رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی:

افزایش نرخ حامل های انرژی چالش اساسی واحدهای تولیدی

رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی از جمله چالش های پیش روی واحدهای تولیدی استان را افزایش هزینه های تولید،حامل های انرژی،حمل ونقل و دستمزد بالا عنوان کرد
کد خبر: ۱۳۱۴۶۲۸

به گزارش جام جم آنلاین خراسان شمالی ؛ سعید پورآبادی در دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با بیان اینکه  هم اینک هزینه های تولید بسیار بالا رفته است افزود: حامل های انرژی، حمل و نقل و دستمزد بسیار بالا رفته است.

 

وی اضافه کرد:بنابراین کالا با هزینه های بسیار بالا تولید می شود که استقبال تجار خارجی برای خرید کاهش یافته است.

 

پورآبادی اظهار داشت : همچنین نبود ثبات در بازار بیشتر واحدهای تولیدی را دچار مشکل کرده است و این امر نیز مانع صادرات خواهد شد.

وی خواستار ثبات در بازار شد و افزود: نوسانات ارز صادرات این استان را با چالش مواجه کرده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز خام فروشی محصولات کشاورزی را یک آسیب جدی دانست و گفت: سالانه ۷۰۰ هزار راس دام از این خطه خارج می‌شود.

 

 محمود قنبری  با بیان اینکه خام‌فروشی محصولات کشاورزی به ویژه دامی در این استان یک چالش اساسی است اظهار داشت: فرآوری محصولات دامی باید در اولویت قرار گیرد تا ارزش افزوده ایجاد کند.

وی اظهار داشت: سالانه در این استان ۸۰۰ هزار راس دام مازاد بر نیاز به فروش می رسد که حدود ۱۰۰ هزار راس برای مصرف داخل کشتار و مابقی آن به استان های همجوار به صورت زنده حمل می شود در صورتی که باید این محصول کشتار، قطعه و با بسته بندی های مناسب حتی با برند استان به سایر استان ها حمل و صادر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها