ستاد دیه اعلام کرد طبق استفتائات به عمل آمده از مراجع عظام تقلید، اختصاص زکات فطریه به منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مغایرتی با متون فقهی ندارند.
کد خبر: ۱۳۱۵۰۷۰

به گزارش جام جم آنلاین، ستاد دیه اعلام کرد طبق نظر آیات عظام محمدتقی بهجت رحمت‌الله‌علیه، محمد فاضل لنکرانی رضوان‌الله‌علیه، سید علی سیستانی مدظله‌العالی، میرزا جواد تبریزی قدس‌سره، سید علی خامنه‌ای حفظه‌الله، ناصر مکارم شیرازی دام‌عزه، حسین نوری همدانی دامت‌برکاته و جمعی از علمای معزز اهل‌ سنت پرداخت زکات با هدف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ناتوان در پرداخت دیه یا مبلغ بدهی مانعی ندارد.

اگر چه برخی از علما مانند مرحوم آیت‌الله جواد تبریزی تخصیص زکات به این امر حسنه را با قیودی چون «احوط آن است که فرد محبوس متجاهر به فسق یا تارک‌الصلوة نباشد» همراه ساخته‌اند اما در مجموع قریب به اتفاق فقها صرف فطریه به زندانیان را در صورت احراز فقر و نیاز آن‌ها به صراحت تأیید نموده‌اند.

از همین رو نیکوکارانی که تمایل دارند وجوهات عید فطر خود را به منظور آزادی بدهکاران گرفتار در مسائل غیرکلاهبراری اختصاص دهند، می‌توانند از طریق کارت بانکی ستاد دیه کشور به شماره ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۱۷۵۰۳ مبالغ خود را جهت استخلاص دربندانِ دردمند واریز نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها