معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها:

قدیمی ترین زندانی استان تهران آزاد شد

معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها از آزادی قدیمی ترین زندانی استان تهران خبرداد و گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان به بیش از ۵ هزار مددجو مرخصی داده شد.
کد خبر: ۱۳۱۴۰۳۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین احمدعلی  فیروزجایی افزود: به مناسبت ماه مبارک رمضان و  شب‌های پر فضیلت قدر و همچنین عید سعید فطر، به استناد بخشنامه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ ریاست محترم قوه قضاییه، جهت پیشگیری از انتشار و سرایت ویروس منحوس کرونا در زندان های استان تهران، تعداد ۵ هزار و ۲۲۲ نفر مددجو به مرخصی اعزام و یا با تمدید مرخصی آنان به مدت ۲۰ روز موافقت شد.

وی همچنین اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۲۵۰۰ نفر از زندانیان در راستای استفاده از نهادهای ارفاقی با پیشنهاد عفو به مناسبت عید سعید فطر، به کمیسیون عفو و بخشودگی استان تهران معرفی شدند که رسیدگی به پرونده‌های آنان در دستور کار قرار گرفته است.

فیروزجایی به اقدامات انجام شده در اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری هم اشاره کرد و اظهار داشت: با مساعدت شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها و انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه استان تهران، مقدمات آزادی ۷۵ تن از مددجویان بی بضاعت از محل اعتبار  خیرین فراهم شد.

وی افزود: از جمله برای یکی از مددجویان که به لحاظ عدم توانایی در رد مال به مبلغ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، سالیان متمادی به عنوان قدیمی ترین زندانی استان تهران در زندان بود، با پیگیری‌های به عمل آمده و پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات خیرین به ۵ تن از شکات، مقدمات آزادی فراهم آمد و در ششم اردیبهشت ۱۴۰۰ مصادف با سیزدهم ماه مبارک رمضان از زندان آزاد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها