رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا:

کمین مجرمان سایبری برای اخاذی و تهدید / اطلاعات شخصی خود را منتشر نکنید

سه مرد که به شیوه فیلم گشت ارشاد از دختران و پسران نوجوان اخاذی می‌کردند، در دادگاه پای میز محاکمه قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۳۱۵۰۰۰

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از یک‌سال قبل و به‌دنبال طرح شکایت‌های مشابه از سه مرد که از نوجوانان اخاذی می‌کردند، آغاز شد.

یکی از شاکیان که پسر نوجوانی بود به ماموران گفت: من و دختر مورد علاقه‌ام در پارک نشسته بودیم و در حال صحبت بودیم که سه مرد با چهره و تیپی موجه سمت ما آمده و نسبت‌مان را پرسیدند. وقتی فهمیدند نسبتی نداریم با تهدید چاقو هر چه پول و گوشی تلفن‌ همراه و طلا داشتیم سرقت کردند.

با افزایش شکایت‌ها، ماموران محل‌های تردد آنها را زیر نظر گرفته و موفق به دستگیری آنها شدند. متهمان در تحقیقات گفتند: بیکار بودیم و پولی برای خرج کردن نداشتیم. تصمیم گرفتیم سراغ دختر و پسرهای نوجوان برویم و از آنها اخاذی کنیم. با بی‌ سیم قلابی و چهره‌ای موجه سراغ طعمه‌ها رفته و از آنها اخاذی می‌کردیم. نوجوانان از ما می‌ترسیدند و وقتی تهدید می‌کردیم هرچه داشتند را تحویل ما می‌دادند.

متهمان در جریان تحقیقات به 16 فقره اخاذی از دختر و پسرهای نوجوان اعتراف کردند و پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 11 دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در جلسه محاکمه ابتدا شکات به طرح شکایت خود پرداختند و خواستار مجازات متهمان شدند.

در ادامه متهمان در جایگاه قرار گرفتند و با قبول اتهام خود، مدعی شدند؛ سراغ دختر و پسرهای نوجوان می‌رفتیم که در برابر ما مقاومت نکنند. آنها خودشان از ترس به ما پیشنهاد می‌دادند که چیزی بدهند و رهایشان کنیم. حتی از ما کارت شناسایی هم نمی‌خواستند.

رئیس دادگاه: اگر خود شکات به شما پول می‌دادند چرا به رویشان چاقو می‌کشیدید؟
سرکرده باند: برای این‌که بترسند و قصد آسیب زدن به آنها را نداشتیم.

پس از دفاعیات متهمان، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

*عکس تزیینی است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها