رئیس‌جمهور ترکیه در پیامی خواستار توقف فوری جنایات نفرت‌انگیز صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان در مسجد الاقصی و قدس اشغالی شد.
کد خبر: ۱۳۱۵۲۹۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (پنجشنبه) در پیامی که در صفحه توییتری خود خواستار توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان شد.
اردوغان در این پیام خود اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی را در تضاد با اصول حقوق بشر و قوانین بین‌المللی خواند و نوشت: «ما خواستار توقف فوری حملات مشمئزکننده اسرئیل به مسجد الاقصی و مسلمانان هستیم».

وی ادامه داد: «اقدامات اسرائیل که در تضاد با تصمیمات سازمان‌های بشردوستانه، حقوق اساسی بشریت و قوانین بین‌المللی و تمامی ارزش‌های انسانی است، باید هرچه سریع‌تر متوقف شود».

رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته (چهارشنبه) در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی، غزه، مسجد الاقصی و فلسطینیان از جامعه بین‌الملل خواست تا هرچه سریع‌تر اقداماتی را علیه این رژیم اتخاذ کنند و درس سختی به آن بدهند.

رژیم صهیونیستی در ایام ماه مبارک رمضان حملات خود را به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی و اهالی قدس شدت بخشیده و این جنایات در روزهای اخیر به اوج خود رسیده است.

وزارت بهداشت غزه نیز بامداد پنجشنبه اعلام کرد که شمار شهدای حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به نوار غزه به ۶۷ نفر رسیده که در میان آنها ۱۷ کودک و ۶ زن وجود دارند. همچنین تعداد مجروحان به ۳۸۸ نفر افزایش یافته است.

پس از حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در قدس اشغالی و حمله به نمازگزاران، تنش‌ها در فلسطین اشغالی شده یافته است. فلسطینی‌ها از هفته گذشته نسبت به رای دادگاه رژیم اسرائیل مبنی بر اخراج خانواده‌های فلسطینی از محله شیخ جراح در شرق بیت المقدس در میان حملات نیروهای صهیونیستی اعتراض کردند.

کابینه امنیتی صهیونیست‌ها نیز شامگاه چهارشنبه برنامه‌های نظامی برای افزایش عملیات‌های تهاجمی به جنبش‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی در غزه را تصویب کرد. 

گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس، نیز بامداد پنجشنبه در واکنش به بمباران زیرساخت‌های غیرنظامی در نوار غزه، موج جدیدی از عملیات راکتی و موشکی علیه تل‌آویو را آغاز کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها