به دور از تنش‌های طائفه‌ای، نژادی و دینی، ما می‌توانیم همزیستی داشته باشیم و با هم وارد نبردهایمان شویم.

وی در مورد رابطه حماس با عربستان نیز گفت: عربستان کشور بزرگی است، مسئولیت عربستان درمورد مساله فلسطین بزرگ و تاریخی است، ما تماس‌ها و روابط طولانی مدتی داشتیم، طی دوره اخیر تغییری رخ داد و فلسطینی‌ها بدون گناهی بازداشت شدند در حالی که آنها بدی در حق عربستان نکرده بودند، ما امیدواریم که عربستان به آن موضع شناخته شده خود بازگردد و به خودکامگی اسرائیل پایان دهد، اسرائیل پایه و اساس مشکل و نه بخشی از راه حل است.

وی درمورد رابطه حماس با ایران نیز گفت: این روابط عالی است، تهران در کنار حق فلسطین ایستاده است. ما در امور داخلی کشورها دخالت نمی‌کنیم و بخشی از دستورکارهای آنها در میدان‌های دیگر نیستیم.

مشعل ابراز امیدواری کرد که گفتگوی ایران و عربستان موفقیت آمیز باشد و مدیریت منافع مشترک به صورت متوازن صورت بگیرد.(ایسنا)

رسانه های صهیونیستی اعلام کردند آژیرهای هشدار در حومه غزه از عسقلان گرفته تا اشدود به صدا درآمدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار شهدای حمله دشمن صهیونیستی به غزه تا صبح روز جمعه به ۱۱۵ نفر از جمله ۲۷ کودک و ۱۱ زن رسیده است.

این وزارت خانه تاکید کرد تاکنون ۶۲۱ نفر دیگر نیز در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه زخمی شده‌اند.

حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در غزه و قدس اشغالی در حالی ادامه دارد که رژیم صهیونیستی در اوسط ماه مبارک رمضان اقدام به محاصره مسجد الاقصی و حمله به مسلمانان و مسیحیان شهر قدس کرد.

این رژیم علاوه بر فلسطینیان در کرانه باختری، نوار غزه را آماج حملات خود قرار داده و ده‌ها فلسطینی را به شهادت رسانده و زخمی کرده است.

شاخه نظامی حماس و دیگر گردان‌های نظامی قدس با حملات شدید موشکی پاسخ اقدامات وحشیانه رژیم منحوس را داده اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهارنظری پیرامون تشدید عملیات نظامی علیه جنبش مقاوت اسلامی (حماس) مدعی شد که جنبش حماس بهای بسیار سنگینی خواهد پرداخت.

نتانیاهو در این باره ادعا کرد: «من گفتم که ما بهای بسیار سنگینی بر حماس تحمیل خواهیم کرد، ما در حال انجام این کار هستیم، و به این کار ادامه خواهیم داد».

وی در ادامه یاوه‌گویی های خود افزود: «کلام آخر گفته نشده است، و این عملیات تا هر زمان که لازم باشد، ادامه خواهد یافت».

انصارالله یمن: موشک‌های مقاومت انگار بر سر سازش‌کاران عرب فرود می‌آید!

«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت ملی مذاکره کننده یمن: مقاومت فلسطینی با قدرت اراده و حق توانست حقیقت پوچ و سست رژیم صهیونیستی را آشکار سازد.

سازشکاران رو‌سیاه شدند و تعداد موشک‌هایی را می‌شمارند که انگار بر سرشان فرود آمده است.

حمایت مقاومت عراق از فلسطین؛ ما در یک سنگر واحد هستیم

هادی العامری رییس ائتلاف پارلمانی فتح: ما در یک سنگر واحد در برابر دشمن قرار داریم.

کتائب حزب‌الله عراق هم در بیانیه‌ای تاکید کرده که تجربه فلسطین ثابت می‌کند که مقاومت تنها گزینه کارساز برای عقب راندن دشمن است.

وزارت بهداشت فلسطین خبر داد که شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 109 نفر افزایش یافت که 28 نفر آنها کودک، 15 نفر زن بوده و در این حملات 621 نفر نیز مجروح شدند.

از ساعتی پیش جنگنده‌ها و توپخانه رژیم صهیونیستی حملات خود به مناطق مختلف غزه را افزایش داده و بر اساس گزارش‌ها بیش از 80 بار مناطق مختلف غزه را بمباران کرده است.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

کابینه امنیتی صهیونیست‌ها نیز شامگاه چهارشنبه برنامه‌های نظامی برای افزایش عملیات‌های تهاجمی به جنبش‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی در غزه را تصویب کرد.

مقاومت فلسطین از این نوع موشک برای هدف قرار دادن فرودگاه رامون در سرزمین های اشغالی استفاده کرد.

تعداد بازدید : 43

کاخ سفید با بیان اینکه موضع دولت آمریکا این است که راه حل دو دولتی تنها راه حل مناقشه فلسطین و اسرائیل است، مدعی شد: حملات موشکی حماس به مناطق مسکونی در اسرائیل دفاع از خود نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها