سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتقاد از سیاست خارجی آمریکا اعلام کرد رویکرد این کشور درباره توافق برجام به‌شدت تغییر کرده است.
کد خبر: ۱۳۱۴۵۱۶

به گزارش جام جم آنلاین، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در اظهاراتی از «غیرقابل پیش‌بینی بودن سیاست خارجی آمریکا» سخن گفته است.

زاخارووا در سخنانی گفت: «برای اثبات آن‌که سیاست خارجی آمریکا غیرقابل پیش‌بینی است باید بگویم این کشور رویکرد خود را در برخی موارد به‌شدت تغییر داده است، مسائلی از قبیل «تغییرات آب و هوایی، توافق برجام، سازمان‌ های حقوق بشری مانند یونسکو و یا حتی سازمان ملل، خاورمیانه» و تنها تعداد کمی از این موارد هستند.»

روز گذشته (جمعه) چهارمین نشست کمیسیون برجام در وین انجام شد و منابع خبری از آغاز رایزنی‌های فنی برای نگارش پیش‌نویس توافق خبر دادند. این در گراند هتل وین در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتخانه‌های امورخارجه ایران و گروه ۱+۴ برگزار شد.

پس از آن سفارت فنلاند در وین با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود از توافق برجام و تصمیمات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را اعلام کرد.

«وانگ گان» سفیر و نماینده دائم چین در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، نیز از طرف‌های برجامی خواست تا «خواسته‌های سیاسیِ مثبت خود را به عمل تبدیل کنند تا روند مذاکرات پیشروی داشته باشد.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها